Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie,

 

Czy zmiana z 5W30 (olej ASO) na Millers XF Longlife 5w40 (7640) mogło wpłynąć, że olej nagle zaczął znikać?

 

BMW 320i (F30) xdrive

 

Model: f30

Silnik: 320i N20

Przebieg: 118 000km

Styl jazdy: normalny, w trasie mocniej

Użytkowanie: miasto 50 %

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,7

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol 5W30

Przebieg roczny: ok 30 000km

 

Zależy o jakiej różnicy piszesz. Mogło wpłynąć ponieważ jedne oleje bardziej odparowują od innych.

 

około 0,5 L na 1000 km

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Czy jest jakaś znacząca różnica pomiędzy Valvoline Synpower MST C3 5W30 a Valvoline SYNPOWER XTREME XL-III C3 5W30?

Z ulotki wynika, że oba mają BMW LL04.

Komputer wskazuje mi, że wymianę mam za 5k km, jednakże ostatnio auto "schlało" mi olej i musiałem dolać 1l. Stąd chcę zrobić w najbliższych dniach wymianę. Owszem było gorąco i jeżdżę bardzo dynamicznie tzn. szybko, ale z takim czymś spotkałem się po raz pierwszy tj. abym musiał aż tyle dolewać. Zawsze jeździłem od wymiany do wymiany praktycznie bez ubytków.

Skontaktowałem się z ASO (Bawaria Gdańsk) powiedzieli mi, że przy wymianie był zalany przez nich Shellem.

Jeżdżę głównie autostradami stąd prędkości są znaczne.

Z góry dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Różnica wg karty charakterystyki jest bardzo mała na korzyść MST.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obydwa spełniają nornę BMW LL04, natomiast różnią się specyfikacją techniczną. Bez wdawania się w szczegóły Valvoline Synpower MST C3 5W30 jest olejem odpowiedniejszym dla Twojego silnika.

Ja przejechałem od nowego samochodu na tym samym Schellu ponad 9tys, pierwsza wymiana po 3tys. i nie ubyło mi nic, silnika nie przeciążałem.

Schodzę z tematu, to może nie stanowić Twojego problemu.

Docieranie u wczesnych silnika to nie mit. Można nie trzeba, silnika się nie zatrzesz, ale odwdzięczy on się w późniejszej eksploatacji.Właśnie zużyciem oleju i max mocą silnika.

Opublikowano

Model: E60

Silnik: 520D 163KM

Przebieg: 212 000 km

Styl jazdy: 30% agresywny 70% spokojny

Użytkowanie: krótkie dystanse do 10km, od czasu do czasu trasa

DPF: tak

Dotychczas: Prawdopodobnie Castrol

Auto użytkuje w Polsce, zazwyczaj cały tydzień stoi w garażu, wyjeźdźam na krótkie przejaźdźki w weekendy. Lubię depnąć gaz w podłogę xDD Zastanawiam się nad MOTUL 8100 X-CLEAN 5W/30. Ale zauważyłem że jest kilka wersji [FE, EFE, +, ECO] i nie wiem który wybrać. Pomóżcie pliss

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E60

Silnik: 520D 163KM

Przebieg: 212 000 km

Styl jazdy: 30% agresywny 70% spokojny

Użytkowanie: krótkie dystanse do 10km, od czasu do czasu trasa

DPF: tak

Dotychczas: Prawdopodobnie Castrol

Auto użytkuje w Polsce, zazwyczaj cały tydzień stoi w garażu, wyjeźdźam na krótkie przejaźdźki w weekendy. Lubię depnąć gaz w podłogę xDD Zastanawiam się nad MOTUL 8100 X-CLEAN 5W/30. Ale zauważyłem że jest kilka wersji [FE, EFE, +, ECO] i nie wiem który wybrać. Pomóżcie pliss

 

Do twojego silnika zalecany 5w30 z specyfikacją LL04, np. Valvoline synpower MST C3 5w30, Motul 8100 X-clean + 5w30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Posiadam BMW X1 E84 z 2011 roku, przebieg 175 tyś.

Muszę wymienić olej i proszę o radę czy taki będzie dobry?

 

Silnik mam 2.0d N47N20C

http://allegro.pl/castrol-edge-titanium-fst-5w30-c3-6l-bmw-i5987133782.html

 

albo taki: http://allegro.pl/valvoline-synpower-mst-c3-5w30-6l-dpf-nowy-swiezy-i6689239902.html?fromVariant=6689229756

 

Olej ten spełnia normy BMW LL-04.

 

Castrola nie polecam a ten Valvo z linka jak najbardziej.

Opublikowano

Witam

BMW X1 1.8 143 km

Silnik: n47d20c

Przebieg: 118 tys km

Przebieg rocznie: 10-15 tys.

Trasa 70% Miasto 30%

Zużycie: zerowo na 10 tys km

 

 

Kupiony przy 104 rys,wcześniej olej wymieniany w ASO.

10 tys temu zalany w nieautoryzowanym serwisie Mobil Super 3000 XE 5w30.

Chce na dniach wymienić olej i zastać na Mobilu czy przejść na Motula albo Valvoline, jeszcze wchodzi w grę oryginalny BMW?

 

Jestem ciekaw Waszej opinii na temat Mobila?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

BMW X1 1.8 143 km

Silnik: n47d20c

Przebieg: 118 tys km

Przebieg rocznie: 10-15 tys.

