Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki.

Nie koniecznie musi być xd, chodzi o diesla i najlepiej w kombi.

Wolałbym też silnik 6 - cio cylindrowy ze względu na inna kulturę pracy.

Spalaniem nie będę (raczej) zaskoczony - mam jeszcze jeepa 4.0 w benzynie, więc nic go raczej nie przebije ;)

A myślę, że 3.0 dieselek o mocy ok. 180-200 KM, to fajny kompromis osiągów i ekonomii.

To proponuję ci 330d z 2004 roku e46 lub jeśli chcesz wydać więcej to e91, ten silnik jest bardzo oszczędny jeśli chodzi o diesla, jeśli jeździ się ekonomicznie można osiągnąć niezłe wyniki w spalaniu, ja wczoraj wróciłem z Kołobrzegu i w cztery osoby dorosłe dosyć mocnej postury oraz pełny bagażnik po przejechaniu 750 kilometrów i zatankowaniu ponownym wyszło że spalił 6 litrów na setkę przy prędkości na autostradzie 140-150 Km/h a poza autostradą z prędkością 80-100 Km/h, więc spalanie jak dla mnie rewelka.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Czyli automat bywa problemem? :roll:

 

niekoniecznie, ale obowiązuje szczegółowa inspekcja stanu skrzyni przed zakupem. zaś napęd 4x4 to sobie odpuść jeśli go nie potrzebujesz. no i, powtarzam już po raz drugi: z kasy to będziesz musiał troche większej wyskoczyć niż 19 tysięcy...

 

natomiast silnik 3.0d czy to 184KM czy 204KM jest bardzo solidny i polecam ten wybór tak jak koledzy wyżej

Opublikowano

OK. Poszukam czegoś do 29.000 :)

Jaką dokladniej inspekcję przeprowadzić przy automacie?

W jeepie mam automat i odpukac jest niezawodny.

W mercedesie też miałem automat i nie mogłem na niego narzekać.

W BMW inaczej sie zużywa? Inaczej dba o skrzynię taką?

Opublikowano
tak jak każdy, trzeba sprawdzić czy działają wszystkie tryby, wszystkie biegi wskakują, czy nie szarpie, nie dławi się, nie przeciąga na biegach, czy nie ma błędów zapisanych w sterowniku skrzyni, kiedy ostatnio olej w skrzyni był wymieniany... etc.
Opublikowano
OK. Poszukam czegoś do 29.000 :)

Jaką dokladniej inspekcję przeprowadzić przy automacie?

W jeepie mam automat i odpukac jest niezawodny.

W mercedesie też miałem automat i nie mogłem na niego narzekać.

W BMW inaczej sie zużywa? Inaczej dba o skrzynię taką?

 

Można powiedzieć że konstruktorzy silnika diesla byli myslami w latach 90' a konstruktorzy skrzyni w latach 80'. Gdyby było odwrotnie nie byloby problemu.

 

Przy okazji; napęd 4x4 w BMW pochodzi z tej samej fabryki w której jest robiony dla Jeepa

Opublikowano
Można powiedzieć że konstruktorzy silnika diesla byli myslami w latach 90' a konstruktorzy skrzyni w latach 80'. Gdyby było odwrotnie nie byloby problemu.

 

konstruktorzy silników diesla Volkswagena jeszcze w 2008 roku byli myślami w latach 80'

Opublikowano
Można powiedzieć że konstruktorzy silnika diesla byli myslami w latach 90' a konstruktorzy skrzyni w latach 80'. Gdyby było odwrotnie nie byloby problemu.

 

konstruktorzy silników diesla Volkswagena jeszcze w 2008 roku byli myślami w latach 80'

 

Gdyby faktycznie byli myślami w latach 80 to te diesle pewnie wytrzymywałyby po milion km a nie 200tys i nie ma tu znaczenia czy mowa o vw czy bmw :duh:

Opublikowano

Gdyby faktycznie byli myślami w latach 80 to te diesle pewnie wytrzymywałyby po milion km a nie 200tys i nie ma tu znaczenia czy mowa o vw czy bmw :duh:

 

ja nie wiem jak w VW i nie wiem skąd ty masz takie dziwaczne informacje, ale diesle BMW przejeżdżają 500-600 tysięcy bez problemu, może więcej też ale jeszcze się z większym przebiegiem nie spotkałem.

