Skocz do zawartości

Dlaczego ECU rozłącza prace silnika??? DO SPECJALISTÓW!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie, kto z Was może mi coś jeszce poradzić w mojej spawie??

Otóż w moim aucie E32 735i, z ABS i ASC, manual z tempometem występuje następjący problem. W czasie pracy silnika nastepują co jakis czas ( co 2 do 5 min) bardzo chwilowe zaniki prądu na calym motorze. Do tej pory ustaliłem, że na ułamek sekundy ECU czyli moduł sterujący pracą silnika MOTRONIC poprostu się wyłaczą a co za tym idzie cały motor przestaje pracować na ułamek sekundy. Na pocątku wyminiłem impulsator, (czujnik położenia wału korbowego), podmieniałem cewke, podałem zewnętrzne zasilanie z innej bateri na cewke i komp pomijając w ten sposób zasilanie ze stacyjki, podałem również bezposrednie zasilanie z impulsatora na na komp, żeby wyeliminować kabel w listwie wtryskiwaczy ale to wszystko nie przynosi rezultatu!! Odpiąłem również moduły od ABS i ASC tez bez zmian!! Silnik pięknie pracuje ale co jakiś czas poprostu wszystko staje na ułamek sekundy i motro sie zachwieje, przydusi po czym wraca do normy!!! W czasie jazdy daje to bardzo poważne ujemne skutki jesli chodzi o skrzynie i wał napędowy- bardzo mocne szarpnięcia co może spowodować dalsze konskwencje!!! Mierząc miernkiem odnalazłem , że na gdzieździe diagnostycznym, tylko na pinie numer 1 następuje spadek napięcia w chwili gdy motor staje natomiast reszta jest ok!!! To samo jest z pinem numer 1 w kompie- ten sam czarny kabel który idzie od kompa do cewki zapłonowej- gubi napięcie-jest to ledwo wychwytywalne miernikiem z uwagi na chwilowość zjawiska!!! Pominąłem rownież ten kabel ale i to nie przniosło efektu!!! Dlaczego??? Czy komp sie rozłacza dlatego, że dosteje skądś lewy, zbyt silny impuls???? Zaznazcam również, że wymieniłem również ECU wiec jest na 100% sprawne, bo poprzednie szlak trafił!!! Czy kable mają jakieś zabezpieczenia, które chronią komp przed zwrotnymi impulsami??

Panowie piszcie jesli macie jakies sugestie i pomysły!!!

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Witam

Domyślam się i zakładam, że model auta posiadasz z roku powyżej 1987. Jest to istotne w przypadku pinów w gnieździe diagnostycznym.

 

A więc tak, przewód o numerze 1 to zapłon. A co za tym idzie spadki napięcia. Wykręć świece i sprawdź iskrę na wszystkich poszczególnych cylindrach. Zobacz czy nie zachodzą różnice pomiędzy iskrami. Jeżeli masz na podmiankę kable WN warto je założyć na próbę. Sprawdź także bardzo dobrze same cewki oraz jego złącze przed Motronic-kiem. Zdarza się, że starość materiału powoduje przebicia. W przypadku dobrej iskry na poszczególnych świecach, Engine Control Module(Motronic) powinien być faktycznie dobry. Jeśli chodzi o impulsator, sprawdź go innym zamiennikiem. Wykonaj porządny reset ECU.

 

Po za tym sprawdź pompę paliwa(jej wydatek) i same wtryski(Motronic (mono), LJTronic (wielo) oraz sondę lambda.

 

 

To na razie tyle. Daj znać jakie efekty, a będę starał się coś doradzić.

 

 

P.s podaj więcej danych auta jaki silnik, rok itp, itd.

