Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Planuję zrobić mały serwis w samochodzie,proszę o rady.

Jakie świece polecacie? ewentualnie link do sklepu.

Obecnie śmigam na Castrolu,skarżę się troche na kulturę pracy silnika na tym oleju,zresztą wiele osób również o tym mówi,jaki zamiennik polecacie? Motul? mój styl jazdy jest umiarkowany,zazwyczaj do 3 tys obrotów,czasem lubię wcisnąć mocniej,przebieg to 100tys km.

Chcę wymienić również płyn hamulcowy,bo nie wiem kiedy był wcześniej wymieniany.

Myślałem o tym:

http://czescidobmw.pl/Plyny-hamulcowe/Plyn-hamulcowy-ATE-SL6,1077.html

Pytanie tylko ile płynu idzie do układu u mnie....?

Dodatkowo chcę wymienić filtry,oleju,kabinowy,powietrza tu myślałem o MANN

 

proszę o pomoc,pozdrawiam.

Opublikowano

Tutaj masz wątek o olejach i mój dylemat do tego silnika na trzeciej stronie drugi post i dalej:

viewtopic.php?f=88&t=195183&start=30

Polecono mi Motul X-clean.

Tamta aukcja oleju wygasła ale polecają tego sprzedawcę, w allegro jak wpiszesz filtry gdańsk to wyjdzie. Tutaj masz ten olej:

http://allegro.pl/filtry-gdansk-motul-x-clean-5w30-5l-filtry-40-i2905957036.html

 

Świece też u nich kupiłem. Bardzo ogarnięci, dobry kontakt. Chyba boscha ale Oni Ci dobiorą bez problemu.

Filtr oleju też, mają również filtr kabinowy.

 

Masz wersję USA czy EU? Bo ja USA i kupiłem u nich też filtr MANN ale jest on do wersji EU i mi nie pasuje, jakby co chętnie Ci sprzedam taniej. Jest oczywiście nowy, nie wkładałem go bo nie ma jak :-)

 

Jeżeli chodzi o pracę silnika to u mnie drży jak trzymam automat na D na postoju. Szczególnie jak jest zimny.

Opublikowano

Ja się dołączę do tematu oleju do tego silnika, ponieważ i mnie to najbliższej czeka przyszłości... Co do proponowanego Motula to słyszałem tylko dobre rekomendacje. Znalazłem jednak coś takiego:

 

ATTENTION: BMW LL-04 product can be used for gasoline engines only in European Union countries,

Switzerland, Norway and Liechtenstein. Outside those countries, a BMW LL-01 lubricant such as

MOTUL 8100 X-cess 5W-40 is required. Refer to BMW recommendation.

...i bądź tu mądry:)

 

W dodatku nie wiem czym się różni Mutul 8100 X-clean 5W30 od 8100 X-clean+ 5W30...

 

Aktualnie mam zalany Castrol Magnatec 5w40 c3, który również spełnia normę LL-04 a jest znacznie tańszy, choć oszczędzać na oliwie pewnie nie ma co... Auto pracuje super, zużycia nie zauważyłem.

 

tomek

Opublikowano

Kojarzę jakąś wypowiedź z forum, że to ograniczenie jest spowodowane innymi normami spalin a nie że ten olej nie pasuje do samego silnika.

Z resztą w czwartym poście Kolega wyraźnie wskazuje, że do mojego silnika powinien być LL04. Z resztą w instrukcji obsługi też tak jest mimo że wersja USA.

viewtopic.php?f=88&t=195183&start=30

Opublikowano

LL04 oznacza iż olej jest do aut z DPF .Ja też leję Motul 5w40 ten podany wyzej i od tego samego sprzedawcy od 2 lat kupuję kompletami z filtrami .

Wcześniej auta jeżdziły na Castrolu ale jakoś nie mam do niego przekonania i tyle :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
O Castrolu chodzą bardzo różne opinie. Nie tylko na tym forum. Hondą Accord zrobiłem 80 tys km na Castrolu Edge i nie było problemów. Ale podobno można trafić kiepskie partie itd. I ogólnie chodzą słuchy, że to słabe oleje teraz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadzam się z opinią sfinks311 w 100% , kryterium nie powinna być tylko cena lecz pewne i sprawdzone źródło. Ponad 160tyś . i tylko na Castrolu 0W30.

Po krótkiej eksploatacji na wychwalanym Motulu 5w40 konsekwencje odczuwam do dzisiaj. Według mnie to nie wina producenta , a zbyt dużej lepkości dla silnika N47( zwłaszcza zimą ).

