Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

 

Czy ktoś wie jaki jest prawidłowy kąt położenia wałka na jałowych obrotach (vanos late) ?

 

Wartości sprawdzam w DISie - pokazuje minus 7 stopni. Nigdzie nie mogę znaleźć wartości "książkowych"

Opublikowano

ma być od 0st do 2 st tak jest prawidłowo

 

podczas jazdy ma się wychylac do 22st ale jak do 24st tez nie ma tragedii.

 

Czy wyskakuje ci jakiś błąd np 212 ?

 

Na -7 znaczy że masz źle złożony wałek względem tłoka vanosa,przestawiony na zębach ewentualnie źle ustawiony na samych zębatkach walka ssącego i wydechowego

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Błędu nie wywala na kompie.

 

Vanos wygląda na nieruszany od lat. Czytałem, że na skutek wyciągnięcia się łańcucha głównego kąt wałków może się nieco opóźnić, ale chyba nie aż o 10*.

 

Powoli kompletuję części do małego remontu górnego rozrządu czyli:

- górny łańcuch

- górny napinacz

- górna szyna prowadząca

- Vanos po regeneracji : http://allegro.pl/show_item.php?item=2831211616

- podkładki do upgrade M50->M52

- blokady wałków i wału : http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-m42-m50-benzyna-warszawa-i2807749440.html

 

Zastanawiam się czy coś jeszcze będzie potrzebne.

Opublikowano

Kolego po co wydawać tyle forsy,jeżeli Vanos nie brzęczy?

ustaw od nowa zapłon na znaki,można to zrobić i bez górnych blokad

podłącz do kompa i zobaczysz na ile stopni stoi Vanos

Opublikowano

byłbym zapomniał - Vanos warczy. Odgłos jest taki, jakby łańcuch tarł o pokrywę zaworów. Po zdjęciu pokrywy brak śladów ocierania, więc pewnie to vanosik jazgocze.

 

Na postoju sprawdzałem go DISEM - nie zmienia kąta wałka. Kąt cały czas -7*, vanos late.

Auto jedzie całkiem nieźle. Następnym razem jak będę u diagnosty to poproszę o sprawdzenie kąta w czasie jazdy.

 

Nie bardzo mam pomysł jak ustawić rozrząd bez blokad. Wał to rozumiem, że na OIT i raczej sam się nie przekręci, ale wałki - na 2 ściski stolarskie i płaskownik ?

Opublikowano

A więc tak:

 

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-camshaft-timing/E36-camshaft-timing.htm

 

Co do ustawiania bez blokad,ja robiłem to już minimum 5 razy i zawsze jest ok. Ustawiam wał w GMP ale przeciągm lekko dalej za I/0 i cofam do tego punktu I/O by napinacz łańcucha korbowego mógł wyjść maxymalnie by teoretycznie wyglądał jakby był napięty pod ciśnieniem.To minimalizuje rozbieżność ustawienia punktów. Potem używając linijki bądź innego przyrządu ustawiam wałki względem powierzchni głowicy.Muszą byc idealnie .Na koniec sprawdzam wszystko obracając wał kilka razy i sprawdzam wałki ,jeżeli jest potrzeba luzuje ponownie śruby wąłka wydechowego i przestawiam wałki względem siebie by uzyskać jak najlepsze dopasowanie. Za niedługo będę składał cały silnik więc postaram się nagrać film jak to zrobić bez użycia blokad,ale silnik jest w częściach

 

zapraszam do lektury :)

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

instrukcję pelikana znam już na pamięć :)

 

Blokad jeszcze nie zamówiłem. Faktycznie trochę szkoda tych 240zł, a blokady w sumie nie wydają się niezastąpione.

Opublikowano
No szczerze są zbędne . Spokojnie dasz radę .
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

dół trzeba koniecznie zablokować przy skrzyni wtedy stoi na znaku

ale górę dasz radę wyrównać bez blokad

jeżeli Vanos brzęczy to trzeba wstawić podkładkę dodatkową

ja bym nie kupował Vanosa,tylko ewentualnie wymienił oring na tłoku i będzie dobrze

Opublikowano

ale jak vanos warczy to pewnie jest luz na łożysku oporowym ?

 

Dobry oring beisana to koszt 200zł. Za 330zł mam vanosa po regeneracji, z nowym oringiem, ze skasowanym luzem. Jak padnie to nie popuszczę sprzedawcy, bo twierdził, że jego oring jest lepszy.

Opublikowano
ale jak vanos warczy to pewnie jest luz na łożysku oporowym ?

 

Dobry oring beisana to koszt 200zł. Za 330zł mam vanosa po regeneracji, z nowym oringiem, ze skasowanym luzem. Jak padnie to nie popuszczę sprzedawcy, bo twierdził, że jego oring jest lepszy.

można i tak

Opublikowano
emir55 - blokada na wał jest naprawdę niezbędna ? Czytałem, że ten sztyft dość luźno wchodzi w koło zamachowe, więc precyzja tej blokady nie poraża. Jak ustawię na OIT to wał sam mi się przestawi ?
Opublikowano

jeżeli włożysz blokadę w koło zamachowe,to jesteś pewien,że tłok na pierwszym jest na górze

podczas odkręcania śrub na kółku wałka wydechowego wał może drgąć

a tak,to wszystko jest sztywno

jeżeli wkładasz prawidłowy sztyft a nie jakiś pręt,to blokada trzyma dobrze

ja polecam,ale zrobisz jak uważasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.