Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To jak ja, auto na weekend, a że leczy 99,5 % napotkanych aut na drogach w Polsce to taki mały atucik, bo przecież jak już jeździć, i jakiś czas spędzać za kierownicą, to miejmy z tego radość i przyjemność. Dźwięk silnika zastępuje radio.

Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min. Poezja.

Tu masz moje filmy: http://www.youtube.com/mple78se zerknij sobie.

 

edit. jazda z otwartymi szybami pomiędzy budynkami: fala dźwiękowa, czyli basowy pomruk, wielokrotnie odbija się od murów i daje fajny efekt. warunek że silnik i układ wydechowy nie robi tzw obory. cecha tylko i wyłącznie silników R6 Double Vanos z modyfikacją dolotu, słychać fajnie zasysanie powietrza ... nie wskazane tylko patrzenie na wskazówkę od chwilowego tłoczenia benzynki do tego powietrza :-)

Podsumowując, "radość z jazdy" to też dźwięk...

Edytowane przez mple
mario
Opublikowano
Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min.

 

i zimny łokieć? przydałby się jeszcze złoty łańcuch wpleciony we włosy na klacie.

Opublikowano
Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min. Poezja.

Tu masz moje filmy: http://www.youtube.com/mple78se zerknij sobie.

 

Kolega chyba zartuje z tym rykowiskiem na osiedlu nie róbmy wiochy...

 

A co do dzwieków silnika to tu jest dla mnie mistrzostwo i radio od razu by poleciało z auta

 

 

Opublikowano
A co do dzwieków silnika to tu jest dla mnie mistrzostwo i radio od razu by poleciało z auta

 

co do dźwięków silnika to mistrzostwem są dla mnie V8 ;)

Opublikowano
No to faktycznie obora, ale to w końcu E36, auto na kieszeń gimnazjalisty z przeciętnym kieszonkowym... do tego to nie jedzie.
mario
Opublikowano
Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min. Poezja.

Tu masz moje filmy: http://www.youtube.com/mple78se zerknij sobie.

 

edit. jazda z otwartymi szybami pomiędzy budynkami: fala dźwiękowa, czyli basowy pomruk, wielokrotnie odbija się od murów i daje fajny efekt. warunek że silnik i układ wydechowy nie robi tzw obory. cecha tylko i wyłącznie silników R6 Double Vanos z modyfikacją dolotu, słychać fajnie zasysanie powietrza ... nie wskazane tylko patrzenie na wskazówkę od chwilowego tłoczenia benzynki do tego powietrza :-)

 

Jaka żenada :D A jaką masz 'tubę' w bagażniku ? Pewnie wszystkie bloki na osiedlu ją słyszą, co ?

 

No to faktycznie obora, ale to w końcu E36, auto na kieszeń gimnazjalisty z przeciętnym kieszonkowym... do tego to nie jedzie.

A żeby jeździć e46 to trzeba być milionerem ? Dziś to też już auto dla ogółu i jak widać nawet jeden gimnazjalista je kupił. Pewnie niezłą 'falę dźwiękową' zrobisz na rozpoczęciu roku :mrgreen: A e36 325 'wciąga' to Twoje magiczne 323.

 

Ps. A wydawało się, że Rado był specyficznym użytkownikiem... :norty:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min. Poezja.

Tu masz moje filmy: http://www.youtube.com/mple78se zerknij sobie.

Jakoś nie widać tam takiego filmiku, więc uznajemy za kiepski żart.

viewtopic.php?f=69&t=117759

Przy okazji radzę zerknąć tu i wziąć sobie do serca. Albo i nie.

 

Ps. A wydawało się, że Rado był specyficznym użytkownikiem... :norty:

mnie też... mnie też...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Bez przesady z tym dzwiekiem R6. No ładnie brzmi to fakt, ale to jest nic w porównaniu do V8.

Posłuchajcie tego

Opublikowano
Ja mam 323i

Jest to to samo co 325i Różnica w znaczku wynika, hmmm ....długo by pisać i tłumaczyć.

 

Nie patrz na tą moc i dane w papierach bo to niemiecki trik.

Momenty obrotowe maja te same, moc max podana przy rożnych obrotach. Osiągi mają identyczne, na drodze i przy obrotach około 6200.

Moja na hamowni przy 5200obr/min miała 176KM

Obecnie po chipie ma 201KM przy 6000obr/min.

