Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Noszę się z zamiarem założenia instalacji do mojego samochodu - BMW 325i, 3.0 R6 N52B30, wersja USA, 2006r. Auto pali obecnie ~13 pb.

 

Od mojego gazownika dostałem następującą propozycję:

 

Sterownik:

Stag 300 isa 2. Według niego montowanie staga premium nie ma sensu bo jest to silnik z systemem valvetronic i premium będzie działał tak samo jak zwykła 300 isa 2.

 

Reduktor:

AC BFC lub KME Gold (Opcje zamontowania dwóch reduktorów wykluczył ze względu na brak miejsca, ma to być jeden bardzo mocny o dobrych parametrach termicznych)

 

Wtryski:

AC BFC lub Hana

 

Butla

Od poloneza :) butla niestety musi iść w bagażnik - sugerowana opcja to butla o mniejszej średnicy (30cm w stosunku do 36cm standardowej) i pojemności 40 lub 60 litrów (w zależności od tego, która się zmieści na długość).

 

Ogólnie:

Reduktor AC BFC + Wtryski AC BFC 3200zł

Reduktor KME Gold + Wtryski AC BFC 3350zł

Reduktor KME Gold + Wtryski Hana 3650zł

Reduktor AC BFC + Wtryski Hana 3630zł.

 

Uwagi gazownika:

Auto ma silnik z systemem valvetronic, który "nie ma" podciśnienia w siniku. Dostrojenie instalacji po montażu jest przez to bardzo czasochłonne, ale jest to do zrobienia. Wtryski Hana są dobre ale są na rynku niedługo (2 lata) i nie wiadomo jak będą się sprawować po dłuższym czasie, dodatkowo mają problem z "zamarzaniem". Reduktor KME Gold ma żywotność 4-5 lat i zaczyna cieknąć. W sumie wg niego, nie ma znaczenia którą opcję wybiorę, każda będzie równie dobra.

 

 

Wypowiedzcie się proszę co sądzicie.

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Opublikowano

Tak tylko dla pewności - wiesz, że można butlę toroidalną dać POD samochód? Owszem, wymaga to nieco zachodu i rzeźbiarstwa, ale można to zrobić. Nawet 60 L (o ile się zmieści na długość) da Ci taki średniawy zasięg raczej. O 40 L już w ogóle nie wspomnę... To mój mikry motorek robi niewiele > 500 km na butli 52 L netto.

 

Hany są na rynku na pewno dłużej. Moja instalka ma 2 lata niecałe, a już wtedy były to mocno polecane i popularne wtryski. Na LPG-forum są również nadal często polecane i cieszą się opinią sprawdzonych. Alternatywą mogą być Barracudy - te faktycznie są dość świeże jeszcze, ale również chętnie polecane bo jak na razie się sprawdzają.

 

No i jak zawsze podstawa - gazmen, co nie boi się pobawić z ustawieniami i ma czas na to, bo w 30 min. tego się nie zrobi.

Opublikowano

Nikt nie odpowie? :-(

Też mnie interesuje instalacja do takiego 325i i wszyscy polecają Landi Renzo Omegas - ale wydaje mi się, że głównie ze względu na łatwość ustawienia tej instalacji oraz fakt, że jest przystosowana do braku podciśnienia w kolektorze.

I wygląda na to, że nikomu nie chce się pół dnia programować ustawień np w STAGu.

Opublikowano

Hany sa na rynku juz kilka lat, to klony Keihinow.

 

Najwiecej o gazowaniu takich aut mozna sie dowiedziec z LPG-forum.pl. Chlopaki sa tam praktykami. Osobiscie kladlbym LR jesli fundusze pozwalaja. Wielka zaleta takiej instalki jest jej trwalosc. Jesli na prawde nie da sie wcisnac drugiego reduktora, to chyba ktorys z mocniejszych LR mialby szanse obrobic moc 260km, chociaz m62b44 majacy nie duzo wieksza moc raczej puszcza sie na dwoch takich reduktorach a ich cena raczej nie zacheca do niepotrzebnej rozrzutnosci.

