Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ zostałem poniekąd zmotywowany do opisania tej metody w innym poście, umieszczam moje rozwiązanie tutaj, gdzie każdy (mam nadzieję) je znajdzie.

Proszę wybaczyć za okresowy brak polskich znaków diakrytycznych, z uwagi na charakter mojej pracy bardzo rzadko ich używam :)

 

Opisany poniżej sposob jest calkowicie bezinwazyjny, czyli jesli Waszej matce/zonie/kochance nie spodoba sie przedstawiona ponizej instalacja, to w 30 sekund mozecie ja usunac :)

 

Nie musimy przeciac ani jednego przewodu!

Nie musimy nic lutowac!

Niczego nie musimy artystycznie owijac tasma izolacyjna!

 

Chce zaznaczyc, ze ponizsza metoda byla sprawdzona w E90.

Niemniej, oznaczenia bezpiecznikow nie powinny sie roznic w innych seriach (E91,E92 oraz Jedynkach)

Dla pewnosci polecam sprawdzic WDS'y albo posluzyc sie miernikiem napiecia podczas pracy.

 

Więc lecimy:

 

Co nam potrzeba:

1. Piwo, albo lepiej dwa.

2. "Złodziejki" do bezpiecznikow ( http://dx.com/p/add-a-circuit-blade-fuse-holder-with-20a-blade-fuse-117726)

3. Troche checi i wolnego czasu (okolo 5 min, liczone razem z zejsciem do samochodu i otwarciem pierwszego piwa).

4. Ruszyć tylek do garażu lub na parking.

5. Dostac sie do bezpiecznikow w samochodzie.

 

Trzeba wyjac bezpiecznik F30 (rysunek ponizej).

Jest to bezpiecznik zabezpieczajacy gniazdko zapalniczkowe.

 

http://i48.tinypic.com/30bhhye.png

 

Jak widzicie, napiecie 12V na ten bezpiecznik (oraz inne) jest podawane za pomoca przekaznika w momencie wlaczenia zaplonu.

 

Nastepnie, dbajac o to, aby nie zewrzec nic w instalacji, podpiac sie "zlodziejka" w miejsce, gdzie stale mamy 12V, niezaleznie od tego czy zaplon jest wlaczony czy nie.

 

Np. mozna sie wpiac w bezpieczniki od F1 do F6, tam jest caly czas 12V.

 

http://i47.tinypic.com/144h05.png

 

Powinno to wygladac jak ponizej (zaznacza, ze nie jest to skrzynka bezpiecznikowa BMW, nie mam teraz dostepu do mojego samochodu, zeby strzelic fote).

 

http://www.camaro5.com/forums/attachment.php?attachmentid=203263&d=1296615323

 

Nie wiem czy zlodziejki sa dostepne w sklepach motoryzacyjnych, ja kupuje na DealExtreme od Chinoli :).

Jak ktos znajdzie ten element w polskim sklepie wysylkowym, to prosze o info.

 

W zastosowanej "zlodziejce" instalujemy wyjety wczesniej bezpiecznik i laczymy z druga identyczna zlodziejka, ktora montujemy w miejsce bezpiecznika F30.

 

W ten prosty sposob mostkujemy stale dostepne napiecie 12V do gniazda zapalniczki.

Ponadto, zachowujemy oryginalne zabezpieczenie w postaci bezpiecznika, wiec nie spalimy samochodu w razie zwarcia.

 

Przedstawiony przezemnie powyzej sposob jest w 100% bezpieczny, o ile ktos ma jakiekolwiek pojecie o elektryce (np. potrafi zamontowac gniazdko w domu) :)

 

Pozdrawiam.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
Panowie jak to jest u nas w autach z tym prądem w zapalniczce ? chodzi mi o wyłączony zapłon bo kupiłem sobie taki mały bajer http://allegro.pl/show_item.php?item=3760887555 i co teraz zrobić abym sprawdził naładowanie akumulatora ? oczywiście myślę o tym co kolega wyżej napisał . No ale czemu mam znowu coś rze-zbić :mad2: Edytowane przez jaga
Opublikowano

W Naszych samochodach fabrycznie brak jest napiecia bez kluczyka w pozycji 1 (na zaplonie).

