Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zwracam się z prośbą do szanownego grona forumowiczów o pomoc w ustaleniu przyczyn dziwnego odgłosu mojego silnika.

 

 

Co to może być?

Stuki popychaczy zaworów, pompa podciśnienia (vacuum pomp)?

 

Dodam, że silnik bez instalacji gazowej,

stuki słyszalne raczej w górnej środkowej częsci silnika.

Obroty silnika są równe. Auto jeździ bez najmniejszych problemów.

Jedynie te niepokojące stuki.

 

Z góry dziękuję za wszystkie pomocne wskazówki!!! :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wydaję mi się aby był to popychacz, bardziej bym stawiał na rozrząd, ale też nie jestem pewien na 100%. Myślę, że powinieneś zdjąć pasek klinowy i odpalić na chwilę auto, wykluczysz w ten sposób cały osprzęt.
Opublikowano

Tuż powyżej twojego tematu jest o napinaczu łańcucha rozrządu.

 

viewtopic.php?f=69&t=142229

 

Może VANOS jeszcze? On tez sprawia, że silnik pracuje jak stary ursus.

Generalnie nie będę Cię czarował, nie brzmi to dobrze i lepiej zabieraj się za to jak najszybciej.

Opublikowano

Mam tak samo i mi koleś od BMW z wrocka (Bęben) powiedział, że to pompa vacum, że to tłoczek tam tak pracuje i wydaje taki odgłos. Generalnie jest to znany spec od BMW, wiec mu wierze i nie kombinuje dalej z diagnozami...

pozdr

Opublikowano

Też podejrzewam pompę podciśnienia (vacuum pomp).

Moim zdaniem, jeżeli był by to łańcuch, stuki dochodziłyby raczej z przedniej części silnika.

 

Jeżeli to faktycznie pompa, to czy można na razie tak z tym jeździć?

Czy jednak trzeba jak najszybciej to naprawić? Czymś to grozi?

Hannibal666 co tobie powiedzieli?

 

Jest jakaś metoda sprawdzenia tej pompy?

Opublikowano

Dochodza stad, skad cala reszta odlogosow, na innych, podobnych filmach. Spod pokrywy zaworow. nawet kolega tam zbliza aparat w czasie krecenia.

 

Vacuu pompa jak siada, to przewaznie sie rozszczelnia a wtedy olej pojawia sie na silniku - przynajmniej z takimi spotkalem sie usterkami do tej pory.

Opublikowano
Też podejrzewam pompę podciśnienia (vacuum pomp).

Moim zdaniem, jeżeli był by to łańcuch, stuki dochodziłyby raczej z przedniej części silnika.

 

Jeżeli to faktycznie pompa, to czy można na razie tak z tym jeździć?

Czy jednak trzeba jak najszybciej to naprawić? Czymś to grozi?

Hannibal666 co tobie powiedzieli?

 

Jest jakaś metoda sprawdzenia tej pompy?

 

No właśnie tylko tyle, że to pompa vacum tak poprostu działa, nie wskazywał nic na usterke. Natomiast gdzieś na youtubie byl filmik jak koles odpina? pompe, czy ją odłącza?? i wtedy te stukanie jakby zanika lub sie monco zmniejsza. Jednak samą uszczlke na pompie jak najbardziej mozna wymienic...nie zaszkodzi, u mnie olejem nie chlapie, ale mechanior powiedzial, że przy okazji zostawienia samochodu na wymiane odmy i czujnika od ESP, moge wymienic tą uszczelke od vacum...jeszcze tego nie zrobilem.

pozdr

 

Z tego filmiku łach http://www.youtube.com/watch?v=hVutj2bFrLs :norty: ale slychac pojedyncze puknięcia jak koles dmuch/wciąga ten tłoczek.

Opublikowano
Moim zdaniem te odgłosy wydaję uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu oraz łańcuch. Z mojego silnika dochodziły podobne odgłosy przed wymianą napinacza i łańcucha, który zdążył się rozciągnąć przez zużyty napinacz. Spróbuj delikatnie odkręcić korek od wlewu oleju to odgłosy pewnie będą wyraźniejsze. Jak dodasz gazu telepanie pewnie będzie mniej słyszalne.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Wychodzi na to, że problem jest z pompą podciśnienia (vacuum pomp).

 

Przeprowadziłem test z odłączaniem węża od wzmocnienia hamulca, podobnie jak na filmie

 

Po odłączeniu, silnik pracuje idealnie, stuki ustępują :D

 

Filmik z testu przeprowadzonego przeze mnie

18 sekunda odłączenie wężą

30 ponowne podłączenie

 

Pytanie.

Czy można z taką pompą jeździć (przynajmniej do wiosny :) )? Czy niczym to nie grozi?