 

Pozdrawiam

 

Karol

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Witaj,

Model auta to 735i z 1988 roku, M30, manual z ABS, ASC i tempomatem i EML. Cewka podmieniona, impulsator też, kable WN nowe, dwa komplety!!! Iskra wszędzie taka sama tyllko, że w momenice zaniku pracy iskry nie ma na żadnym garze czyli ECU nie podaje impulsu na cewke!!! Jaki powód tego może być?? Ecu nie widzi, że silnik pracuje tylko dlaczego?? Jedyna rzecz to impulsator, który wyminiełem, a poza tym podłoczyłem go za pomocą obejśćia bezpośrednio do kompa i też zero zmian!!!

Jescze jedno posiadam gaz pod sondą lambda-zjawisko zachodzi zarówno na gazie jak i na benzynie w takim samym stopniu!!! WYRAZNIE słychać, że rozłanaczane są przekaźniki pod macha!! To tyle.

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
( ciach ) WYRAZNIE słychać, że rozłanaczane są przekaźniki pod macha!!

 

Piszesz też wcześniej że podałeś inne zasilanie ( bezpośrednie ) na ECU, przeglądnij schemat elektryczny i posprawdzaj wszystkie przekaźniki które odpowiadają za zapłon i zasilanie ECU.

Spróbował bym ew. podłączyć bezpośrednio zasilanie pod sterownik ale wszystkie tzn. to które jest na nim cały czas, niezależnie od pozycji kluczyka, to które się pojawia w pozycji 1 to w pozycji 2. Tym samym wyeliminował byś instalację wewnętrzną auta po stronie zasilania......tylko uważał bym mocno bo w takiej sytuacji nie możesz zgasić silnika z kabiny ;)

 

Swoją drogą ciekawa usterka :duh:

Opublikowano
Naprawę ukł. elektrycznego zaczyna się ZAWSZE od sprawdzenia wszystkich połączeń MASY zarówno silnika jak i elektroniki :!: Może się gdzieś kabelek luzuje albo zaśnieział, przerwał się a przez izolację się tego nie zobaczy.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Witajcie,

Karol mam identyczne rozwiázanie jak na podanym przez Ciebie schemacie!! Co do mas elektryki wszystkike spr. dwie przy obudowie ECU i jedna na dole silnika przy prawym przednim kole. CZy sa gdzies jeszce inne masy a szczegolnie masy od elektroniki jak napisal FAZER??? Karol skad ECU dostaje zasilanie, ktore pozniej przekazuje na sterowanie cewka przez ten czarny kabel-pin numer 1?? Jak wczesniej pisalem podalem zewnetrze zasilanie na ten pin zarowno we wtyczce jak i w kompie ale nie wiem czy nie popelnilem bledu bo nie odlaczylem pierwotnego zasilania???

Problem moj neka mnie od przeszlo 3 miesiecy wiec i nie wiem gdzie dalej szukac a zaczal sie od tego, ze na autostradzie w niemczech szlak trafil moj oryginalny Modul ECU!! Od tego momentu nabylem dwa moduly-posiadam je w tej chwili, do mojej wersji auta wiec niesprawnosc ich wykluczam, bo obajwy sa identyczne na obu. Wiem tyle ze na tym czarnym kablu w kompie i we wtyczce spada napiecie bo ECU sie wylacza i wszystko staje-tykaja przekazinki, staje pompa paliwa, wtryski itd!!! Musze ustalic skad ECU dostaje zasilanie-kolor kabla na wtyczce do kompa i moze tu pies jest pogrzebany?? Reszta kabli we wtyczce diagnostycznej jest ok lacznie z tym, ktory uaktywania sie zaraz po przekreceniu zaplonu.

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Zasilanie z aku to pin 18 przy wyłączonym zapłonie powinno być tam 11-14V
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Witam.

 

Co do mas są trzy. 2 przy module, 3 na dole silnika przy kole. Więcej nie ma.

 

ECU dostaje zasilanie w dwa miejsca w przypadku Bosch DME M1.7.

 

W Twoim przypadku Bosch DME M1.1 lub M1.3. Podaj jaki model dokładnie?

