Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów,

Obawiam się że po jabłkach i konwerter do wymiany / regeneracji, ale zawsze warto się poradzić...

Mój model - e39 530D 2003r - dziś rano wsiadam, odpalam bez problemów, ale nie mam możliwości ruszyć manetki od biegów z pozycji P.

Na tablicy świecą się na stałe trzy kontrolki - pomarańczowe - ta od kontroli trakcji + od klocków hamulcowych + ABS.

Poszarpałem się z manetką, kilka razy go odpalałem, zawsze ten sam zestaw kontrolek zapalony - udało mi się wrzucić D i R, trochę podjechałem, trochę cofnąłem.

Nie odważyłem się na większą jadę, przy kolejnym uruchomieniu - to samo nie można ruszyć manetki z pozycji P.

 

Jakieś dwa miesiące temu wymieniałem olej w skrzyni (metoda statyczna).

Po rozcięciu filtra oleju okazało się że nie jest źle (nie było dużo brudu i opiłków na magnesie), ale były spore wióry aluminiowe.

Człowiek od skrzyń powiedział, że to bardzo niedobrze bo prawdopodobnie panewka od konwertera się skończyła.

Z mojej obserwacji tez wynikało że konwerter nie trzyma ciśnienia, samochód zaczął staczać się w tył na podjazdach - garaż podziemny.

 

Czyli raczej mogiła i prujemy konwerter, ale jak ktoś ma inne pomysły to chętnie poczytam.

Samochód na razie sobie postoi...

 

 

Pozdrawiam, G.O.Z.

Opublikowano
Ja pomysłu raczej nie mam, ale powiedz mi jaki masz przebieg, że w takim w miarę młodym roczniku (2003) skończyła się skrzynia? Agresywnie jeździsz autem?
Opublikowano

Jeżdżę dość dynamicznie, fakt, ale bez szaleństw.

Możliwe że ostatnia wizyta w Państwie Autostrad i stała jazda 180-200 dała skrzyni w kość...

 

Przebieg jest maleńki, 150 tyś km.

Myślę że po prostu na mnie trafiło...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia błędów na kompie, może to jednak coś innego.

Konwerter na padnięciu raczej nie zablokował by lewarka.

W dodatku raczej nie pada z dnia na dzień, ale może pechowo się stało i jednak umarł.

Opublikowano

Problem z włączeniem biegu w Twoim przypadku spowodowany jest prawdopodobnie przez włącznik świteł hamowania(czujnik pedału hamulca) lub też przez awarię

sterownika abs

Opublikowano

Może Kolega zibzio przybliżyć temat?

Hamulec deptałem po zbóju i bez efektów...

Sterownik ABS?

Opublikowano
Najprościej zorganizuj tester diagnostyczny i sprawdź w parametrach czy wciśnięcie hamulca jest widoczne w sterowniku
Opublikowano
Sprawdź jeszcze cięgno od lewarka zmiany biegów czy nie poluzowało się przy skrzyni...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opcji zablokowanie samej dźwigni jest kilka:

Nie rozłącza zabezpieczenia skrzyni (naciśnięcie hamulca powoduję odblokowanie skrzyni, taki elektromagnes z trzpieniem blokującym)

Nie puszcza ręczna blokada, czyli słynny przycisk

Szwankuje interlock, czyli cięgno łączące stacyjkę z lewarkiem

Ew zawadziłeś gdzieś osłoną podwozia i coś zablokowało łapkę od wybieraka skrzyni, a zaznaczam że jest to możliwe.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za uwagi, jednak zawsze warto spytać :o)

W środę spróbują ogarnąć auto i dam znać co było przyczyną.

Ten hamulec brzmi sensownie... jak go podeptałem to raz odblokował manetkę...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy,

Zamykając i reasumując temat :)

Po pierwszej wpadce samochód zaczął sam z siebie działać, po prostu po 2 tygodniach wsiadłem do niego i pojechałem.

Warsztat (nie serwis) nie wykrył żadnych błędów na komputerze - skoro działało to i ja dałem sobie spokój.

No i się zemściło, dokładnie jeden dzień przed planowanym wyjazdem na urlop - awaria kompletna na środku podziemnego parkingu...

Akcja reanimacja, człowiek z komputerem i finalnie wykrycie i wymiana uszkodzonego czujnika hamulca ogarnięta w 24h, wyjazd udał się planowo.

Okazało się że w podszybiu wypadła / znikła jedna z uszczelek przechodzącego tam kabla, woda leciała do środka a czujnik sobie tam w niej gnił...

 

Przy okazji polecam - http://www.auto-pomoc24h.com.pl/

Przyjechali, zdiagnozowali, kupili i wymienili czujnik a wszystko w naprawdę miłej atmosferze :)

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

JAK ODBLOKOWAĆ SKRZYNIE AUTOMATYCZNA W BMW E60

 

 

 

Witam

 

pisze bo może sie to komus przydac , otóż wczoraj na ruchliwej drodze moje BMW sobie zgasło (chyba padł wtryskiwacz) i zablokowało mi skrzynie na P ;-) więc sobie wyobraźcie jak było fajnie bo żaden mechanik nie wiedział jak odblokować skrzynie żeby zepchnąć auto na pobocze ...... na szczęście jest ktoś taki jak kolega z forum Dziqsek jeden telefon i zrobione za co jeszcze raz dzięki !!

 

Do rzeczy jak to zorbić ??? :

 

należy wdusić czarna osłonę na dole manetki i wyciągnąć obudowę następnie po lewej stronie od manetki oznaczona żółta kropeczka dziurka do której należy włożyć śrubokręt i ciągnąc do siebie bardzo delikatnie i z wyczuciem aby nie ułamać zapadki w która musi nam ten śrubokręt wpaść ....... i zaczyna mrugać N i można holować pchać itd ;-)))

 

 

 

Może komus przyda sie takie info .... bo ja miałem ciepło wczoraj niestety przez ok 2h blokowałem pas ruchu hehehehe i widziałem te współczujace miny rodaków ......

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ale akurat w e39 to raczej nie widzę potrzeby, a nawet możliwości odblokowywania skrzyni w ten sposób.

Klucz do stacyjki i przełączasz na N, więc informacje co do tego modelu to są błędne.

Opublikowano
Wiem ja xle spojżalem chodzi rzecz jasna o e60 jak w tytule mojego posta sorki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.