Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aż się chyba na hamownię przejadę....bo ani oleju nie palę, ani problemów z mocą nie mam. Zużycie paliwa od 4 lat identyczne co tylko potwierdza, że parametry mój silnik trzyma.

 

Zna ktoś hamownię 4x4 w okolicy Torunia lub Płocka?

Opublikowano (edytowane)

Mój też oleju nie pali (no może litra do wymiany) a stratę mocy czuję sporą bo czas 200-250 mam kiepski. Albo tak jak marekd1986 przyzwyczaiłem się do przyspieszenia i już mnie niczym nie zaskakuje. No chyba że przytrzymam równo 3000tys na 1 biegu przed wyprzedzaniem i depnę wyskakując na lewy pas, to trakcja mignie, wgniecie w fotel i przez moment będzie miło :) Ale tylko do 65km/h bo za wcześnie odcina :(

 

Gdybym miał wybierać drugi raz, wiedząc to co wiem teraz, bardzo poważnie zastanowiłbym się nad 540.

Edytowane przez Qwet
Opublikowano

Wgięcie w fotel? o czym Ty piszesz...wgięcie w fotel to miało e30 w wersji 325i gdzie orgia zaczynała się ponad 4000 obr, a kierownica bez wspomagania pozwalała walczyć o każdy centymetr asfaltu....teraz to robią auta dla cieplych chłopców co jedną ręką trzymają kierownicę a drugą hotdoga ze Statoil....

Dobrze, że mam w domu enduro bo bym z nudów umarł...

Opublikowano

Tak - wgniecie w fotel. Świadczy o tym granica uślizgu laczków 255 na suchym asfalcie. Niestety jak napisałem zabawa kończy się przy wrzucaniu dwójki. Poza tym nawet nie trzymająca serii 330-stka bije pod każdym względem starą 325i e30. Nie wierzysz? Zobacz duel

http://www.zeperfs.com/duel504-916.htm

Absolutnie pod każdym względem lepsza jest 330Ci.

 

A tutaj coś dla założyciela tematu - porównanie zdrowej 330Ci ze zdrową 540i:

http://www.zeperfs.com/duel504-103.htm

Opublikowano

Oczywiście 4-gen, bo starsze w ogóle nie wchodzą w grę. Instalację gazową zakładałem i stroiłem sam, dlatego wyszła dość tanio. Myślę że za założenie na dobrych podzespołach w porządnym warsztacie z porządnym wystrojeniem koszt będzie około 4-5tys. Oczywiście można założyć poniżej 3tys u pana henia, ale chyba każdy się domyśla że to nie pojedzie prawidłowo.

 

Obalając mity - gaz w M3 można założyć i pojedzie to bezproblemowo identycznie jak na benzynie, bez ryzyka przyspieszenia zużycia silnika. Problemem jest wyłącznie cena instalacji gazowej - duże wtryskiwacze i przynajmniej dwa reduktory.

 

M3 to kosmiczna półka cenowa, za taką kasę można kupić nowy samochód z salonu. Ceny dobrych 330Ci zaczynają się od 40tys i nie chodzi o lifting czy max opcję.

Opublikowano
Zdecydowanie V8....do tego soczysty wydech i można dzieci straszyć....te niegrzeczne oczywiście.
Opublikowano
Tak - wgniecie w fotel. Świadczy o tym granica uślizgu laczków 255 na suchym asfalcie. Niestety jak napisałem zabawa kończy się przy wrzucaniu dwójki. Poza tym nawet nie trzymająca serii 330-stka bije pod każdym względem starą 325i e30. Nie wierzysz? Zobacz duel

http://www.zeperfs.com/duel504-916.htm

Absolutnie pod każdym względem lepsza jest 330Ci.

 

A tutaj coś dla założyciela tematu - porównanie zdrowej 330Ci ze zdrową 540i:

http://www.zeperfs.com/duel504-103.htm

 

 

Jeśli zostawiasz czarny ślad na asfalcie to znaczy, że cała "para" idzie w palenie gumy, a nie w ...fotel. To tak na marginesie.

Oczywiste jest że 325i e30 jest slabsze, wolniejsze itd,itp. Chodzi o sposób oddawania tych 170 koników, uwierz że te małe konie są dzikie i dostarczają większych emocji.