 

Jak bym juz sie uparl na skladaka, to LPGTech 316, Hany, i np 2 Goldy bo nie sadze zeby jeden dal rade to obrobic a nawet jesli to mocno na styk. Co do rozmiarow butli, to spalanie nieco wieksze niz w moim m52. U mnie byla butla walcowa 50l i przyznam, ze wizyty na stacji byly dosyc czeste. Wymiana na 84 w kolo rozwiazalo sprawe- zasieg podobny jak na benzynie. No ale ja mialem przyzwyczajenie z diesla, gdzie zawsze lalem do pelna.

 

Na stronie AC nie widze reduktora o nazwie BFC tylko wtryski o takim oznaczeniu. Czerwony AC R01 jest teoretycznie do 250km, praktycznie warto zeby mial troche zapasu wiec sam nie podola. Jesli chodzi o te wtryski BFC to sie nie wypowiem, ale hany pojedyncze sa dobre, precyzyjne i sprawdzone.

 

Zestawy podane w 1. imo wszystkie sa za slabe. Jesli juz to Hana i Gold moze by to pociagnely ale na styk (a reduktor z czasem sie zasyfi i straci troche na swojej sprawnosci przez co silnik bedzie podpijal pb). Ja bym sie upewnil, ze gazownik montowal juz instalke w takim silniku, bo jesli to jego pierwszy raz, to wrozy to klopoty.

Opublikowano

LR IG1 SM da radę ciśnieniowo i termicznie do 250 koni w silniku wolnossącym - sprawdzone. Ale ma taką wadę że czasem się pompuje na cutoffie. Za to trwałość ma nadzwyczajną - nawet 300tys.km bezobsługowo. Ale i tak nie polecam ze względu na bardzo wysoką cenę. Lepiej włożyć dwa mniejsze np. 2 x AC R01 150.

 

Wtryski HANA to faktycznie tanie klony Keihinów, ale nie są złe - są wręcz bardzo dobre. Ale jeśli już mowa o LR to ma też świetne wtryskiwacze - LR MED.

Opublikowano

Czyli jednak LR Omegas.

I jak rozumiem też trzeba pilnować, żeby wstawili wystarczająco wydajny reduktor.

Ja już przeczytałem chyba całe forum LPG i mam jedno pytanie, może tutaj ktoś ma doświadczenie z użytkowania tej instalacji. Chodzi o głośność MEDów. Podobno to bardzo głośne wtryskiwacze i boję się, że będzie je słychać w środku np stojąc na światłach.

Czy MEDy też są różne? Bo coś czytałem, że mają różnego koloru zaślepki/końcówki. Są chyba białe i czarne.

Opublikowano

Na forum LPG sporo o tym piszą, że pracują jak Diesel ;-)

Do LR Omegas chyba nie można założyć innych niż MEDy? Z drugiej strony MEDy są podobno baaardzo trwałe.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę czasu minęło, gaz założyłem. Różnicy na gazie nie czuję żadnej w stosunku do benzyny. Przełączenie na gaz następuje na rozgrzanym silniku, w obecnych warunkach to oznacza około 2km jazdy na benzynie zanim włączy się gaz.

 

Technikalia

Sterownik Stag 300 isa 2

Reduktor AC BFC

Wtryski Hana

Butla w bagażniku (zmniejszona średnica = 30cm) 65 litrów

 

Tankowanie nr1

54,5 litra LPG

367km

Jazda głównie po mieście (250km), reszta to zabawa na autostradzie

Spalanie średnie: ~15lpg / 100km + (szacuję) 2l pb/100km - Ponieważ często jeżdżę krótkie dystanse do pracy (12km) benzyna zauważalnie schodzi.

