Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przepraszam jesli gdzies juz jest taki temat- ja szukalem i nie znalazlem.

Czy do M-pakietu sa jakies inne czesci zawieszenia przendiego,

amortyzatory

wahacze

czy jesli wstawie zwykly amor to nie bedzie sterczec do gory- teoretycznie nie bo sprezyna zostaje ta sama ale wole zapytac fachowcow. podobnie o wahacz mi chodzi.

Opublikowano
Kolego chyba chodzi Ci o zawias Mtechnik, bo nie wiem co Mpak ma do amortyzatorów :?: Na wspomnianym Mtechniku masz nieco krótsze i twardsze sprężyny, podobnie jest z amortyzatorem ma krótszy skok niż seryjny. A więc jeśli założysz seryjny będzie trochę za mocno ściśnięty co może doprowadzić do szybszego zużycia
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

M-pak= M- pakiet :)

Mam auto w M-pakiecie fabrycznym i golym okiem widac ze auto jest niższe niz inne- dlatego pytam bo musze zakupic amortyzatory a takze wahacze a juz sie spotkałem w peugeocie 106 ze wersja sport miala zaupelnie inne wahacze.

Opublikowano

Wachacze są te same

Amortyzatory tak jak inni pisali są inne a zarazem droższe, ja u siebie wymieniałem 4 sztuki na Sachsa i wyszły 2200 zł bodajże

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Dedykowane do zawieszenia m-technik (nie m-pakiet) są również amortyzatory Monroe ReFlex. Sam założyłem takie na przód i od 1,5 roku sprawują się bardzo dobrze.

Z droższych to Bilstein, Sachs lub oryginały. Tak czy inaczej - amortyzatory zawsze dobieraj po VINie auta.

Pzdr.

Opublikowano
Z droższych to Bilstein, Sachs lub oryginały. .

 

A czy sachs to nie jest przypadkiem orygnał w e39?

Chyba tak bo jak wymieniałem amory to był na nich oprócz napisu BMW napis sachs http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/niewiem.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Kolego jezeli masz obnizone zawieszenie w M-pakiecie, to możesz załozyc normalne amory ja tak zrobiłem są tansze a nie róznia sie niczym na zewnątrz. M-pakiet ma krótszy skok i tylko tyle i przez to auto jest "twarde". Wahacze sa takie same jak w normalnej wersji.

Opublikowano
Witam,

Kolego jezeli masz obnizone zawieszenie w M-pakiecie, to możesz załozyc normalne amory ja tak zrobiłem są tansze a nie róznia sie niczym na zewnątrz. M-pakiet ma krótszy skok i tylko tyle i przez to auto jest "twarde". Wahacze sa takie same jak w normalnej wersji.

 

Wszystko Się zgadza,pisałem o tym trochę wcześniej,ale jest większe prawdopodobieństwo że seryjny amortyzator szybciej Się zużyje. Dodatkowo w Mtechniku stabilizator jest grubszy niż w serii. To wszystko dziękuję za uwagę. Życzę Wesołego Alleluja

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
M-pakiet ma krótszy skok i tylko tyle i przez to auto jest "twarde".

Auto nie jest tylko twardze ale też i niższe więc różnicą nie jest tylko krótszy skok amortyzatora

 

Dodatkowo w Mtechniku stabilizator jest grubszy niż w serii.

Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Cześć. Wymieniam aktualnie zawieszenie. Oto czego sie dowiedziałem. Amortyzatory m-tech to sachs advantage. Nie mają krótszego skoku tylko są nieco twardsze. Nadają sie do obniżenia do 2 cm wg Panów z sachs germany. Springi dobiera sie na podstawie wersji auta czyli silnik kabina wyposażenie. Pozdrawiam serdecznie.
Opublikowano
Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

Jest potwierdzone, u mnie ;)

Średnica 23 mm gumy do tego kupowałem w ASO bo nigdzie nie znalazłem.

Opublikowano
Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

Jest potwierdzone, u mnie ;)

Średnica 23 mm gumy do tego kupowałem w ASO bo nigdzie nie znalazłem.

 

Są cztery rodzaje grubości stabilizatora 22,5mm 23mm,24mm,25mm.Tym samym i cztery rodzaje gum.

Opublikowano
Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

Jest potwierdzone, u mnie ;)

Średnica 23 mm gumy do tego kupowałem w ASO bo nigdzie nie znalazłem.

 

Kolega mecenass ma rację, a dodatkowo wystarczy sprawdzić na RealOEM że występuje grubszy stabilizator. Również takowy posiadam bo auto siedzi na Mtechu I

Są cztery rodzaje grubości stabilizatora 22,5mm 23mm,24mm,25mm.Tym samym i cztery rodzaje gum.