 

To tak jakbyś porównał jazdę 50 konnym kartem z 350 konną S-klasą. Czym bys wolał pojeździć?

Opublikowano

-> skols003

 

Jeśli kupujesz M3 tylko dla silnika to kiepskie podejście. Wywalisz kupe kasy i wpakujesz się w duże koszty eksploatacji. Pomyśl czy nie taniej wyjście swap na S62B50, warsztaty biorą za całość średnio 30-35tys, wychodzi taniej niż sprzedać swoją dołożyć i kupić M3, a e46 5.0 V8 masakruje seryjne M3. Jak chcesz namiar na jeden warsztat który się tym zajmuje to pisz na pw.

 

 

-> jakub

 

Katalog i rzeczywistość pokazują że 330Ci przyspiesza dużo lepiej w każdym zakresie prędkości na każdym biegu. Nie wiem do czego zmierzasz. Nie rozumiem w jaki sposób kierowca 325 e30 może czuć mocniejsze przyspieszenie niż rywal z 330Ci, skoro 325 e30 za każdym razem zostaje w tyle...

Opublikowano
No przecież to potwierdziłem, że jest szybsze 330i i tu nie ma dyskusji. Styl w jaki oddaje moc i moment stary silnik jest tym za czym tęsknią ludzie którzy muszą jeździć dzisiaj autami stworzonymi przez ekoterrorystów. W silnku M54 całą zabawę odbiera podwojny vanos...ten silnik ciągnie od 1000 do 6500 równo, stare M20 do 4000 było jako takie, a od 4000 do 6500 wybuchała orgia. Jeśli nie jeździłeś to nie będziesz wiedział o czym piszę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no panowie to jak to wreszcie jest z tym 3.0i , ciągnie czy nie ciągnie . Poszukuje takiego modelu ze względu na tą moc i mam nadziej że sie nie zawiodę , a to co napisał kolega QWET to już w ogóle mnie dobiło , ze niby m54b30 to nie udana konstrukcja :roll:
Opublikowano
Moim skromny zdaniem nie ma lepszej konstrukcji niż 330i w e46 z dużą mocą, to że mnie czy Qwetowi brakuje mocy to nie znaczy że Tobie będzie brakować jej. Wszyscy co wsiadają w mój samochód otwierają szeroko oczy, mechanik z bosch service w którym auto serwisuje, robi tylko i wyłącznie BMW i mówi że to auto ma dużo mocy i że świetnie mu się jeździ. Wszystko zależy od odbiorcy. Wiesz czym jeździłeś wcześniej i czy sprawiało to Tobie przyjemność, ja się przesiadłem z Audi A6 2.8 V6 193KM quattro, wcześniej jeździłem 2.4 V6, wcześniej przez pewien czas opiekowałem się Megane 2.0 sport 140KM, więc 231KM ( czy ile realnie ich jest ) nie robi mi kolosalnej różnicy, ale jak Qwet pisał są momenty przy pewnych obrotach że to auto naprawdę rwie, szczególnie na 2 i 3 ponad 4tys, jest taki nagły kopniak, jakby się jakaś mała turbina załączała, większość aut wyprzedzasz na RAZ, odbicie, DWA, powrót TRZY jesteś, a to sprawia frajdę i jest bezpieczne!
Opublikowano

-> jakub

 

Zaczynam rozumieć o czym piszesz - przez tą "turbodziurę" jest złudne wrażenie lepszego przyspieszenia. W zdrowym M54 jest 270Nm przy 1500rpm, powyżej 3000 delikatnie rośnie do 300Nm, a potem ciągnie już tylko tak samo bez żadnych niespodzianek. No może jeszcze delikatny dołeczek przy 4000 i ponowny minimalny przyrost przy 4500. Oczywiście te pagórki i dolinki momentu są praktycznie nieodczuwalne, więc wrażenie jest takie że ciągnie od 1000 do 6000 tak samo. Może i nie ma "pazura", ale dzięki temu jest bardzo oszczędny.