Trasa 70% Miasto 30%

Zużycie: zerowo na 10 tys km

 

 

Kupiony przy 104 rys,wcześniej olej wymieniany w ASO.

10 tys temu zalany w nieautoryzowanym serwisie Mobil Super 3000 XE 5w30.

Chce na dniach wymienić olej i zastać na Mobilu czy przejść na Motula albo Valvoline, jeszcze wchodzi w grę oryginalny BMW?

 

Jestem ciekaw Waszej opinii na temat Mobila?

 

Ten Mobil to zwykły HC, dane z karty charakterystyki nie zachwycają tak że proponuje zalać coś lepszego np. Valvoline synpower MST C3 5w30 lub ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w30-ll-04-oryginal-bmw,11-0W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212365929.aspx

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez problemu można zmieniać lepkości olejów. Ten 0w30 ma najlepsze parametry, jeśli chodzi o Valvo to pisałem o MST ale XL-III C3 też jest dobry.
Opublikowano
Bez problemu można zmieniać lepkości olejów. Ten 0w30 ma najlepsze parametry, jeśli chodzi o Valvo to pisałem o MST ale XL-III C3 też jest dobry.

 

 

Ok, dzięki za pomoc!

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

N52B25 - benzyna

Przebieg - 190707.2km

LPG - Tak

Jazda - wiejskie drozki, lasy, pola, korki, miasto, normalna jazda, nie emerycka.

Zuzycie oleju - 1L na 1700km - 2000km bez wzgledu na styl jazdy.

Stan silnika - kompresja OK (cieply okolo 12Bar na cylindrach). Wieksza na zimnym niz cieplym :shock: Dosc czysto po zdjeciu pokrywy zaworow. Cwiece przy gwintach zaolejone ale bez przesady.

Obecnie: Shell AM-L 5w30 LL04

Zmieniac czy zostac na tym?

Jesli tak to na Synpower 0w40 LL01 czy cos gestrzego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N52B25 - benzyna

Przebieg - 190707.2km

LPG - Tak

Jazda - wiejskie drozki, lasy, pola, korki, miasto, normalna jazda, nie emerycka.

Zuzycie oleju - 1L na 1700km - 2000km bez wzgledu na styl jazdy.

Stan silnika - kompresja OK (cieply okolo 12Bar na cylindrach). Wieksza na zimnym niz cieplym :shock: Dosc czysto po zdjeciu pokrywy zaworow. Cwiece przy gwintach zaolejone ale bez przesady.

Obecnie: Shell AM-L 5w30 LL04

Zmieniac czy zostac na tym?

Jesli tak to na Synpower 0w40 LL01 czy cos gestrzego?

 

Zainteresuj się wymianą odmy a olej to valvo synpower 0w40 będzie :cool2:

Opublikowano

Spoko Spoko! :cool2:

Odma nie wydaje sie byc problemem ale jest na mojej liscie zakupow ( korek jest przysysany wlasciwie ) wadliwe uszczelki na tlokach w N52B25 niestety

Opublikowano

A jak wyglada sprawa Mobil 1 New Life Engine Oil - 0W-40 LL01?

Z tego co pamietam Niemcy go bardzo polecaja. :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak wyglada sprawa Mobil 1 New Life Engine Oil - 0W-40 LL01?

Z tego co pamietam Niemcy go bardzo polecaja. :?:

 

New Life faktycznie ma dobre parametry, nawet go wymieniałem wśród polecanych olejów kiedyś tak że jeśli chcesz to jak najbardziej.

Opublikowano

Witam

 

Model: E60 2004 pre-lci

Silnik: 520i M54B22

Przebieg: 128500

Styl: Agresywny

Użytkowanie: Autostrada 80% Miasto 20% Długie dystanse

LPG: Tak

PDF: nie

Dotychczas: Castrol Edge Professional 0W30 LL04 BMW1

Zużycie: 350ml / 1000 km

Opublikowano

Witam.

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 244 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: 50/50 trasa/miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: na 14 000 dolałem 2.5litra

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas:Valvoline Synpower 5W40

 

Odma był zatkana wymieniłem ja teraz i nie wiem czy zostać przy tym oleju czy coś bedzie lepiej. Czy zmieniać na cos innego?Proszę o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Witam

 

Model: E60 2004 pre-lci

Silnik: 520i M54B22

Przebieg: 128500

Styl: Agresywny

Użytkowanie: Autostrada 80% Miasto 20% Długie dystanse

LPG: Tak

PDF: nie

Dotychczas: Castrol Edge Professional 0W30 LL04 BMW1

Zużycie: 350ml / 1000 km

 

Możesz pozostać przy tej lepkości lub 0w40 ale z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40 lub Mobil1 new life 0w40

Edytowane przez guzior2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 244 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: 50/50 trasa/miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: na 14 000 dolałem 2.5litra

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas:Valvoline Synpower 5W40

 

Odma był zatkana wymieniłem ja teraz i nie wiem czy zostać przy tym oleju czy coś bedzie lepiej. Czy zmieniać na cos innego?Proszę o pomoc.

 

Tak jak u kolegi wyżej: valvo synpower 0w40 lub Mobil1 new life 0w40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakaś płukanke zrobić?

 

Nie jest to konieczne ale jeśli chcesz to możesz, polecam LM z serii Pro-Line.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.