 

Tak sobie myślę. Nie masz zamontowanego alarmu?

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Witam,

Nie jestem pewien jaka wersje ECU posiadam dlatego dla pewności podam numerki, które na nim znalazłem,

MOTRONIC, BOSH, 0261 200 150-to ten główny numer na naklejce i jeszcze ten numer na nim znalazłem 1720981. Napiszcie przez, które kable jest on zasilany- kolorki możliwe i jak możliwe odpowiadające im na kompie piny, bo ja mam tu dotepną tylko literaturę techniczną od amerkyńskiego mdelu i są małe róznice w kolorach i pinach, więc nie jestem pewien dokońca. Jeszcze jedno-czy te piny na kompie to są właśnie oznaczenia dla przewodów zasilajacych komp?? Ile żródeł zasilana według waszych schematów ma moj modół i skad one dochodza?? ELKAR nie mam dodadatkowego alarmu, wiec to mozemy wyeliminowac.

pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
W Bosch Motronic M1.1/1.3 na wtyczce od strony kabla pin 18 z aku 11-14V stacyjka wyłączona i pin 27 po stacyjce 11-14V
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano (edytowane)
Witam,

Nie jestem pewien jaka wersje ECU posiadam dlatego dla pewności podam numerki, które na nim znalazłem,

MOTRONIC, BOSH, 0261 200 150-to ten główny numer na naklejce

pozdro

DEF

 

Witam

Nie wiem czy to ważne ale Motronic Bosch o nr 0 261 200 150 jest od Bmw 535i a w 735i ma być 0 261 200 179.

Edytowane przez Michał735i
Opublikowano

Witam,

Modul ten wyciagnolem z 735i, wiec raczej nie ma to znaczenia jesli nawet oryginlnie pochodzil on z 535-siedzi tam identyczny motor m30 wiec mapy zaplonów sa takie same.

Pozdro

Def

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Witam.

Do tej pory, sprawdziłęś/wymieniłeś:

 

-ECU (Motronic)

-impulsator (czujnik wału korbowego)

-cewkę, świece, kable WN

 

Nasz problem to nadal zachwianie pracy silnika na ułamek sekundy.

 

-Co do samego modułu ECU, według podanych danych - będzie pasował i chodził bez problemu

 

Pytanie co teraz sprawdzić?

 

Proponuję sprawdzić sterownik elektronicznej przepustnicy EML, który ściśle współpracuje z modułem Motronic. Sam sterownik EML może być ok, ale elektroniczna przepustnica może płatać figla.

 

Pozdro

 

Karol

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Witaj Elkar,

Słuchaj gdzie szukać samego sterownika EML-trzeba rozebrać całe to ustrojstwo przy przepustnicy??? EML czasami zapala mi sie na desce rozdzielczej w czasie jazdy. Napisz jak mozesz dokladanie jak do tego podejsc od strony technicznej-gdzie szukac tego sterownika, jak sprawdzic czy jest on ok-jakies wartosci oporowe itp??? Jeszcze jedno czy znasz, może wrtość oporu jaka powinien wykazywac impulsator-ile om???

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Witam

Hah, grypa mnie dopadła, nie byłem w stanie wczoraj odpisać.

 

Co do impulsatora u mnie w M40, mierzony na wtyczce u drugiego końca, rezystancja wynosiła 0.5 Ohm. Aby to sprawdzić bardziej fachowo, należałoby się podpiąć oscyloskopem.

