Skocz do zawartości

Czuć benzyną podczas uruchaniania i pracy silnika na zimnym!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z pod kolektora ssącego gdzieś tam jest jakaś nieszczelność. Śmierdzi tylko jak jest zimny. Sądzę, że ma to związek z mechanizmem ssania, bo jak się już rozgrzeje to już nie czuć. Czyżby uszkodzony był jakiś zawór czy coś podobnego?

Może taki przypadek już był przez kogoś przerabiany? Pozdrawiam.

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

To dowód na to, że masz jeszcze oryginalne ciśnieniowe przewody zasilające palwem układ wtryskowy. Po latach są spękane i stwardniałe. Mają tendencję do przecieków właśnie przy zimnym silniku, po rozgrzaniu łapią trochę ciepła, co częściowo przywraca im elastyczność i hamuje wycieki.

 

Czas je wymienić, najlepiej wszystkie. Tak będzie jednorazowo drożej, ale bezpieczniej. Inaczej, co chwilę będziesz miał podobne sensacje (tak mówią nasze doświadczenia).

 

W twoim przypadku pierwszym podejrzanym jest główny, elastyczny przewód zasilający listwę wtryskiwaczy. W silnikach M40 jest on widoczny pod kolektorem ssącym, patrząc od strony przegrody czołowej, czyli od tyłu silnika. Nie wiem jak to jest urządzone w Iesie, ale może być podobnie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Uściślę, że przewody zasilające listwę wtryskową (podający paliwo i zwrotny) są SZCZELNE. Ciężka sprawa bo dostęp makabryczny -ciasno i bez podejścia.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

witam.

U mnie jest prawdopodobnie to samo bo jak odpalam na zimnym to czuc paliwkiem i widac delikatny wyciek(później jest lepiej).

Wcześniej też miałem z tym problem tylko że z wtryskiwaczami w jednym uszczelka pekła i lało się porządnie wymieniłem i po problemie.Ale teraz powrócił problem przewodów paliwowych.

A jeszcze dodatkowo mam pytanie:

Czy ta nieszczelność może powodować zanik mocy :?:

Bo dziś coś dziwnego zauważyłem.

Chodzi troszkę dziwnie i jakoś dziwnie jedzie tzn. ja mu cisne pedał a on prawie wogóle nie przyspiesza.mysle ze to ma związek z tą nieszczelnością albo z układem WN.Co myslicie :?:

Opublikowano
Uściślę, że przewody zasilające listwę wtryskową (podający paliwo i zwrotny) są SZCZELNE.

 

To że nie widzisz kapiącego paliwa, nie znaczy że są w 100 % szczelne. Wystarczy odrobina benzyny, żeby zrobić zapach pod maską. Zanim kropelka zdąży się uformować, odparuje.

 

U mnie długo lekko pachniało benzyną przy zimnym silniku.

Niestety, poszukiwania wycieku nic nie dały. Nie było widać skąd leci.

Aż któregoś dnia zapachniało mocniej. Maska do góry, a tam z wężyka pod kolektorem tryska prawie poziomo mocny wąziutki strumyk benzyny. Prosto na przegrodę czołową, skąd ścieka na rozrusznik :shock: i na glebę.

 

Ciężka sprawa bo dostęp makabryczny -ciasno i bez podejścia.

 

Niestety, ten typ tak ma.

 

luksec,

to normalne, że przy wycieku paliwa silnik jest mułowaty, słaby i ma skłonność do gaśnięcia przy ruszaniu. Komputer precyzyjnie odmierza dawkę paliwa, tylko ona nie trafia w 100 % do wtryskawiczy :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.