Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam tych, którzy mnie nie znają, jestem tu dość nowym użytkownikiem, tak samo moje pierwsze bmw mam dopiero od roku :8)

Ale przejdźmy do sedna sprawy. Jako, że do tej pory siedziałem jedynie w opelku, to i też śmigałem po tamtejszych forach, poznałem kilka aut i zasobność mojej wiedzy się poszerzyła. Ale to też nie o tym.

Otóż na KTK swego czasu jeden user zaczął przeróbki customowe Gazu 2gen. Bajer w silniku C16SE wyglądał w ten sposób, że zaraz nad przepustnicą była umieszczona owa rurka emulsyjna i skrócony został przewód reduktor-rurka do minimum.

Tak samo gość potem zrobił w C20XE- umieścił rurkę zaraz przy puszcze SFI i też mało rurki Reduktor- rurka. Obydwa setupy były sterowane lekko dłubniętym stagiem 2l, choć autor pisał, że staga 50l nie trzeba przerabiać.

Ale do rzeczy- tego typu rozwiązanie, przy dobrej regulacji sprawiało, że taki C20XE jeździł o wiele lepiej niż na pb i o niebo lepiej aniżeli przy sekwie. Także C20XE na LPG legitymowało się mocą większą prawie o 20 koni niż na pb :shock:

I dla sceptyków napiszę, że nie jest to wyssane z palca i naprawdę robi robotę nie do wiary, zresztą podaje fotki i źródło:

C16SE:

http://images22.fotosik.pl/69/661480156897ddcdm.jpg

 

C20XE:

http://images31.fotosik.pl/325/14001f87ad5686f7.jpg

http://images26.fotosik.pl/252/79c4bbf1b7f3ca41.jpg

http://images30.fotosik.pl/252/2c9ca37c9ebe1518.jpg

 

a tutaj jest dokładny opis co i jak w przypadku opla- rejestracja wymagana:

http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=15049&highlight=staga+2-l

http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=37844

 

 

I tak jako, że moja beemka w gazie 2 gen. jak na razie jeździ bez polotu i tytułem tego chciałbym zaszczepić ten pomysł w m20b20, aby go ożywić. A piszę tutaj aby wysłuchać Waszych porad, czy jest jakieś "ale" w temacie beemki. Silniki Opla lubią gaz, silniki bmw lubią go nieco mniej, także jeżeli to ma być daremny trud, to odpuszczę, ale jeżeli mam uzyskać efekt taki sam jak w C20XE to ja w to wchodzę!

 

Może ktoś z Was tutaj już na takie patenty wpadł?

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

W kwestiach mechaniki jestem laikiem więc jeżeli piszę głupoty to poproszę o wyjaśnienie.

 

Jak samochód na instalacji mieszalnikowej może jeżdzić lepiej niż na sekwencji ? W mieszalnikowej do każdego cylindra wpada trochę inna mieszanka, w przypadku sekwencji wtrysk jest przed każdym cylindrem dlatego mniej traci się mocy i jest mniejsze spalanie. Jeżeli obecnie masz sześć cylindrów i wtrysk wielupunktowy benzyny to jak założysz gaz z wtryskiem na początku dolotu to nie ma to szans aby lepiej jeżdziło i mało paliło.

 

 

Edit: Nie dziw się że Twoja beemka nie ma polotu. Ciężkie jest to auto i ten silnik 2.0 jest trochę mały.

Opublikowano

sad_madman nie na tym polega przewaga sekwencji. Nawet powiem ci, że mieszanka zwykle jest bardziej symetryczna w przypadku instalacji mieszalnikowej, bo wtryskiwacze gazowe zawsze mają jakiś procent rozjazdu, ale ten procent i tak nie ma znaczenia.

Przewaga sekwencyjnej instalacji gazowej wynika głównie z dwóch rzeczy:

1. Brak czegokolwiek w kanałach dolotowych żadnego dławika, są tylko małe dziurki przy zaworach ssących przez które wtryskiwany jest gaz. Brak dławienia w dolocie to większe ciśnienie MAP w kolektorze ssącym przy WOT, a więc większa moc maksymalna silnika.

2. Zmienne AFR, zgodnie z zasadą działania ECU Pb, mieszanka jest wzbogacana z 14.7 do około 13 przy WOT (tzw. otwarta pętla regulacji mieszanki), a przy bogatszej mieszance moc silnika wzrasta, do poziomu mocy jaką rozwija na benzynie. W przypadku instalacji mieszalnikowej AFR jest zawsze 14.7 dlatego występuje dodatkowy spadek mocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.