 

Co do sterownika EML. Wykręć przepustnicę i rozłóż (odkręć silniczek od przepustnicy). Będzie tam sterowanie elektroniką (4 grzebyczki jeżdżą po ścieżkach). Po wyczyszczeniu tych ścieżek - może się okazać, że ścieżki się wytarły(czasami wystarczy je poprawić cyną)

 

wyciera sie cyna na sciezkach widac to na sciezkach w dolnej czesci zdjecia

http://img218.imageshack.us/img218/5972/dscn19032if9qc.th.jpg

 

naprawa srebrem w płynie, przyczyna zapalania kontrolki

http://img47.imageshack.us/img47/6339/dscn19045ta1rd.th.jpg

 

przyczyna wycierania cyny

http://img225.imageshack.us/img225/3461/dscn19077aa2tb.th.jpg

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Witaj Elkar,

Suchaj wezme sie dzisiaj za ta elektonike w przepustnicy, ale przyszla mi do glowy jeszce jedna rzecz.Czy ten modul motronic ktory wsadzilem teraz do swojego auta jest faktycznie dobry, bo wyciagniety byl on od Bety 735 ale bez EML-zwykla przepustnica sterowanana linka!!! Czy to ma znaczenie?? CZy modul ten wobec tego nie jest pozbawiony sterowania elektronika na EML wlasnie?? Logicznie rzezcz biorac jesli by tak bylo to raczej moja Beemka nie powinna wogole chodzic wiec raczej to wykluczam, ale moze jest jakas roznica miedzy tymi modulami??? Masz moze jakies schematy elektryczne do mojego modelu 735i, 88rok, z ASC, ABS, i EML?? Tutaj na forum sa schemty ale sa to schematy od amerykanskiej wersji niestety.

Pozdro

DEF

PS: Szybkiego powrotu do zdrowia, ale pewnie z drugiej strony troche wolnego i odpoczynku pewnie sie przyda!!!! :wink:

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Witam DEF

 

Niestety nie jestem w stanie powiedzieć na 100% czy Twój obecny Motronic obsługuje sterownik EML i czy są jakieś różnice między Motronicami, mające na względzie EML. Zapisz dokładny model(Motronic) obecnego i poprzedniego orginalnego. Zapytaj się w dobrym serwisie BMW. Powinni wiedzieć, a i pewność będzie większa.

 

Tutaj podaje link strony na której znajdziesz bardzo dużo informacji do Twojej Beemki w wersji europejskiej i amerykańskiej (katalog części ETK)

 

www.realoem.com

 

np. link do EML

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=GB31&mospid=47344&hg=13&fg=15

 

np. link EML, a DME(Motronic)

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=GB31&mospid=47344&hg=12&fg=10

 

Opis systemu zapłonowo-wtryskowego Bosch Motronic (wielopunktowy)

 

http://astra.autokacik.pl/uklad_motronic.html#_Toc505608855

 

Tutaj jest link do schematu elektrycznego E32 735i 1992 r

 

http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2610

 

Niestety nie wiem czy jest to wersja europejska.

 

Po za tym postaram się coś więcej znaleźć.

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

WITAJ ELKAR,

Rozbralem eml wczoraj przeczyscilem zloylem i dalej lipa! Masz moze jeszcze jakies pomysly??? Wiesz moze jak i gdzie podpiety jest asc??? Czy tez do motronica czy ma swoj oddzielny modul sterujacy??? Rece mi opadaja!!!

Zauwazylem jeszcze jedna rzecz, jak silnik pracuje na postoju to te chwilowe zaniki pradu wystepuja w takich samych odstepach czasu-co 1.5minuty. Natomiast w czasie jazdy zaniki te wystepuja w nierownomiernych odstepach czasu-im wyzsze obroty ma motor tym, coraz rzadziej przerywa, a im mniejsze obrtoy tym czestsze przerwy!! Zaniki pradu sa rowniez o roznym stopniu nasilenia, czasami przerwie tylko delkatnie, powiedzmy na jednym garze zabraknie iskry, a czasami na 2-3-4 garach-tak to odczuwam-rozny stopien szarpniecia autem.

To tyle z moich obserwacji. Jeden pin numer 1 NA MOTRONICU nie wysyla impulsu na cewke-zanik napiecia na nim wystepuje w chwili przerwy pracy.

