Skocz do zawartości

E46 320i M52TUB20 Problem z przepustnicą i trybem awaryjnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem czytałem przeróżne tematy na forach ale niestety żaden z tematów nie rozwiązał mojego problemu.

Problem w moim aucie polega na tym ze od jakiegoś czasu auto zaczeło przełączać sie w tryb awaryjny pierwszym razem jadąc autostradą podczas ulewy okolo 160km/h włączył sie tryb awaryjny (kontrolka EML i ASC) auto straciło moc i zaczęło hamować silnikiem do 120km/h . Po zjechaniu na pas awayjny, zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolki ciagle swiecily a po wciśnięciu gazu do spodu auto wkręcało sie do 2000-2500 czasem 3000 obrotow/min.

Następnego dnia czytałem rożne tematy na forach i ktoś polecił wyczyszczenie przepustnicy , wiec zabrałem sie za to , wymontowałem i wyczyściłem dokładnie pędzelkiem i preparatem do czyszczenia hamulców, przepustnica o dziwo nie była bardzo zabrudzona i działała normalnie.

Po zamontowaniu spowrotem auto trochę falowało na obrotach ale tylko na pierwszych 50 km ,problem pojawił sie po przejechaniu 100km ponownie auto przełączyło sie w tryb awaryjny tylko teraz z kolei w "miarę" normalnie przyspieszało ale maksymalnie do 95km/h ,mozna normlanie jechac jedynie jak zgasi sie auto i odpali po minimum 15 sek kontrolki gasna i auto jedzie normalnie przez jakis czas. I takie objawy auto ma do dzisiejszego dnia czasem potrafi przez 2 dni byc spokoj a czasem co 10 km wyskakuje .

 

Inpa przedstawia takie błędy:

109 Motor Throttle Valve Pulse Width not plausible(przy samym tym bledzie swieci sie kontrolka check engine)

119 signal throttle valve potentiometer

 

 

Chcialbym sie upewnic czy napewno wymiana przepustnicy pomoze bo z tego co wiem nie jest rozbieralna wiec jedynie wymiana na uzywaną wchodzi w gre , tylko zeby nie kupic w takim samym stanie .

Tryb awaryjny teraz w zimę troche przeszkadza bo bez kontroli trakcji utrudnia trochę jazde

 

Pozdrawiam i bardzo dziekuje za odpowiedzi

Opublikowano

Jak tylko kupiłem swoją 3-kę maiłem dokładnie taki sam problem. Czyszczenie przepustnicy nic nie dało, dlatego zdecydowałem się kupić "nowa" z allegro. Po jej zamontowaniu problem zniknął i do tamtej pory (ok 10 tyś. km.) spokój :D Co dziwne moja stara przepustnica jest z 2010 roku wiec ktoś już coś przy tym majstrował.

 

Przepustnice kupiłem od tego użytkowania:

http://allegro.pl/show_user.php?uid=24243228

Opublikowano
Dokładnie takie same: kontrolki ASC+EML, silnik wkręcał się max do 2,5-3k rpm i pozostałe objawy wymienione przez Ciebie. U mnie dodatkowo zepsuty czujnik wałka ssącego potęgował objawy.
Opublikowano

Z czujnikiem o ktorym mowisz uporalem sie 2 miesiace temu(wymieniony na uzywany orginal za 100zl) , współczuje objawow poniewaz wiem co sam zepsuty czujnik robił z obrotami auta i ruszaniem.

W takim razie w Weekend wymieniam przepustnice.

 

Dziekuje za odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.