Skocz do zawartości

TDS problem z odpaleniem i rozładowywaniem akumulatora ! !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od niedawna jestem właścicielem BMW 525 TDS z 1995r. Wczoraj podczas drogi powrotnej zabrakło mi paliwa myślałem że dojade i nie dojechałem, zostawiłem auto i pod wieczór wróciłem zalałem paliwo i próbowałem je odpalić i tu moje pytania :

- jeżeli się zapowietrzył to jak go odpowietrzyć

- i drugi problem wsiadłem do auta chciałem pokręcić trochę rozrusznikiem żeby podpompować paliwo ale akumulator nie dał rady rozrusznik nie miał siły kręcić nawet podłączony pod inne auto nie miał siły co to może być ? Pokręcił może z 5 razy i koniec słychać było że mu ciężko. Proszę o pilną pomoc !!!

- a mam jeszcze jeden problem mianowicie cały czas rozładowuje mi się akumulator gdy wyłącze auto i wyciągne kluczyk ze stacyjki słychać że coś pracuje pobiera mi prąd i rozładowuje akumulator jak sprawdzić co to jest?

Opublikowano

Zapewne skończył się rozrusznik (robi zwarcie do masy na obudowę). Co do odpowietrzenia - odkręć lekko filtr paliwa i włącz zapłon - jeśli masz sprawną pompę w zbiorniku, to z filtra zacznie się przelewać ON. Wyłącz zapłon, przykręć filtr i ponownie włącz zapłon - na pierwszy rozruch wskazana zworka załączająca pompę w zbiorniku na sztywno ( od "+" pod maską podaj kabelkiem napięcie na bezpiecznik 23). Pompa wtryskowa odpowietrzy się sama (jeśli nie jest rozszczelniona), jednakże trochę kręcenia Cię czeka :)

 

Pozdrawiam

 

P.S. Uzupełnij profil o informacje o lokalizacji, aby w razie W móc pokierować Ciebie do polecanych warsztatów ;)

Opublikowano

temat wałkowany milion razy ale niech tam będzie. Opcja "szukaj" działa na tym forum wzorowo.

 

Przeczytaj DOKŁADNIE post i opis jak się mierzy pobór prądu. Link poniżej.

 

Na odległość nikt nie zdiagnozuje co ci zżera prąd.

 

Przyczyn rozładowania akumulatora w aucie może być tyle ile jest urządzeń elektrycznych.

 

Oczywiście sprawdź też ładowanie. Też jest tam ładnie opisane.

 

Miałem przypadek że mierzenie poboru prądu wykazało że wszystko jest ok a winowajcą okazał się rozrusznik - brak tulejek.

 

Link do postu. Miłej zabawy:)

 

viewtopic.php?f=67&t=166150

 

warto było by sprawdzić jeszcze akumulator pod obciążeniem. Zrobi to fachowiec w każdym lepszym sklepie z akumulatorami. Być może masz tez uszkodzony akumulator.

Opublikowano
Dobra gadałem z kumplem i ma mi sprawdzić pod obciążeniem akumulator i co ciągnie prąd. Zostaje jeszcze odpowietrzenie auta zrobię tak jak kolega mówi odkręce filtr i zobacze czy leci paliwo. Tylko nie wiem o co chodzi z ,,na pierwszy rozruch wskazana zworka załączająca pompę w zbiorniku na sztywno" podpowie mi ktoś ? A tak w ogóle to dzięki za pomoc :D
Opublikowano

Na bezpiecznik 23 podajhesz na sztywno napięcie +12V - efekt : pompa pomocnicza w zbiorniku cały czas tłoczy paliwo.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.