Jeszce jedno-na pinach od impulsatora-47-48 spada tez napiecie, ale teraz powody moga byc dwa-albo dlatego, ze silnik staje i impulsator nie ma skad pobrac informacji, albo dlatego, ze impulsator sam nie dziala w danej chwili. Co o tym sadzisz Elkar???? Juz raz go podmienilem ale uzywka i raczej wykluczam go-jest w bardzo dobrym stanie wizualnym.

Opornosc na nim u mnie wynosila 0.609ohm-CZY TO OK???

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Witam DEF

 

ASC - system automatycznej kontroli kierunku ruchu; pomaga w utrzymaniu auta na wybranym torze jazdy

 

ABS - system zapobiegający blokowaniu kół i zapewniający stabilne prowadzenie auta przy hamowaniu

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=34_0191&hg=34&fg=20

 

Dla powyższych systemów, występuje wspólny sterownik (moduł), niezależny od Motronica. Niestety nie wiem, gdzie jest umieszczony.

Po za tym, sądzę że nie tutaj leży przyczyna problemu. Zauważył byś na śliskim niedziałający ABS, ASC. A zapewne u Ciebie działa.

 

Według mnie przyczyna leży, w systemie wtryskowo zapłonowym:

W skład systemu wchodzą następujące elementy:

 

1. Sonda Lambda,

2. Cewka zapłonowa,

3. Czujnik prędkości obrotowej,

4. Kolektor paliwa,

5. Regulator ciśnienia paliwa,

6. Elektrowtryskiwacz,

7. Filtr powietrza i rezonator,

8. Elektrozawór recyrkulacji par paliwa,

9. Siłownik regulacji obrotów biegu jałowego silnika

10. Przepływomierz powietrza,

11. Czujnik spalania detonacyjnego,

12. Czujnik położenia przepustnicy,

 

13. Czujnik fazy (generator impulsów)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=12_0021&hg=12&fg=05

 

14. Lampka sygnalizacji awarii systemu wtryskowo - zapłonowego,

15. Czujnik temperatury płynu chłodzącego,

16. Elektrozawór regulatora fazy,

17. Filtr z węglem aktywnym,

18. Katalizator,

19. Centralka elektroniczna,

20. Czujnik temperatury zasysanego powietrza,

 

Nawiasem mówiąc. Z powyższej listy część podzespołów nie wchodzi w skład Twojego modelu auta.

 

Dokładnie rzecz ujmując tutaj:

 

Wyprzedzenie zapłonu

Mapy zapisane w pamięci centralki sterującej pozwalają dobierać wyprzedzenie w zależności od obciążenia silnika (praca na biegu jałowym. częściowe / całkowite obciążenie). prędkości obrotowej silnika i natężenia przepływu powietrza. temperatury powietrza zasysanego oraz temperatury płynu chłodzącego silnik. Zapłon może być opóźniany indywidualnie dla konkretnego cylindra (który tego wymaga), co centralka może określić na podstawie sygnałów z czujnika detonacji i czujnika fazy.

 

Kontrola spalania stukowego

Funkcja ta rozpoznaje zjawisko spalania stukowego. Centralka sterująca ciągle monitoruje sygnały wysyłane z czujników i porównuje je z wartością progową, która jest ciągle uaktualniana, uwzględniając podstawowe zakłócenia i starzenie się silnika. Centralka sterująca może w ten sposób wykryć początek detonacji i opóźnić moment zapłonu. Wyprzedzenie jest później stopniowo przywracane aż do osiągnięcia podstawowej znamionowej wartości. W czasie przyspieszania stosuje się wyższą wartość progową, w celu skompensowania większego szumu wytwarzanego przez silnik w tym stanie. Strategia kontroli stuków obejmuje również funkcję autoadaptacji, która zapamiętuje opóźnienia wyprzedzenia w celu ustawienia mapy w pamięci dla zmienionych warunków pracy silnika.