 

 

-> arturo e39

 

Jeśli interesuje cie e46 to bierz M54B30 bo to jedyny słuszny silnik w tym modelu. Nie należy on do najbardziej udanych, bardzo często właśnie nie trzyma serii, co nie zmienia faktu że jest mocny i jeździ się bardzo przyjemnie. Każdy kto wsiada ze mną do auta jest pod wrażeniem, jak depnę od 4000rpm z 2 biegu rozmowa na tylnej kanapie nagle cichnie :) Komentarze w stylu "jak to się odpycha" albo "ja chce żyć" słyszę dość często :) A jeśli chodzi o mnie i kolegę marekd1986 to można powiedzieć że mamy patologiczne wręcz wymagania. No bo komu normalnemu potrzebne jest wciskanie w fotel przy prędkościach 200+ :mrgreen:

 

 

-> marekd1986

 

Jeśli czujesz aż taką dziurę przy 4000 i takiego "kopniaka" powyżej 4000 to możesz mieć niesprawny vanos lub luźny zawór DISA i będą właśnie takie objawy.

Opublikowano

Qwet ...dokladnie o to mi chodziło.

 

Kiedyś czytałem opracowanie na temat serii M3. Gość pastwił się nad e30,e36, e46 i e92

Najlepiej według niego wspomina e30 i e36, dorównuje mu e92 a e46 określił jako nieporozumienie...oczywiście na tle pozostałych

Opublikowano
Kiedyś czytałem opracowanie na temat serii M3. Gość pastwił się nad e30,e36, e46 i e92

Najlepiej według niego wspomina e30 i e36, dorównuje mu e92 a e46 określił jako nieporozumienie...oczywiście na tle pozostałych

 

dziwne jakieś to opracowanie, może chciał mieć na siłę odmienne zdanie by się wyróżniać, wielu ludzi uważa M3 E46 za najlepszą M3 i niepochlebnie się wypowiada o E92.

Opublikowano

Papierowe wydanie Top Gear, ale nie chce mi się szukac.

Nie będe z tym polemizował bo nie jeździłem wszystkimi modelami. Ten ktoś jeździł.

Opublikowano
Papierowe wydanie Top Gear, ale nie chce mi się szukac.

Nie będe z tym polemizował bo nie jeździłem wszystkimi modelami. Ten ktoś jeździł.

 

ja jeździłem wyłącznie M3 E46. byłem prawie zdecydowany na zakup tego modelu, ale jednak rozsądek wygrał i skończyłem z E90. w sumie, to cały czas trochę tego żałuję...

Opublikowano (edytowane)

330i to najlepszy wybór w e46 albo 330d jeśli ktoś woli diesla, tylko takie silniki brałem pod uwagę kupując własne e46.

E39 jest starsze konstrukcyjnie ale solidniej wykonane - wyższa klasa i to da się odczuć za to e46 jest młodsze i to tez widać.

540i to wyższa moc i większe spalanie, wybór jak zawsze należy do kupującego :-)

 

ps. wpominano ze 330i jest tylko po lifcie - fakt jest taki, że 330i e46 występuje również przed liftem tj. od końca 99 r.

Edytowane przez mcgyver7
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o ubytki oleju to ważnym czynnikiem jest sam olej, najlepiej jest zalać taki który ma najmniejszy NOACK (Odparowywanie) i który posiada bazę syntetyczną a nie jak większość 5W40 które są hydrokrakowane (technologia syntetyczna na bazie mineralnej)
Opublikowano

W e46 były oficjalnie dwa liftingi - pierwszy to zmiana 328 na 330 (M52TU na M54), a drugi ze zmianą przednich lamp.

 

Spalanie oleju to loteria. Może palić bardzo mało jak u mcgyver7, albo bardzo dużo - znany jest przypadek litra na 100 kilometrów. To czy auto ma instalację gazową nie ma wpływu na spalanie oleju. Źle dobrana i źle wystrojona instalacja gazowa w krótkim czasie zniszczy głowicę, ale oleju raczej nie powinien brać więcej.

 

Nie przekonuje mnie to co mówi guzior2 o rodzaju oleju.

 

Na spalanie oleju ma znaczny wpływ separator oleju - jeśli jest zasyfiony i olej nie spływa to ciągnie przez kolektor i mamy do czynienia ze spalaniem rzędu litra na 100km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.