 

Żadne 2,5i i 2,8 nie ma podjazdu. Jedynie lekkie 330i w sedanie na 3 biegu mnie dogania żeby na 4 przegonić.

Popatrz sobie na youtube.

 

niezly jesteś fantasta, gdzie to takie "cipy" robią do wolnossącej jednostki która dodaje 25 KM,

 

wystarczą 3 magnetyzery, filtry stożkowe, 2 strumienice ? :lol:

 

poprosimy o ten wykres z hamowni po modach na ponad 200 KM,

 

jakie triki o czym ty piszesz ? wg danych kat.

 

323i do setki 8.0 w manualu vmax 227 , 325i 7.2 , vmax 240 , w mocy 22 KM przy prawie tej samej masie

 

nie widzisz różnic ?

 

jak ty objezdzasz 330i do 3 biegu to juz nawet dalej nic więcej nie piszę :lol:, lubię sobie humor poprawić czytając te fanaberie i te teksty o super hiper dzwięku,

 

przejedz się V8-emkami c 63 amg V8 lub M3 E92 to zobaczysz co to basowy dzwięk i ryk silnika sportowego, przy nich R6 brzmi jak pekinczyk przy buldogu.

 

pozdr.

Opublikowano

Tuptuś,

Jak kupisz 2,5i napisz do mnie. Poprawimy mapę, bo w serii te silniki nie robią roboty ...

Fabrycznie mapa ma wartości nazwijmy to "emeryckie" .

 

Trzeba w skrócie ''tylko'':

- wylutować kostkę pamięci z ecu: http://mple.wrzuta.pl/obraz/powieksz/5qt1cV2QvvN

- odczytać programatorem

- zapisać na dysk

- poprawić /Ci ci piszą na priv już wiedzą/ dobrze że są gotowce niemieckie na których się można wzorować :-)

- edycja ręcznie/ ostrożnie z liniami immo :-)

- nadpisać istniejącą: http://mple.wrzuta.pl/obraz/powieksz/0BgOz7pfwzt

- wlutować do ecu: http://mple.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8IMeb0binjV (oczywiście lutujemy gorącym powietrzem)

- ostatni punkt najważniejszy: uśmiech na twarzy przy pierwszej jeździe na nowym sofcie.

Wierz mi że warto: http://mple.wrzuta.pl/obraz/powieksz/2ZxvgNARRdt

 

Fabryka nie rozkręcała silników do granic możliwości, bo nie oszukujmy się, wiąże się to z ich trwałością i błędami...

Ale nikt nie mówi że po modyfikacji trzeba cały czas jeżdzic na wys obrotach. Przyciskasz do 7000 jak potrzeba:

 

http://www.youtube.com/watch?v=zCGx7SMeO-8

 

Charakterystyka silnika po mod sofcie od 4500rpm jest bardzo przyjemna, silnik się budzi i lepiej wkręca

Do pełni szczęścia brakuje ostrzejszych wałków od 2,2.

 

Co do miłych kolegów, powyżej, którzy jak widzę nie są zainteresowani doradzeniem Ci w wyborze silnika, to się nie przejmuj.

Zatrzymali się informacjach katalogowych i są one dla nich wyrocznią. Nie dostrzegają jednak że silniki w 323 jak i 325 mają ten sam moment obrotowy, a moc podaną przy różnych obrotach.

Gdyby producent pisał max moc 323i przy 4500rpm że ma max 150KM - kłócili by się że ten silnik ma taką moc.

Powiem więcej, przy max mocy którą podał, przy ok 5500obr/min - faktycznie jedzie 227km/h i jest to prędkość max przy tych obrotach.

Cały pic polega na tym że ten silnik na 5 biegu jedzie fabrycznie do 6200 - 6400obr/min co daje 243 - 248 km/h licznikowe (4km/h mniej wg navi.)

 

http://www.youtube.com/watch?v=ggN0p9X9f_k

 

A jak ktoś nadal nie rozumie, to masa filmów w sieci jest które to pokazują, nawet z body E39 523i.

Pozdr.

mario
Opublikowano

mialem 323i,wiec temat zglebialem... wystarczy poszukac na forach w usa...temat walkowany notorycznie...po paru modach mozna ganiac 330 w automacie ...soft, dolot, wylot, most z wersji automat...

