Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem po wyciągnięciu klapek z kolektora ssącego i zamontowałem specjalne zaślepki. Moje pytanie brzmi, czy po zdemontowaniu klapek jest możliwość że trzeba nowy soft wgrywać?

Auto coś nie chce jechać, jakby było bez mocy i nie wiem co to może być

BMW E60 2003r 3.0D 218KM

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Podjedz na komputer w swojej okolicy, wyciecie klapek nie powinno powodowac drastycznego spadku osiagow.

Sprawdz tez np 0-100 czy to ze slabo jedzie nie jest swego rodzaju efektem placebo , jezeli nie to zdecydowanie musisz sie podpiac.

Wgrywanie nowego spftu nie jest w takim wypadku konieczne i nie daj sie namowic ze jest inaczej, nic na sile wszystko kwiatkiem jak to mowia :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Błędów nie pokazuje po wyjęciu klapek, natomiast autko nie jedzie tak jak powinno. Czy istnieje taka możliwość że po wyjęciu klapek w jednym samochodzie będzie chodziło wszystko w porządku a w innym należy wgrać nowy soft? Ja to rozumie w ten sposób że może potrzeba nowego softu, dlatego że klapki w jakimś stopniu ograniczały dopływ powietrza i może to ma wpływ
Opublikowano

U mnie po wyjęciu klapek różnicy nie widać, jednak na forum zdania są podzielone, większość nie odczuwa różnicy ale są niektórzy co ją jednak odczuwają.

Jakiś czas temu rozmawiałem z mechanikiem tutaj we Wro, konkretnie z Januszem z Beben-Serwis i on też opowiadał o klientach którzy wyjmowali klapki a po paru dniach wracali po nowy kolektor bo " auto nie jedzie". Swoją drogą ciekawe skąd takie odczucia i różnice.

Chyba w tej sytuacji to najlepiej byłoby zrobić test zakładając klapki ponownie, ew inny kolektor.

wwo_j
Opublikowano
Nie nazwałbym tego odczuciem tylko auto rzeczywiście jest bez mocy :( W sumie test na pewno byłby dobry, tylko nie po to kupowałem i zakładałem zaślepki do kolektora żeby teraz wkładać klapki :mad2: Miał ktoś może podobny problem?
Opublikowano

Zdaję sobie sprawę że to czasochłonne zajęcie ale czasami występuje złośliwość rzeczy martwych i akurat klapki nie mają nic do rzeczy bo w międzyczasie coś innego się spsuło.

Jednak taki test byłbym najbardziej wiarygodny.

Póki co patrz tutaj, też coś narzekają viewtopic.php?f=70&t=198334

wwo_j
Opublikowano

Złośliwość rzeczy martwych? :mad2: Na komputerze nic nie pokazuje...

Już nie mam pojęcia co robić :roll:

Opublikowano
Na BMW Sport jest temat chyba ROGER-NYSA w którym nawet wrzucony jest wykres z hamowni przed wyciągnięciem i po wyciągnięciu i pokazuje on że różnice w KM są na poziomie 3 koni w aucie 2 litry Diesel.
Opublikowano
U mnie to wygląda o tyle dziwnie, że auto czasami "zaskakuje" i jedzie normalnie. Puszczę pedał gazu i znowu to samo.. tak jakby ciśnienia nie mogło wytworzyć
Opublikowano
U mnie to wygląda o tyle dziwnie, że auto czasami "zaskakuje" i jedzie normalnie. Puszczę pedał gazu i znowu to samo.. tak jakby ciśnienia nie mogło wytworzyć

 

Diagnozowałeś auto ?

Sprawdź przepływomierz, czujniki ciśnienia powietrza, EGR i jak masz podciśnienia do sterowania turbiną. Jak wszystko jest ok to na koniec sprawdź jak działa zmienna geometria w samej turbinie, może być uszkodzona mechanicznie wtedy nie będzie żadnego błędu. Miałem taki przypadek ze zmienna geometria nie zawsze dobrze działała i nieraz było super a nieraz lag.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

chyba tego mi nikt nie napisze

 

wedlug mnie realizuja one dwie sprawy: zmienna geometrie ukladu dolotowego tzw krotki i dlugi kolektor dolotowy oraz zawirowanie powietrza na dlugim kolektorze.

w obu przypadkach jest jeden cel -poprawienie wspolczynnika napelnienia cylindra a co za tym idzie poprawa spalania mieszanki paliwowo-powietrznej lepsze przewietrzanie silnika. skutkiem tego jest lepsza chrakterystyka przebiegu momentu obrotowego. wedlug teorii (i badan na hamowniach silnikowych) waski i dlugi kolektor podnosi i wygladza moment obrotowy natomiast krotki i gruby podnosi maxymalna moc silnika. za otwieranie i zamykanie odpowiada mapa wtryskow. w BMW jest po dwa kanaly dolotowe na kazdy cylinder okragly z mniejsza srednica na "dlugim kolektorze" i o wiekszym przekroju z klapkami na " krotkim kolektorze- jednak tutaj jest nieco inaczej bo po zamknieciu klapek mamy "dlugi kolektor" z zawirowaniem a przy otwartych powietrze jest dostarczane obiema drogami w celu uzyskania jak najwiekszej ilosci powietrza dostepnej dla cylindra.

tutaj troche na poparcie tego co napisalem:

http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_pi_1019_pl_web.pdf

odnosnie tematu po wywaleniu klapek pogarsza sie jakosc mieszanki w dolnych zakresach obrotow co nie znaczy ze drastycznie spada moc czy moment ale na przyklad auto bedzie puszczac wiekszego baka przy starcie z dolu i moze bardziej byc obciazony dpf jesli ktos lubi wolne obroty.

Jak sie postawi 318d i 320d obie bez dpf to 318d pusci deliktnie wiekszego baka to juz zdarzylem zauwazyc.

 

generalnie w necie nie ma za duzo info na ten temat. za to oczytalem sie cala mase bzdur.

w tej chwili wszystkie marki zaczynaja to wprowadzac szkoda tylko ze w bmw jest to tak niebezpieczne.

Jesli ktos natkna sie gdzies na wykresy z hamowni z auta z klapkami i po usunieciu bardzo prosze o wstawinie- bylo by wiecej danych do przeanalizowania tego.

mnie "problem klapek" nie dotyczy ale temat mnie interesuje z innych powodow.

chetnie przeczytam sugestie innych forumowiczow

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.