Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Idzie zima, a tym samym wypadało by zadbać o to, żeby w dupkę ciepło w zimie było bo ja strasznie nie lubię marznąc w samochodzie.

 

Od jakiegoś czasu boksuje się z guzikiem służącym do odzyskiwania ciepła na postoju, żeby nie trzeba było palić auta jak gdzieś muszę dłużej postać.

 

Mój samochód to e39 3.0 diesel z 2003 roku.

Wiec tak, na 100% nie mam pompki pod elektrozaworami, nie wiem gdzie jeszcze ewentualnie mogę ją znaleźć.

Na pewno nie ma pod zaworkami żadnej dodatkowej wiązki bo ostatnio wszystko obadałem.

 

Diagnostyka klimatyzacji wywala błąd zewnętrznej pompy ciepła.

Zwarcie do masy.

 

Tym samym, naciśniecie guzika MAX na panelu skutkuje tym, że normalnie zawiewa zimnym, zamiast ciepłym.

Oczywiście uwzględniamy odpowiednia temperaturę silnika i otoczenia. Wszystko w warunkach, w których normalnie powinno działać.

 

Druga sprawa to brak reakcji klimatyzacji na kręcenie środkowym pokrętłem, nie ważne, czy dam na maksa zimne jak i na maksa cieple, zawsze leci taka sama temperaturę, jeśli zadaniem jest schłodzenie wnętrza, tak samo z tyłu, mimo, ze jest pokrętło regulacji temperatury.

 

Jeśli zadane jest ogrzewanie, to reakcja jest i podkręcenie ciepełka powoduje wzrost temperatury, ale tylko do czasu kiedy klimatronik stwierdzi, ze temperatura zadana została osiągnięta i wtedy powietrze, ze środkowych kratek leci moim zdaniem za zimne.

 

 

Poniżej wstawiam screeny z programu coding tool z obecna konfiguracja klimatyzacji:

 

http://img831.imageshack.us/img831/3475/klima1d.jpg

 

http://img405.imageshack.us/img405/5478/klima2z.jpg

 

Wczoraj próbowałem coś w tym temacie podziałać.

 

Nr 1 na rysunku.

Wyłączyłem zewnętrzną pompę ciepła.

Doszedłem do wniosku, ze skoro jej nie ma, to można wyłaczyc, błędu nie będzie.

Niestety błąd jak był tak jest dalej.

Nie wiem co dalej.

 

Nr 2 na rysunku.

Włączone webasto, wiec chyba dobrze, na panelu navi można je włączyć, generalnie jest OK, ale..

Nr 3 na rysunku.

Którą ze wskazanych opcji wybrać, żeby było jeśli nie całkiem dobrze, to chociaż lepiej.

Nie wiem co z tym zrobić.

 

Nr 4 nr rysunku.

Być może, przełączenie opcji z racji braku zewnętrznej pompki pod elektrozaworami zmusiło by to pracy w zastępstwie pompkę zamontowaną w Webato?

Boje się sprawdzić tak na prawdę.

 

Nr 5 na rysunku.

Gdzieś kiedyś czytałem, że można zmusić klimatronik do innego sterowania wiatrakiem dla krajów chłodniejszych. Zimy u nad ostatnio srogie i być może to właśnie to.

Może ktoś badał tę funkcje i może coś w tym temacie powiedzieć więcej.

 

Nr 6 na rysunku.

Jak widać aktywna opcja regulacji temperatury z tyłu, więc czemu nie działa jak klima chłodzi? Tak samo jak kratki środkowe z przodu.

 

 

Nie chce testować wszystkiego na pałę, żeby nie popsuć wiec jeśli ktoś przerabiał ten temat to byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.

Opublikowano

hej, w 3 zakreslonym przez Ciebie ustawieniu, wybierz

 

sh high ohne sperrventil

aktiv

 

 

i wszystko powinno ruszyć. Oczywiscie komunikacja przez k-bus.

pozdro

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

Sprawdziłem dziś rano i nie do końca działa jak należy.

 

Po nagrzaniu silnika i wyłączeniu zapłonu, wciśnięciu guzika max zaświeca się kontrolka.

Ale nie do końca wieje ciepłym.

 

Nie wiem co jeszcze można z tym zrobić.

Opublikowano

Doszedłem sam do tego jak należy zakodować klimatyzacje wiec może przyda się dla potomnych.

 

Zakładając, że pod elektrozaworami nie ma dodatkowej pompki wody a webasto jest w wersji z możliwością ogrzewania wnętrza, poprawne kodowanie wygląda w ten sposób:

 

 

W pkt. 1 należy ustawić na NICHT_AKTIV dodatkowa pompkę wody (wyłączenie dodatkowej pompki jest kluczowe dla poprawnego działania tej funkcji, powoduję, że jej miejsce zajmuje wtedy pompka znajdująca się w Webasto);

W pkt. 2 należy ustawić na ACTIV;

W pkt. 3 należy ustawić na sh_ohne_sperrventil;

W pkt. 4 należy ustawić na k_bus

W pkt. 5 i 6 nie ma zasadniczo znaczenia dla poprawnego działania funkcji rest;

 

Przetestowałem i działa.

 

Jeśli taka konfiguracja usprawni funkcjonowanie regulacji temperatury środkowej kratki wtedy podzielę się informacjami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.