323i sa bardzo podatne na mody, dobrze reaguje na soft....pozatym z tego co mi wiadomo 323i wyjezdzalo z bonusami w postaci wiekszej ilosci KM juz z fabryki :wink:

 

szkoda ze nie bylo tego w Touringu..

325 powinno wystarczyc :)

Opublikowano
Witam. Jestem tu świeży i z góry proszę o dokładne przeczytanie tego co poniżej a nie pisanie że taki temat już był... :D Tak więc do celu mam zamiar kupić BMW e46 touring po lifcie czyli po 2001 i co ważne ma mi ona służyć do pracy. Mówiąc praca mam na myśli jazdę co któryś dzień ...(mam drugie małe auto na codzienne zakupy :lol:)... 80% miasto 20% trasa plus do tego 2 razy w miesiącu Niemcy około 2000 km. I tu moje pytanie co lepsze 320d (150) / 330d (184) a może nowsze 320d (150) ze skrzynią 6 biegową nie wspominam tu o 330d z 6ką bo ceny są dla mnie zaporowe. Nie wymagam od samochodu jazdy cały czas 220 km/h a raczej oszczędnej przy 150 (oczywiście na autostradzie w Niemczech :lol: ). Druga sprawa to eksploatacja rozrząd zawieszenie itp. Pozdro i z góry dzięki za rzetelne wypowiedzi. :wink:
Opublikowano
Witam. Jestem tu świeży i z góry proszę o dokładne przeczytanie tego co poniżej a nie pisanie że taki temat już był... :D Tak więc do celu mam zamiar kupić BMW e46 touring po lifcie czyli po 2001 i co ważne ma mi ona służyć do pracy. Mówiąc praca mam na myśli jazdę co któryś dzień ...(mam drugie małe auto na codzienne zakupy :lol:)... 80% miasto 20% trasa plus do tego 2 razy w miesiącu Niemcy około 2000 km. I tu moje pytanie co lepsze 320d (150) / 330d (184) a może nowsze 320d (150) ze skrzynią 6 biegową nie wspominam tu o 330d z 6ką bo ceny są dla mnie zaporowe. Nie wymagam od samochodu jazdy cały czas 220 km/h a raczej oszczędnej przy 150 (oczywiście na autostradzie w Niemczech :lol: ). Druga sprawa to eksploatacja rozrząd zawieszenie itp. Pozdro i z góry dzięki za rzetelne wypowiedzi. :wink:

 

jako że na codzień jeżdżę jednym i drugim (320d 150PS i 330d 184PS) to postaram się odpowiedzieć.

 

najpierw spalanie:

- długa trasa (1370km) na austriackich i niemieckich autostradach z niskimi prędkościami rzędu 110-120km/h:

* 320d - 4.1l/100km

* 330d - 6.1l/100km

- średnio jazda po mieście:

* 320d - 6.0l-7.0l/100km

* 330d - 9.0l-10.0l/100km

- średnio na trasie (dość ciężka noga):

* 320d - 5.0-6.0l/100km

* 330d - 6.5-8.0l/100km

 

(wszystkie te wskazania to odczyty z BC, więc przekłamane o ok. 0.5l/100km na niekorzyść spalania)

 

zawieszenie:

330d przez felgi 17" jest twardsze i w mieście czuć dziury "bardziej" niż w 320d, ale nie ma tragedii.

na pewno trzeba się nauczyć w miarę omijać większe dziury :mrgreen:

 

opony:

do 320d wchodzą na pewno felgi 16", prawdopodobnie mniejsze też (?), natomiast do 330d tylko 17"

i większe. to znacznie podnosi koszt zakupu felg i opon...

 

awaryjność:

oba silniki są mało awaryjne i to jedne z najlepszych diesli na rynku, oczywiście w obu mogą się trafić

awarie typowe dla diesli (turbina, itp). natomiast w 320d 150KM są jeszcze sławne klapki w kolektorze

dolotowym, które mogą się urwać i zniszczyć dół silnika - konieczna kontrola stanu klapek w kolektorze

co jakiś czas lub kompletne ich wyrwanie. w 330d 184KM 5-manual tego nie ma.