 

Tankowanie nr2

54,8 litra LPG (pomijalny błąd)

375km

Spalanie średnie: ~14,5lpg / 100km + (szacuję) 2l pb/100km

 

Teraz krótkie wyliczenie rentowności instalacji (pomijam koszty serwisowe bo jestem leniem)

Założenia (ceny z dzisiaj rano):

lpg: 2,52

pb: 5,70

spalanie przy lpg: 15lpg + 2pb / 100km

spalanie przy pb: 15pb

koszt 100km lpg: 15*2,52 + 2*5,70 = 49,2zł

koszt 100km pb: 15*5,70 = 85,5zł

różnica na 1000km = 363zł

 

To oznacza że po przejechaniu 10.000km instalacja zwróci mi się :o. Biorąc pod uwagę że za granicą gdzie jadę w trasę ~3000km ceny są bardziej korzystne dla lpg ...

 

Na razie jest super. Toszkę boli zmniejszony bagażnik ale z drugiej strony ... jak bym chciał bagażnik to bym kupił kombi bo w ten i tak nic się nie mieściło.

 

Pozdr

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Opublikowano
Opublikowano
A Ty co? Posty nabijasz? :8) Dawno już zagazowane! I jestem z tym przeszczęśliwy :cool2:

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Opublikowano
@Qwet - Nie wiem co to jedno ani drugie - możesz wytłumaczyć? Dodaj proszę informację dlaczego uważasz że dany element jest potrzebny.

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Opublikowano

Pierwszy z nich - kompensacja listw - połączenie rurką obu listw wtryskowych w celu wyrównania ciśnienia. Robi się to po to żeby nie było rozjazdów adaptacji paliwowych między tzw. bankami.

 

Druga rzecz - czujnik ciśnienia gazu - ma być przy listwach wtryskowych, bo chcemy mierzyć jakie jest ciśnienie gazu przy wtryskiwaczach, a nie gdzieś tam przy reduktorze. Pomiar ciśnienia (i temperatury też) jest bardzo istotny dla sterownika LPG żeby mógł wykonywać odpowiednie korekty czasu wtrysku.

Opublikowano
Gazowali to gazownicy spod Krakowa - Skawiny (dokładniej to Sidzina): Sprint Service

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Opublikowano

Wróciłem z Alpejskich tras, samochód na gazie przejechał bez zająknięcia, szczegółowe spalanie:

190km 25lt ~13lpg/100km

446km 53.3l ~12lpg/100km

333km 37,3 ~11lpg/100km

418km 53 l ~12,5lpg/100km

253km 28l ~11lpg/100km

441km 51l ~11,5lpg/100km

 

Podsumowanie: 2081km / 247,6 l lpg

spalanie średnie: 11,89 lpg / 100km

 

Jazda była mniej więcej:

(80%) 130/140 km/h - autostrady

(10%) 50km/h - teren zabudowany, alpejskie serpentyny

(10%) 90km/h - teren niezabudowany

 

Dodam, że auto było z żaglem na dachu (spory box). Do butli wchodzi więc gazu na 450 - 500 km co daje mi naprawdę ciekawy zasięg na gazie. Przejechałem też 300km autostradą na benzynie, wsysło równo pół baku.

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Tak 2 zdjęcia na szybko dla porównania

http://img46.imageshack.us/img46/112/20130405152541.jpg

http://img20.imageshack.us/img20/6672/20130405152549.jpg

Edytowane przez lysy_23
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No wtryskiwacze masz ładniej zapięte odemnie :)

 

Nowe raporty spalania:

 

90l - 650km = 13,9lpg / 100km

 

55l - 370km = 14,8lpg / 100km

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie podobnie, 15k zrobione, instalacja dawno się zwróciła. Po drodze miałem jedną awarię - elektryczna pompa wody - ale wg wszystkich zainteresowanych, nie miało to związku z instalacją LPG.

 

W sumie to ostatnio wożę się F10 528i na wygnaniu, ale o zagazowanej trójce myślę z utęsknieniem oczekując powrotu :oops:

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.