Opublikowano

Gdyby faktycznie byli myślami w latach 80 to te diesle pewnie wytrzymywałyby po milion km a nie 200tys i nie ma tu znaczenia czy mowa o vw czy bmw :duh:

 

ja nie wiem jak w VW i nie wiem skąd ty masz takie dziwaczne informacje, ale diesle BMW przejeżdżają 500-600 tysięcy bez problemu, może więcej też ale jeszcze się z większym przebiegiem nie spotkałem.

 

Na ilu dwumasach, turbinach i nie wiadomo czym jeszcze? :mrgreen: Nie powiesz mi chyba, że awaryjność i wytrzymałość 320d z e46 czy też współczesnego tdi z vw jest taka sama jak np. 1.6D z golfa 2? Pomijając przepaść technologiczną i techniczną chodzi o to, że konstruktorzy w latach 80 mieli inną filozofię i cele, a teraz ważne jest tylko żeby sprzedać i kasować na serwisie, ale o tym są już tysiące tematów. Dlatego moim zdaniem - konstruktorzy diesli czy to vw czy bmw nie są myślami w latach 80 :) ale nie o tym jest temat więc nie ma sensu ciągnąć OT.

Opublikowano
Na ilu dwumasach, turbinach i nie wiadomo czym jeszcze? :mrgreen: Nie powiesz mi chyba, że awaryjność i wytrzymałość 320d z e46 czy też współczesnego tdi z vw jest taka sama jak np. 1.6D z golfa 2? Pomijając przepaść technologiczną i techniczną chodzi o to, że konstruktorzy w latach 80 mieli inną filozofię i cele, a teraz ważne jest tylko żeby sprzedać i kasować na serwisie, ale o tym są już tysiące tematów. Dlatego moim zdaniem - konstrukorzy diesli czy to vw czy bmw nie są myślami w latach 80 :) ale nie o tym jest temat więc nie ma sensu ciągnąć OT.

 

kolego, nic ty nie wiesz, tylko się ugadasz niepotrzebnie. mam tutaj w okolicy dwóch znajomych którzy mają 320d (jeden 136KM i jeden 150KM). jeden znajomy ma przebieg 480.000 a drugi ok. 500.000-550.000. ich samochody jeżdżą normalnie tak jak wszystkie inne i nic szczególnego im się nie dzieje. widziałem też kiedyś 530d M57 z przebiegiem ponad 600.000 które jeździło na taryfie.

Opublikowano

Chyba zostałem źle zrozumiany...

chodziło mi o powiązanie diesla BMW z automatem GM. Silnik BMW ze swoimi wszystkimi wodotryskami był konstrukcją nowoczesną o dużej mocy i dużym momencie obrotowym. Niestety tego nie wytrzymywał ten automat... i tyle.

Opublikowano
no to prawda, ten automat GM nie radzi sobie z taką mocą i momentem :? ciekawi mnie jak ze skrzyniami automatycznymi w E60 i E90 3.0d? a także w E46 3.0d 204KM od 2003? radzą sobie już z tymi silnikami?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
panowie ja mam taki sam styl skóry i w ogóle tapicerki co w tym modelu , mam na zegarach 215 tys km ale zebyscie zobaczyli w jakim stanie sa moje skory :shock: to byscie powiedzieli ze moja ma 20 tys w porownaniu do tej e46 , wiec z tego wnioskuje ze ten model ma 400 tys co najmniej ( jesli ktos chce niech poda meila to wysle fotki)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam koledzy zastanawiam sie nad zmiana auta i jedno jest pewne ze będzie to sedan e46 tylko nie wiem na który silnik się zdecydować bo ceny podobne ale dużo łatwiej znaleźć wersje 2.8 niż 3.0 z tego co poczytałem na forum to spalanie tych 2 silników jest podobne wiadomo ze 330 jest mocniejsze ale czy aż tak ze warto szukać dłuższy czas? powiem jeszcze tylko ze zależy mi na aucie w bdb stanie to i tak na znalezienie takiego egzemplarza troszkę minie ;) wiec prosiłbym Was o opinie na temat tych 2 motorków możesz cos o awaryjności jednej i 2 jednostki moglibyście napisać to było by super :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
to sa prawie te same silniki, a glowna rzecza na ktora bym patrzyl szukajac auta, to jego stan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To całkiem różne silniki, 3.0 zastąpił 2.8.
Opublikowano
I ceny też różne. 3.0 to wersja po lifcie. Nowszy będzie łatwiej kiedyś sprzedać choć teraz za dobry egzemplarz trzeba dać >30k zł.

