Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam e39 530d Mtech II wspomaganie z servotronic. Problem jest taki że manewrowanie na parkingu i w ciasnych zakrętach jest dość uciążliwe ogólnie odczucie jest takie że wspomaganie jest słabe. pojechałem z tym do dobrego mechanika który stwierdził krótko " łożyska oporowe w przednich kielichach zawieszenia są do wymiany ", pompa i płyn sprawdzony wszystko super. Dodam że przy skręcaniu nie słychać żadnych niepokojących dźwięków.

 

Te łożyska w kolumnach naprawde mają taki wpływ na opór kierownicy ?? przerabiał ktoś podobne zagadnienie ?

 

jak dobrze rozumiem muszę wymienić zestaw taki jak na rysunku

http://imageshack.us/a/img42/5440/455s.png

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano
Nie wiem jak w BMW bo to tył napęd i czy to się czymś różni ale zwykle jak są zużyte łożyska to objawia się to strzelaniem chrupaniem lub lekko skokowym działaniem układu kierowniczego które na początku jest mało co wyczuwalne
Opublikowano
na wstępie dolej olej atf na maxa zazwyczaj pomaga na slabe wspomaganie. Co do lozyska mcperson gdyby szwankowalo to strasznie by halasowalo przy kreceniu na parkingu.
Opublikowano (edytowane)
Nie wiem jak w BMW bo to tył napęd i czy to się czymś różni ale zwykle jak są zużyte łożyska to objawia się to strzelaniem chrupaniem lub lekko skokowym działaniem układu kierowniczego które na początku jest mało co wyczuwalne

 

Miałem takie objawy w starej mazdzie 626 :) w BMW raczej inna konstrukcja nie chrupiąca

 

 

 

 

na wstępie dolej olej atf na maxa zazwyczaj pomaga na slabe wspomaganie. Co do lozyska mcperson gdyby szwankowalo to strasznie by halasowalo przy kreceniu na parkingu.

 

wymieniony płyn, dolany na maxa nic nie ubywa i nic nie hałasuje na parkingu.

 

Na początku odrazu powiedziałem mechanikowi że to mi niee wygląda na żadne łożysko, może moduł servotronic, żeby kompa podłączył sprawdził czy niema jakiegoś błędu w elektryce, ale stanowczo stwierdził że to wykluczone aby elektryka szfankowała wiec nie dyskutowałem bo facet naprawde jest ekspert co nie znaczy że mógł się pomylic :? tym razem

Edytowane przez iceman86
http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano
Pompa oczywiście nie wyje na postoju przy kręceniu? Bo można zawsze na odkręconym zbiorniczku kręcić w lewo do oporu i w prawo tak samo by odpowietrzyć go

 

Mechanior pierwsze co robił to kręcił tak własnie na otwartym zbiorniczku i płyn tylko lekko dygotał bez żadnego wypluwania powietrza i pompa wspomagania pracuje cicho, tzn wcale jej nie słychać

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano

Łożyska kolumny gdy są przytarte to owszem mogą powodować że kierownica chodzi ciężej.Jednak tak jak koledzy wyżej pisali powinno przy tym być słychać zgrzyty,piski,trzaski -co nie oznacza że to jest regułą.Jak doświadczony i sprawdzony mechanik tak sugeruje to bym go posłuchał.

 

ps.zmień tytuł bo ten jest mylny-łożysko oporowe to kompletnie inna część i nie wpływa na układ kierowniczy :wink:

Opublikowano
Łożyska kolumny gdy są przytarte to owszem mogą powodować że kierownica chodzi ciężej.Jednak tak jak koledzy wyżej pisali powinno przy tym być słychać zgrzyty,piski,trzaski -co nie oznacza że to jest regułą.Jak doświadczony i sprawdzony mechanik tak sugeruje to bym go posłuchał.

 

ps.zmień tytuł bo ten jest mylny-łożysko oporowe to kompletnie inna część i nie wpływa na układ kierowniczy :wink:

 

kiedy na realoem jest napisane że to jest łożysko oporowe http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=31_0256&hg=31&fg=10

 

BTW. trafiłem na teamt :arrow: viewtopic.php?f=72&t=66194&start=30 poswiecony wspomaganiu i jest tam jeden ciekawy post który zacytuje- "Ciężkie działanie wspomagania kierownicy jest przyczyną zaciecia zaworu w pompie wspomagania. Ja wymieniłem pompe , maglownice i bez efektu Brudny płyn powoduje zaciecie zaworu. "

 

może mam podobnie skoro nic mi nie chałusje :think:, ktoś może mi łopatologicznie pokazac gdzie ten zawór się znajduje i jak wygląda w 530d ?? z góry dzieki.

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano
Nie wiem gdzie jest ten zawór ale gdyby był zatkany lub przytkany to pompa by wyła.Może gdzieś zwrotnice zapieczone tak mi przyszło do głowy.Samochód nie stał długo nie jeżdżony?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.