 

osiągi:

bez porównania na korzyść 330d :mrgreen: największa różnica jest z dołu, 320d znacznie słabiej zbiera

się z bardzo niskich obrotów (poniżej 1800), w 330d można bez problemu przyspieszać na 3 biegu od

30km/h :8)

 

poza tym, praca 6-cylindrowego silnika jest równiejsza i spokojniejsza, nic nie wibruje i nie trzęsie,

natomiast spalanie w mieście jest wysokie. ja nie kupiłbym już nic innego niż 6-cylindrowego diesla,

ale jeśli bardzo zależy ci na ekonomice to musisz to dobrze przemyśleć :lol:

Opublikowano
jceel Stary jesteś WIELKI takie odpowiedzi to ja rozumie... :D Mam jeszcze jedno pytanie co do zawieszenia czy różni się między tymi modelami?
Opublikowano
jceel Stary jesteś WIELKI takie odpowiedzi to ja rozumie... :D Mam jeszcze jedno pytanie co do zawieszenia czy różni się między tymi modelami?

 

a tego to nie wiem, ale możesz spróbować sprawdzić sobie na stronie http://www.realoem.com.

Opublikowano
MOD: mple, jak już mówimy o szambie, to nie rób takich OT, bo skończysz karierę na forum w trybie ekspresowym. Drugiego Rado_!, tym razem w wersji benzynowej, tu nie będzie.
mario
Opublikowano (edytowane)

Szambo nie jest słowem wulgarnym, więc nie rozumiem w czym jest problem ? W porównaniu ? w prawdzie ?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez mple
mario
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Widzisz gdzieś, żeby w tym temacie był dylemat benzyna czy diesel?

Nie? Więc szambem jest próba zrobienia z tego wątku takiego dylematu.

Ktoś pyta konkretnie 2.0d czy 3.0d i nikt nikogo nie namawia.

Jak będzie chciał poczytać o ON vs. Pb, to są dwa przyklejone wątki.

 

Ostrzeżenie.

 

Nie chcę widzieć tu kolejnych takich wpisów, jak te dwa, które Ci usunąłem.

Pisz na temat, albo wcale.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
.....

opony:

do 320d wchodzą na pewno felgi 16", prawdopodobnie mniejsze też (?), natomiast do 330d tylko 17"

i większe. to znacznie podnosi koszt zakupu felg i opon...

....

 

z tego co wiem do 320 po lifcie nie wchodzą mniejsze fele niż 16'

 

pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego wspominałes ze chciałbyś 320 po lifcie z skrzynia 6 pisałes tez ze 330 po lifcie ze szescio stopniowa skrzynia to za duze wydatki dla Ciebie. Więc zastanawiałbym sie nad 320 (150 KM 6 biegów) Pisałeś o wyjazdach do Niemczech. Myśle ze dobrze bedzie sie sprawowała i spalanie duze tez nie bedzie bo przełożenie inne niz w 5 stopniowych skrzyniach a osiągi tez lepsze niż w 136 KM silnikach. Co do zawieszenia to nie ma na to reguły jest tak ze w 320 moze być te same co w 330 . Ogólnie to zawieszeń w BMW jest kilka i róznią sie pojedynczymi częściami. zawieszenie możesz mieć ; "sportowe dostosowanie podwozia " (twardsze i niżej stoi) , "Pakiet na złe drogi" a po lifcie wychodziło zawieszenie M różni sie tym ze na wahaczach pod innym kontem jest osadzony sworzeń wewnętrzny

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
ziomekthx napisałeś o 320d 136km a mi chodzi o 150 z 5ką lub z 6ką ewentualnie 330d i tu moje gdybania czy właśnie 330d z 5ką czy może 320d z 6ką...???? Zamotane ale tak wyszło :lol: Kusi mnie te sześć garów w 330d... :norty:
Opublikowano
ziomekthx napisałeś o 320d 136km a mi chodzi o 150 z 5ką lub z 6ką ewentualnie 330d i tu moje gdybania czy właśnie 330d z 5ką czy może 320d z 6ką...???? Zamotane ale tak wyszło :lol: Kusi mnie te sześć garów w 330d... :norty:

 

jeśli zamierzasz dużo latać z prędkościami pow. 160km/h to 320d z 6-biegową skrzynią będzie pewnie lepsze. ale mnie jakoś 5 biegów nie przeszkadza zupełnie, przełożenia są takie że przy prędkości 160km/h na 5 biegu jest dopiero 3000 obr/min... w poprzednim aucie (Vectra B) 3000 obr/min miałem przy 140km/h :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.