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano
I ceny też różne. 3.0 to wersja po lifcie. Nowszy będzie łatwiej kiedyś sprzedać choć teraz za dobry egzemplarz trzeba dać >30k zł.

 

nie. 3.0 był od połowy 2000 roku. swoją drogą, praktycznie nie istnieje w europie coś takiego jak 330i sedan po lifcie (tzn. po 2002 roku). takich aut jest minimalna ilość, na otomoto widziałem chyba w życiu tylko jeden egzemplarz, na mobile.de też może się cudem uda znaleźć z 2-3 sztuki maksymalnie.

Opublikowano

hm no nie wiem kolego bo ja patrze i znajduje 3.0 przed liftem co prawda data produkcji to 2000< np

http://moto.allegro.pl/bmw-330i-m-pakiet-ze-szwajcarii-naprawde-sliczna-i1800945723.html

http://otomoto.pl/bmw-330-C18978016.html

 

wiec sa ale to juz nie chodzi mi oto co łatwiej czy trudniej znaleźć tylko ogólnie o silnik czyli jego awaryjność osiągi itp bo z danych technicznych wynika ze 3.0 jest dużo żwawszy bo ma 6.5 do 100 a silnik 2.8 ma 7 ;) i jestem bardzo ciekawy czy ta różnica jest tak bardzo odczuwalna miedzy 3.0 a 2.8 fajnie jakby sie wypowiedział kto kto mial i ten silnik i ten ;)

 

PS. nie zależy mi jakoś bardzo na tym żeby była to wersja po lifcie jest mi to obojętne chodzi mi tu tylko o kwestie silnikowe ;] jakoś wole wersje przed liftem ale jak sie trafi dobre autko po lifcie to tez narzekać nie będę ale w temacie głownie chodzi mi o sam silnik

 

i tu dla kolegi jceel zeby mógł zobaczyć 2 raz w życiu :D

 

jedna z allegro

http://moto.allegro.pl/bmw-330i-m-pakiet-i1802365964.html

no i otomoto

http://otomoto.pl/bmw-330-C20347689.html

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja tez dolaczam sie do pytania jak to jest z tymi osiagami :? chcem miec najmocniejszy silnik zeby za rok znowu nie żałować :mad2: ale 2.8 mozna kupic ok 5- 10 tys taniej i w cale nie w gorszym stanie ,a dotego wlasnie wiecej jest sedanow . Ogladam 330i i nawet egzemplaże po 33 tys wcale nie sa w takim swietnym stanie jak to opisuja sprzedawcy :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak już to nic innego jak 3.0, 2.8 jedzie baardzo zauważalnie słabiej i przez co absurdalnie, ale w użytkowaniu spalanie wychodzi wyżej na niekorzyśc 2.8 - własne doświadczenie..
Opublikowano
jak już to nic innego jak 3.0, 2.8 jedzie baardzo zauważalnie słabiej i przez co absurdalnie, ale w użytkowaniu spalanie wychodzi wyżej na niekorzyśc 2.8 - własne doświadczenie..

 

no własnie tez kolego czytalem juz po roznych forach ze spalanie wychodzi wieksze w 2.8 niz 3.0 i bylem zdziwiony a z 2 strony pozytywnie zaskoczony :p

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.