Opublikowano

Dlatego ja właśnie napisałem, że używałem Castrola Edge wiele lat i też nie było problemów. Zawsze kupowałem go w Makro (mam nadzieję, że to w miarę pewne źródło). A tylko czytałem wiele negatywnych opinii - możliwe, że Ci ludzie mieli podróbki.

Motula do 325i zalałem ze względu na rekomendacje na formu :-)

Opublikowano

WItam,

 

Wlałeś jak rozumiem ten:

8100 X-clean+ 5W30

 

Czy masz jakieś spostrzeżenia po jego zastosowaniu? Mam na myśli np. dźwięk, spalanie, pracę silnika..., czy takie rzeczy są nie do odróżnienia:)? Ciekaw jestem...

 

t

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem w swoim krótkim życiu troszkę samochodów :wink: jeżeli zalewane były olejami tej samej klasy i lepkości zalecaną przez producenta , to ja ni cholery nie słyszałem różnicy -nie znam powodu z jakiego miała by być słyszalna (nie mówimy o podróbach) .Chyba że kto porównuje minerała z syntetykiem lub odwrotnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moja zalana byla castrolem, zmienilem na valvoline i roznicy nie zauwazam. Cicho i tu i tu.

🙃🙃

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem nie ważny jest producent ,tylko żeby spełniał normy do naszych silników czyli pełen syntetyk LL-04 osobiście zalewam Shell Hellix 5w30 :wink: A np. takie

oleje 10W40 czy 15W40 pogarszają warunki pracy turbiny, szczególnie w warunkach zimowych - niektóre w temperaturze -30C zaczynają zmieniać stan skupienia na stały :nienie:

Opublikowano

Dzięki wszystkim za rady, zaleję teraz: 8100 X-clean+ 5W30, zobaczymy czy będzie jakaś różnica, z rzeczy złych jakie słyszałem o Castrolu w przypadku mojego silnika,to zdecydowanie większe branie oleju w porównaniu do konkurencji np. Motula,a druga sprawa to mój temat viewtopic.php?f=70&t=204071

 

Odedzwę się do polecanej osoby z allegro i myślę że uda mi się dobić targu.

Może macie jakieś doświadczenie co do świec w samochodzie? W tym temacie przewineły się tylko Boschowskie,moze są jakieś inne-lepsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oryginał w BMW (przynajmniej w 3.0d) to BERU.

Ja też zmieniłem jak to niektórzy mówią Castrol na olej.

Zalałem Motula i wydaje mi się, że silnik pracuje bardziej gładko.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nadgorliwosc gorsza od faszyzmu :-D jak jest czysty i ma ladny kolor to nie ruszaj bo pozniej bedziesz narzekac ze ci gdzis cieknie ze wspomagania. Sprawdz sobie lepiej plyn hamulcowy, wilgotnosc nie moze przekraczac bodajze 3% inaczej czas na jego wymiane.

🙃🙃

Opublikowano
Nadgorliwosc gorsza od faszyzmu :-D jak jest czysty i ma ladny kolor to nie ruszaj bo pozniej bedziesz narzekac ze ci gdzis cieknie ze wspomagania. Sprawdz sobie lepiej plyn hamulcowy, wilgotnosc nie moze przekraczac bodajze 3% inaczej czas na jego wymiane.

Płyn hamulcowy już zamówiłem,co do płynu do wspomagania myślę nad wymianą bo nie wiem kiedy był wymieniany.Jak ocenić jego czystośc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie jest metny i ma ladny czerwono rozowy kolor to szkoda ruszac. Rozkrecajac weze zeby wszystko spuscic moze skonczyc sie nieszczelnoscia ukladu i bedziesz miec problem. Jak plyn jest czysty i poziom dobry to zmiana nie wplynie na "lzejsze dzialanie wspomagania"

🙃🙃

Opublikowano
Jak nie jest metny i ma ladny czerwono rozowy kolor to szkoda ruszac. Rozkrecajac weze zeby wszystko spuscic moze skonczyc sie nieszczelnoscia ukladu i bedziesz miec problem. Jak plyn jest czysty i poziom dobry to zmiana nie wplynie na "lzejsze dzialanie wspomagania"

Będę miał na uwadze,dzięki :)

Opublikowano
Dziś sprawdzałem stan płynu,tak jak mi radzono i problem taki że jest go miiiiiinimum, ledwo dolna kreska wchodzi w płyn,druga sprawa, jak go dałem ciut na palca to kolor nie wydaje się różowy tylko odcień zieleni,chyba że mam coś z oczami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie masz czerwonego to zobacz co jest na korku napisane. Czerwony to na korku napis ATF a inne to nie wiem bo nie zdarzylo mi sie jeszcze miec auta z innym plynem do wspomagania jak czerwonym :mrgreen: :D

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.