Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was serdecznie

wiem, że temat rozmiaru alufelg jest stary jak świat i pojawiał się na tym forum niejednokrotnie, postanowiłem jednak zaryzykować moje pytanie - m

am nadzieję, że "starzy" użytkownicy mnie nie zjedzą :modlitwa:

Powiedzcie, na jakim rozmiarze alufelg jeździcie? Ja obecnie w moim bmw 525 tds e39 touring mam rozmiar 225/45/16, ale mam wielką ochotę i okazję aby niedrogo kupić 235/40/18.

I moje pytanie - wiem, że będzie ładniej (dużo :D ), ale mniej funkcjonalnie na naszych polskich drogach :mad2: - czy warto? Czy funkcjonalność na 18'' będzie do zniesienia? Czy może Waszym zdaniem nie warto poprawiać opytcznego wyglądu mojego Bmw o 2'' kosztem niedogodności związanych z komfortem jazdy? Na jakich rozmiarach jeździecie, jeździliście lub macie zamiar jeździć i jakie związane z tym doświadczenia?

Pozdrawiam serdecznie...

Opublikowano
ja mam w mojej 325 coupe z przodu 17/215/45 a ztyłu 17/235/45 obniżonyz przodu o 40mm i tył 20mm i wcale nie jest tak zle, nawet większe dziury znosi b.dobrze.Sam miałem możliwość kupić 18 ale mi odradzali i teraz załuje. także ja polecam 18 jak najbardziej troszkę gorszy komfort ale nie bedzie tak zle. wybórzależy od ciebie
Opublikowano

Na osiemnastkach bedzie OK. Profil 40 nie jest taki niski jak by sie wydawac moglo. Skoro samochody daja rade jezdzic na oponach 30, 25 na pewno dasz rade jezdzic na 40.

Sam jezdze juz kilka ladnych lat na 19 o profilu opony 35 i kilkanascie razy przejezdzalem po drogach na ktorych praktycznie nie bylo jednego metra kwadratowego calego asfaltu i dalo rade bezpiecznie przejechac.

NYC jest najlepszym testem dla duzych kol, gdzie jak gdzie ale wlasnie tam sa najgorsze drogi na swiecie.

Opublikowano

ja mam w 520i 235/40/18 i jest obnizony nie wiem ale duzo.a komfort jest troszke gorszy

 

kup 18

Opublikowano

To raczej zależy ile kto śmiga autem - ja muszę mieć auto praktyczne więc mam 16" i nie dam się namówić na 17 czy 18".

Wole by opona wybierała nierówności niż zawieszenie, które w E39 nie jest jakieś wielce solidne.

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

18 to raczej nie na nasze drogi - ślicznie to wygląda to fakt - ale nie praktyczne. Pozostał bym przy ładnych 16.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
NYC jest najlepszym testem dla duzych kol, gdzie jak gdzie ale wlasnie tam sa najgorsze drogi na swiecie.

nie uwierze Ci ze w New York City są gorsze drogi niz w gorzowie wielkopolskim (szczególnie sikorskiego i całe zawarcie), a teraz po zimie to juz szczególnie po drodze do domu ma dziury na ćwierc szerokosci ulicy i zatrzymuję sie jak jedzie cos z naprzeciwka zeby nie wjechac w te dziury

 

sam ma 17" i nie zamieniłbym ich na 18"

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano
hmm.......... Wasze zdania są dość podzielone, z jednej strony twierdzicie, że praktyczniejsze są 16'' - to wiem, że lepiej reagują na dziurska w naszych drogach, z drugiej twierdzicie, że profil, który rozważam to żadne wyzwanie - a to właśnie dla mnie najważniejsze pytanie - czy moje bmw oprócz niewątpliwego zyskania na wyglądzie nie straci na swojej funkcjonalności - oczywiście, że coś za coś - ale jednak wizja mojej czarnej jak smoła shadow line na wielkich, srebrnych 18'' jest dla mnie nadal kusząca - obym tylko mógł nią nadal wszędzie dojechać bez problemów i abym nie pogiął ich po przejechaniu 10km przez Warszawę - nadal ciekawy jestem Waszych opinii i dziękuję za wszystkie głosy doradcze dotychczas...
Opublikowano

nie uwierze Ci ze w New York City są gorsze drogi niz w gorzowie wielkopolskim (szczególnie sikorskiego i całe zawarcie

 

W NYC to czasami mozna najechac na otwarta studzienke, wyrwany kawalek kraweznika lezacy na drodze, zgubione kolo zapasowe etc ;-)

tutaj masz przyklady:

 

http://matt.pintglass.org/wp-content/pot%20hole%20web.jpg

 