Czy mógł bym prosić o info od osób, które miały kiedyś do czynienia z wymianą, regeneracja tej pompy?

Czy jest to prosta czynność? Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

 

Póki co, znalazłem coś takiego

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91/2002-e46-318i-n42-vacuum-pump-repair-t89903/

 

Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc :D

Opublikowano

Wymontowanie tej pompy polega wyłącznie na odłączeniu węża i odkręceniu trzech śrub?

 

Z tego, co widzę, to ten zawór (membrana) jest chyba niewymienny?

Opublikowano

Jest niewymienny, ale on sie zalacza z powodu nieszczelnosci pompy a nie dlatego, ze jest walniety.

No skoro tak jest w instrukcji, to tak to sie wlasnie robi :).

 

Wymien oringi i uszczelnij jak kolega pokazal i zobacz co bedzie. Jak nie bedzie lepiej, szukaj uzywki sprawnej.

Opublikowano

Jak znajdę chwilę, to zrobię dokładnie tak jak zostało opisane w instrukcji :) Mam nadzieję, że niczego nie uszkodzę przy okazji ;)

Wyczyszczę, wymienię wszystkie uszczelki i zobaczymy.

 

Może obejdzie się bez potrzeby wymiany :)

Dam znać, czy pomogło.

 

Dzięki!

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Udało się!!! :D

 

Wyczyściłem wnętrze na lustro, założyłem nowe uszczelki i od tego czasu silnik pracuje jak należy :)

Po przejechaniu ponad 500 km cisza, pompa podciśnienia sucha :)

 

Sama procedura nie jest skomplikowana i faktycznie sprowadza się do odkręcenie kilku śrubek, jest tylko jedno ale. Dostęp jest koszmarny!!! Odkręcenie pompy to nie łatwa sprawa, ale tak naprawdę cała zabawa zaczyna się w momencie skręcania wszystkiego, gdzie precyzyjnie trzeba połączyć pompę z wałkiem. Samo zaznaczenie położenia pompy po wyciągnięciu, w moim przypadku, na niewiele się zdało. Podczas wyciągania, całość musiała się przesunąć.

 

Jako podpowiedź, której chyba zabrakło w opisie anglojęzycznego kolegi, mogę dodać, że bardzo pomocne jest odkręcenie osłony przedziału wentylatora (plastikowa osłona oddzielająca komorę silnika i przestrzeń dmuchawy, jeszcze jeden poziom niżej obudowy filtra przeciwpyłowego, do której notabene ta obudowa jest przykręcana) . Dzięki temu dostajemy kilka dodatkowych centymetrów miejsca, którego tak bardzo tam brakuje.

 

Reasumując, problem łatwo zdiagnozować, przez odłączanie węża od vacuum.

Jeżeli ma się wystarczająco dużo cierpliwości i zręczności śmiało można naprawić to samemu.

 

Jeżeli jednak ktoś zdecyduje się oddać taką przypadłość do mechanika, należy uważać na magików, którzy próbują zabrać się za naprawę pompy vacuum, zaczynając od demontażu całego silnika. Podobno są tacy ;)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Tomassos
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj są, w moim już byłym e46 wymieniałem uszczelki w i pod vacuum pompą... 1 na 3 mechaników chciał wyciągać cały silnik... Bardzo szybko mu podziękowałem. Jak dobrze pamiętam skończyło się na 80pln (robocizna, uszczelki oraz podobno szlif powierzchni między pokrywką a pompą). Pozdrawiam
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, odgrzewam troche temat z zapytaniem czy króciec w który wciska sie waż do pompy wakum ma sie ruszac ? Dzisiaj podczas wymieniania oringow zauwazylem ze sie lekko rusza i kreci. Nie wiem czy tak ma byc czy wlasnie przez to u mnie jest nieszczelnosc. Czekam na odpowiedz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wąż nie ma wpływu na wyciek oleju, jeśli byłby nieszczelny miałbyś problem z hamulcami tzn musiałbyś mocno wciskać aby zahamować... jeśli hamulce są ok, to nie masz się co martwić
  • 1 rok później...
Opublikowano
odgrzeje temat, dzisiaj zmienialem pompe vacuum na nową pierburga ale te stuki dalej sie pojawiają ;/ macie jakies inne pomysły czy to jakas wadliwa pompa ? ;/
Opublikowano
Dodam jeszcze że mogę ją zwrócić do miesiąca czasu do firmy z której ową pompę zamówiłem, proszę o szybką odpowiedź bo nie wiem czy mam ją demontowac i odsyłać
Opublikowano

Kolego Tomassos, czy jak miałeś wadliwą pompę vacuum, czy odczuwałeś może w środku jakieś nieprzyjemne ale bardzo delikatne odgłosy ?

Odgłosy jakby tarcia, szorowania,, bardzo słabo wyczuwalne ale wyczuwalne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.