Jesli chcesz wykorzystac swoj miernik napiecia musisz niestety przerobic instalacje wg. powyzszej instrukcji.

 

Pozdrawiam.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomoże mi ktoś jak to zrobić zdjecia już zniknęły kupiłem złodziejki ale nie radze Sb z tym zadaniem :/

Rozumiem ,że zależy ci na tym aby napicie w zapalnicze pojawiało się po otwarciu drzwi...???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po otwarciu drzwi to może nie ale po włożeniu pilota do stacyjki

Napisz miesiąc i rok produkcji , jest to bardzo ważne




Czytając powyżej post ,to problem leżał w tym że prąd pojawiał się dopiero po włożeniu kluczyka...????.... Nie do końca rozumiem jakiego oczekujesz rozwiązania....????....

Opublikowano

BMW e90 325i 2006 rok


U mnie np nawigacja CCC Profesional odpala sie po włożeniu pilota ale dokupiłem Sb adapter bluetooth żeby odpalać muzykę bez przewodu aux adapter który kupiłem jest pod gniazdo zapalary i wszystko działa jak należy ale dopiero prąd pojawia sie w zapalniczce po wciśnięciu przycisku start bez wciśniętego hamulca czyli po włączeniu zapłonu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW e90 325i 2006 rok


U mnie np nawigacja CCC Profesional odpala sie po włożeniu pilota ale dokupiłem Sb adapter bluetooth żeby odpalać muzykę bez przewodu aux adapter który kupiłem jest pod gniazdo zapalary i wszystko działa jak należy ale dopiero prąd pojawia sie w zapalniczce po wciśnięciu przycisku start bez wciśniętego hamulca czyli po włączeniu zapłonu.



A miesiąc produkcji....????


Dobra , poszukam obwodu , który odpala się po włożeniu kluczyka do gniazdka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wiesz co , sprawdź czy monitor włączy ci się bez włożonego kluczyka do gniazda poprzez naciśnięcie guzika włączania przy radiu..

Tak samo zrób z oświetleniem centralnym - wewnętrznym , zapal światło do czytania.


Według schematu elektrycznego wyświetlacz powinien się zapalić po wejściu do auta , oczywiście po naciśnięciu włącznika radia

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Po otwarciu drzwi swieci sie oświetlenie na nogi,drzwi, schowka, wszystka czytania i cala reszta u gory ale komputera bez pilota nie odpali a prad w zapalniczce dopiero po wciśnięciu zaplonu..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz co , sprawdź czy monitor włączy ci się bez włożonego kluczyka do gniazda poprzez naciśnięcie guzika włączania przy radiu..

Tak samo zrób z oświetleniem centralnym - wewnętrznym , zapal światło do czytania.


Według schematu elektrycznego wyświetlacz powinien się zapalić po wejściu do auta , oczywiście po naciśnięciu włącznika radia

 



Nawet jeśli guzik/włącznik przytrzymasz dłużej...???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Posiadając informacje jakie daje mi instrukcja mogę ci zaproponować , aby wpiąć się w obwód elektryczny , który jest poprzedzony przekaźnikiem I01068 . Tam napiecie powinno pojawić się po wejściu do auta....



Schemat połączeń (SSP) A4010 Skrzynka przyłączeniowa, 09/2005 - 02/2007

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325i-lim/sf1BnER

Wszystkie bezpieczniki wychodzą z przekaźnika I01068


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325i-lim/components-connectors/components/a-control-units-modules/a4010-junction-box/1VnYK9i0zy

Tutaj jest to samo , te same bezpieczniki tylko inaczej graficznie przedstawione.

Zobacz czy masz wszystkie bezpieczniki które wychodzą z szyny Kl.30g. Oczywiście mówię o bezpiecznikach które są u ciebie włożone fizycznie. Zapisz sobie , których nie masz w skrzynce.

Opublikowano
Nic z tego nie rozumiem kupilem 2 zlodziejki i myslalem ze jak wepne sie w 30 i któryś od 1 do 6 to bedzie dobrze tylko nie wiem jsk te zlodziejki ze sb podpiac
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Te 2 złodziejki trzeba połączyć ze sobą(oba ich końce)? Bo rozumie ze 1 wpinam w miejsce bezpiecznika 2 tez a oba przewody łącze ze sobą)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.