%5B460%3A480%5Dhttp%3A//www.markovic.com/markovic.com/images/taxistuck.jpg

Opublikowano
Serdecznie dziękuję Wam za rady. Jak patrzę na "kółeczka" kolegi Łukasza powyżej - chyba jednak zdecyduję się kupić 18'' - zawsze 16'' mi zostaną - jak będzie ciężko jeździć - zawsze mogę zamienić z powrotem - a 18'' sprzedam - kupiec myślę, że się znajdzie. Ale myslę, że wygląd bmw na 18'' :jawdrop:
Opublikowano
ja zmieniłem na 18, ale te drogi po których zwyczajowo się poruszam są w naprawdę dobrym stanie

BMW 528i, vito 110 CDi,


Zajazd pod Sosnami, Małkinia

Bar Sosenka, Rockwool polska, Małkinia

Zajazd Chodowiak, Chodów k/Siedlec

Opublikowano
a to właśnie dla mnie najważniejsze pytanie - czy moje bmw oprócz niewątpliwego zyskania na wyglądzie nie straci na swojej funkcjonalności

 

Na pewno straci na funkjonalnosci, chocby pod glupi kraweznik bedziesz sie cykal podjechac zeby nie pogiac felg za kilka tysiecy... Chociaz ludzie jezdza na takich (np. ja :wink: ) i jakos daja sobie rade :D

Opublikowano

Ja mam 18' i nie ma co przesadzać...O krawężniku zapomnij :duh: ...ale da się jeździć...Na razie zrobiłem na nich 12tys km i zostawiam je...

Auto bardziej sportowo wygląda, co w kombiakach jest atutem :8) ...

Jazda po zakrętach i z większymi prędkościami jest lepsza-auto nie lata przy ponad 200km/h bo opona jest szersza i mniej giętka przez niski profil...Druga sprawa że ja mam M.PilotSport...Polecam do takich felg kierunkowe opony jak lubisz szybszą jazdę :mrgreen: -->oczywiście nie u nas bo kto by łamał przepisy :twisted2:

Trzeba przy tych felgach uważać na dziury, ale bez przesady :D

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano

ssiruss:

Co to jest M.PilotSport?

Michelin Pilot Sport - nazwa opony

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Nie rozumiem jak mozna jezdzic BMW po kraweznikach :duh: przeciez wystarczy podjechac kawalek dalej i znalezc rozsadne miejsce do zaparkowania samochodu. Uczepianie sie jednym kolem na krawezniku jest chyba bardziej niezdrowe dla samochodu niz przypalenie gumy od czasu do czasu przy ostrym ruszaniu. :norty:

 

Oprocz "NIE" na palenie gumy klub powinien powiedziec "NIE" na jazde po kraweznikach.

Opublikowano

Lukasz, nie wiesz chyba jak jest z parkowaniem w np. Warszawie. W centrum (i nie tylko) w ciagu dnia kazde wolne miejsce jest na wage zlota :) Wybrzydzajac w stylu - za duzy kraweznik itp. mozna sie krecic pol godziny zeby zaparkowac, a pozniej trzeba bedzie z 500m zasowac na piechote.

 

Pozdr

Opublikowano

Lukasz:

Nie rozumiem jak mozna jezdzic BMW po kraweznikach Surprised przeciez wystarczy podjechac kawalek dalej i znalezc rozsadne miejsce do zaparkowania samochodu. Uczepianie sie jednym kolem na krawezniku jest chyba bardziej niezdrowe dla samochodu niz przypalenie gumy od czasu do czasu przy ostrym ruszaniu

Wizę, ze pomimo wyjazdu z kraju humoru nie straciłeś? :mrgreen:

Nie wiem jak jest w NY, ale w wielu miastach w Polsce jest teraz cos takiego jak "platna strefa parkowania" naogół centrum, ale sukcesywnie poszerzane, otóż najsmieszniejsze jest to, że wiekszość kasy za te parkowanie idzie w kieszenie biurokratów, a nie na budowanie parkingów(nie wspomnę o pryzpadkach swego czasu głosnych z wawy, gdzie lwią część kasy z opłat za parkowanie brała prywatne firma, a ochłapy oddawała mistu!? ) :mad2:

Za wspaniałe szerokie jezdnie od kilku lat płacimy podatek drogowy, tylko że podatek jest a dóg nie ma :cry2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
otóż to - muszę się niestety z albim zgodzić - Warszawa nie jest miastem, gdzie można przebierać w miejscach do zaparkowania - raczej żeby gdzieś stanąć trzeba złamać kilka zakazów :twisted2:, ale nie ma się o co kłócić - coś za coś - teraz będę stawał na równym - na środku :mrgreen: :twisted2: :D ...... żartowałem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.