Podejrzewam że podane grubości odnoszą Się do seryjnego stabilizatora oraz zawiasu Mtechnik I i II. Dodatkowo w M5 występuje 27mm, ale to już inna bajka :wink:

 

Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

No cóż jak to mówią człowiek uczy Się całe życie ....

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Podejrzewam że podane grubości odnoszą Się do seryjnego stabilizatora oraz zawiasu Mtechnik I i II. Dodatkowo w M5 występuje 27mm, ale to już inna bajka :wink:

 

Dobrze podejrzewasz :D M5 racja to inna bajka :D

 

No cóż jak to mówią człowiek uczy Się całe życie ....

 

no niestety,nikt nie jest doskonały :D

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odkopię trochę temat... Także muszę wymienić zawieszenie przednie z m-technikiem (530dA 2002r. sedan) i zastanawiam się które będzie dobre z tych dostępnych na allegro. Znalazłem takie:

http://allegro.pl/sachs-amortyzator-przod-bmw-5-e39-m-technik-24h-i3373769825.html

 

Ale zastanawiam się, jak wyżej piszecie, czy nie założyć zwykłych. Ewentualnie co polecacie innego, może tańszego do m?

Pytanie dodatkowe - czy oprócz samych amortyzatorów coś jeszcze muszę dokupić przy wymianie?

 

Dedykowane do zawieszenia m-technik (nie m-pakiet) są również amortyzatory Monroe ReFlex. Sam założyłem takie na przód i od 1,5 roku sprawują się bardzo dobrze.

Z droższych to Bilstein, Sachs lub oryginały. Tak czy inaczej - amortyzatory zawsze dobieraj po VINie auta.

Pzdr.

 

http://allegro.pl/amortyzatory-monroe-reflex-przod-bmw-seria-5-e39-i3407133387.html

Mówisz o tych?

Opublikowano

Warto wymienić osłony i odboje. Czasami jest to w pakiecie. Kup ten pierwszy zestaw bo auto może komicznie wyglądać.

Jak kupisz pierwszy zestaw to sprężyny przełożysz jak nie są uszkodzone, a w drugim zestawie nie powinno się przekładać bo one są krótsze i amortyzator się szybciej zużyje i nie będzie działać jak powinien.

Opublikowano
ja u siebie jakieś póltora roku temu założyłem właśnie reflexy i jest :cool2: tylko coś mniej płaciłem niż na tej aukcji. zwykłych nie zakładaj bo będzie cyrk na kółkach, kiedyś widziałem taką na allegro to boki zrywać :D
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
ja u siebie jakieś póltora roku temu założyłem właśnie reflexy i jest :cool2: tylko coś mniej płaciłem niż na tej aukcji. zwykłych nie zakładaj bo będzie cyrk na kółkach, kiedyś widziałem taką na allegro to boki zrywać :D

Dzięki za info, ale pytanie - te z aukcji nie są standardowe właśnie?

 

Nie ma jakiejś tańszej firmy niż sachs do M? :)

Opublikowano
ja założyłem monroe reflex ale numeru Ci nie podam teraz, musiałbym w dzień zobaczyć bo mam naklejkę na amorze.. być może jest to Monroe E4624
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

314 pln to i tak jest dobra cena - oczywiście o ile jest to faktycznie ReFlex dedykowany do zawiasu M-Technik. Na przełomie roku 2010/11 kiedy je kupowałem o kosztowały po 392pln/szt. Z tego co mi się gdzieś w głowie kołacze to ReFlex były amortyzatorami dedykowanymi do m-technika. Nie było czegoś takiego jak ReFlex dedykowany do m-technika i ReFlex "zwykły" - ale być może to tylko takie moje mylne wrażenie.

W tej aukcji to pudełka są zdaje się od zwykłych amorów Monroe. W każdym razie na obudowie amora musi być naklejka ".Monroe Reflex". Poniżej masz moje zdjęcie gratów, które wymieniałem u siebie i tam są także te amortyzatory.

 

http://img841.imageshack.us/img841/7396/graty.jpg

 

Pzdr.

Opublikowano

Dziękuję za informację. Chyba pójdę w te Sachsy, na innych aukcjach są 50zł tańsze.

A odboje i osłony potrzeba też jakieś specjalne czy standardowe już wystaczą?

Opublikowano

A może mi ktoś przy okazji tego tematu podpowiedzieć jakie ja mam amortyzatory? Według VIN mam zawias "704 M SPORT SUSPENSION" a w opisach tych amortyzatorów figurują one jako standardowe, np. tutaj: http://sklep.auto-voll.pl/amortyzator-oryginal-bmw-107.html

To w takim razie jakie to niby ma być M Sport jak nie jest? Miękkość też wskazuje na standard...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.