 

Proponuję podpiąć się do złącza diagnostycznego, interfejsem diagnostycznym i odczytać/resetować błędy zapisane w pamięci nieulotnej komputera. Jeżeli interfejsu nie posiadasz http://www.viaken.pl/ , bądź serwis.

 

Co do impulsatora (czujnika wału korbowego), względem podanej przez Ciebie rezystancjii jest dobry. Jednak dla 100% pewności sprawdził bym go oscyloskopem.

 

Fakt, faktem sprawa wykrycia tej usterki będzie czasochłonna. Jednak warto się pomęczyć i popytać również w serwisie.

 

I ostatnia rzecz. Co było przyczyną uszkodzenia Motronica? Znasz przyczynę?

 

Pozdrawiam

 

Elkar :D

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Witaj Elkar,

No wlasnie tu jest pies pogrzebany, ze niestety "spec" do ktorego oddalem swoj motronic niestety nie byl wstanie okreslic za co odpowiadala czesc, ktora ulegla szkodzeniu w moim Motronicu. Sluchaj postaram sie go odzyskac, i wowczas zrobie fotki czesci, ktora ulegla uszkodzeniu i zamieszcze je na forum, moze bedziesz w stanie okreslic za co odpowiadala ta czesc??

Co do diagnostyki, podpinalem sie kilkakrotnie pod skaner, i nie pokazuje, zadnych bledow, poza jednym - venting fuel system, co oznacza mniej wiecej ventylacja systemu paliwowego. Czy to moze miec jakis wplyw na to co sie dzieje z moim autem, brak impulsu na cewke z motronica i brak iskry??

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Witam, DEF

 

Niczego nie można lekceważyć, pod pojęciem wentylacja systemu paliwowego, może kryć się wiele czynników, które mogą mieć wpływ na zapłon. Bywa często, że błędy mają pośredni wpływ, na cały układ elektryczny. Niestety elektronika w nadmiarze jest "upierdliwa", a takie auta są bardzo awaryjne nie zależnie od marki.

 

Aby wykryć Twoją usterkę, będzie trzeba znaleźć przyczynę uszkodzenia Motronica. Jest to klucz do rozwiązania problemu.

 

Pozdr

Karol

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano
jedno pytanie w jaki sposób to stwierdzono/stwierdziłeś że takie coś wogóle ma miejsce - wyłączanie na ułamek sekundy, może to całkiem co innego

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

To samo jest z pinem numer 1 w kompie- ten sam czarny kabel który idzie od kompa do cewki zapłonowej- gubi napięcie-jest to ledwo wychwytywalne miernikiem z uwagi na chwilowość zjawiska!!! Pominąłem rownież ten kabel ale i to nie przniosło efektu!!! Dlaczego??? Czy komp sie rozłacza dlatego, że dosteje skądś lewy, zbyt silny impuls???? Zaznazcam również, że wymieniłem również ECU wiec jest na 100% sprawne, bo poprzednie szlak trafił!!! Czy kable mają jakieś zabezpieczenia, które chronią komp przed zwrotnymi impulsami??

Panowie piszcie jesli macie jakies sugestie i pomysły!!!

Pozdro

DEF

ECU w większości przypadków steruje urządzeniami najprościej mówiąc "dołączając" masę :!: A urządzenia zasilane są przeważnie z przekaźników. Np. cewka zapłonowa zasilana jest nie z ECU tylko z "+" po stacyjce :duh: A sterowana jest właśnie tym kabelkiem który mierzyłeś.

Wtryskiwacze Pb także są zasilane z przekaźnika a sterowane są przez ECU :!:

Moim zdaniem musisz jeszcze sprawdzić połączenia instalki LPG, miałem kiedyś przypadek, że była wadliwie podłączona do instalacji elektrycznej i niekiedy nie dało się uruchomić samochodu. Uszkodzenie poprzedniego ECU mogło być spowodowane np. zwarciem w instalacji elektrycznej.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.