Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie ostatnio usłyszałem dziwny odgłos przy gaszeniu auta.Po małej diagnozie okazało się że wiatrak wentylatora (ten przed chłodnicą ) ma wyczuwalne luzy,sprawdzałem ręką.Czy jest to coś poważnego i jak wygląda naprawa tego?Nowy wiatrak a może wymiana łożyska? Doradzicie coś? Będę wdzięczny ! DZIĘKUJE.
Opublikowano

Ty i tak miałeś szczęście. Niektórym przez takie coś pęka głowica a nawet blok przy porządniej jeździe w lato. A Ty trochę głowic masz :)

 

Kiedyś ktoś na forum wstawił fotkę jak zapięte visko na stałe (aż do odcinki) zrobiło plastikowym śmigłem dziurę w masce. Aż nie wierzyłem

Opublikowano
No fart bo było -7 na zewnątrz. A zmarzłem niesamowicie czekając na kolegę z lawetą, a byłem na krótki rękaw bo nie przewidziałem awarii. A co do temperatury to patrzę na wskaźnik częściej niż na obrotomierz po tym jak mi visco siadło i kreska wychyliła się za połowę. A wiem co by się stało jakby na czerwone pole weszło :D
Opublikowano
Niestety przed kupnem E39 nasłuchałem się o głowicach, uszczelkach, blokach itd. Odpowietrzać swoją umiałem zanim ją kupiłem :mrgreen: Strasznie się bałem w e39 właśnie uszczelki i głowicy. Ale niepotrzebnie bo widzę że to się rzadko zdarza i często jest winą użytkownika, ale zboczenie zostało :)
Opublikowano

Nie od razu pompa! Miałem też luźny wiatrak, który grzechotał, ale przez luz na łożysku w samym wisco.

Kolego poruszaj wiatrakiem (nie kręcąc, tylko na boki i góra, dół) i patrz czy ośka z pompy ma luzy, jeśli nie kupuj sprzęgło.

Opublikowano
Popieram kolegę mecenassa - jeśli hałas był przy gaszeniu to raczej łożysko od viskozy pada. Wymiana w 15 minut, a przy wymianie poluzowałbym pasek i sprawdził luz łożyska od pompy.
Opublikowano
Najłatwiej będzie jak ktoś inny będzie gasił auto a Ty będziesz nasłuchiwał pod maską. Możesz mieć dwumasę padniętą też :mrgreen: Dlatego nikt Ci nie powie jednoznacznie.
Opublikowano
To grzechotanie jest łatwe do wyłapania, bo jest spowodowane obijaniem się wiatraka o obudowę, nie zaś przez same łożysko.
Opublikowano

Panowie dziekuje za szybką pomoc.Sprzegło wiskotyczne do wymiany.Mam pytanko jak długo trwa wymiana i czy są jakieś zamienniki ? A może jest ta część w miare tania i lepiej oryginalną kupuć.

Jeszcze raz dziękuje!!!

Opublikowano

Wymiana to maksimum 30 minut.Ja kupiłem Hellę (w grudniu) za 280 zł, więc dla mnie drogo nie było.

P.S.

Będą Ci potrzebne 2 klucze 32 z czego jeden max 6-5 mm grubości (ja miałem 2 więc jeden odchudziłem szlifierką) bo inaczej będzie ciężko. Gwint jest lewy więc odkręcanie w prawo.

Opublikowano
ja kluczem ostatnio sobie nie poradziłem bo było bardzo zapieczone i chyba nigdy nikt tego nie odkręcał. Odkręciłem uderzając w śrubę tempym przecinakiem oczywiście młotkiem. Śruba jest twarda i się nie uszkodzi. Młotem 2kg więc nie duży i nic sie nie uszkodzi. Pamiętaj by nowe wisko trzymać w pionie bo może się uszkodzić.
Opublikowano
ja kluczem ostatnio sobie nie poradziłem bo było bardzo zapieczone i chyba nigdy nikt tego nie odkręcał. Odkręciłem uderzając w śrubę tempym przecinakiem oczywiście młotkiem. Śruba jest twarda i się nie uszkodzi. Młotem 2kg więc nie duży i nic sie nie uszkodzi. Pamiętaj by nowe wisko trzymać w pionie bo może się uszkodzić.

Klucz do tego grosze kosztuje, a przecinakiem i młotkiem można walić w coś innego. Mi byłoby szkoda łożysk w pompie, a tania nie jest.

Opublikowano
Ja u siebie ściągałem 3 razy visco. Płotkiem mi się udało. Dziwne, ale klucz 32 nie wchodził mi na śrubę. Założony francuz i śrubokręt krzyżowo na śrubki od koła. pasowego pompy wody. Zwykły śrubokręt się wygiął, ale z toptula bez problemu. Uderzając młotkiem i przecinakiem wydawało się, że mocno jest dokręcone, jednak powyższym patentem prawie bez użycia siły. I teraz wyjęcie visco to max 3 minuty.
Opublikowano
..Dziwne, ale klucz 32 nie wchodził mi na śrubę...

Bo to nie śruba jest, tylko ośka. Zasada skontrowanej nakrętki, przy czym ta zaraz przy pompie ma 6 mm szerokości.

Kolego nie wal przecinakiem bo łożyska na pompie można uszkodzić.

Opublikowano

Jak już walić to walić w klucz płaski założony na viso. Walenie w oś pompy przecinakiem to barbarzyństwo :lol:

 

Klucz do wentylatora kosztuje na prawdę grosze, a jak ktoś ma szlifierkę kontową i jakiś płaskownik w miarę gruby to sobie sam zrobi za bezcen.

 

A tak przy okazji, to nie wiem czy wiecie ale moment dokręcania wentylatora do pompy to coś około 30NM jak dobrze pamiętam. To bardzo mało jak na śrubę 32.

Opublikowano
Może i w tym brak profesjonalizmu, ale robiłem to dość delikatnie ( niedużym młotkiem) A niestety kluczem i większym młotkiem nie poszło. Zresztą widać po postach że ludzie biorą klucz i walą z dużą siłą jak największym młotkiem i jeszcze nie było problemu z tego powodu z pompą. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.