Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na na cały okres użytkowania czyli 6500 km dolałem jakieś 300-400 ml.

Oleju nie chce lać teraz a za 3500 km. Autem jeżdżę max 15 tyś rocznie, raczej miasto - rzadko trasy.

Ile chce wydać, cóż na Shella 2 x 4l wydałem w ub. roku 164 zł.

Opublikowano

No to kup Shella, bo w tej cenie nic lepszego nie dostaniesz ;)

 

Ogólnie ja bym do latania po mieście wlał 0W40, np X-maxa, którego poleciłem koledze wyżej, albo X-cess przynajmniej - jest trochę tańszy, ale to nadal 159 za 5l :) jak chcesz dobry olej. Dużo Ci nie bierze, więc maks 1l na zapas.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No ale po co chcesz lać teraz olej, który nie jest syntetyczny :) bo Mobil to nie syntetyk :)

 

:idea: :search:

Nie mam juz slow...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

Druga generacja Vanosa dziala dopiero po nagrzaniu oleju do temperatury roboczej a magiczne krasnale to tak zwany komputer sterujacy silnik... a wiec oczywiscie ze okreslenie mnimalnej, maksymalnej oraz posreddnich lepkosci oleju jest zasadnicze

 

A guzik prawda. Pleciesz i tyle. Silnik się może nagrzać, a olej nadal będzie bardzo lepki, jak będzie - 8 na zewnątrz, albo będzie miał już temperaturę pracy, jak będzie +20. Gdyby Vanos zależało od lepkości, tak jak piszesz, to dostawałby sygnały, że może zacząć działać, jak olej jest rozgrzany i tyle. Na zimnym nie działa, ale silniku, nie oleju, co jest chyba oczywiste i nie wiem skąd wpadłeś na pomysł, że ja tego nie wiem..

 

 

ale ty naprawde nie masz pojecia o czym mowisz i nawet nie chodzi juz o olej tylko o samochody. To co nazywasz abstrakcyjnie temperatura silnika to jest temperatur cieczy chlodacej (albo temperatura oleju jezeli silnik nie jest chlodzony ciecza). Olej w nowoczesnych samochodach zaczyna spelniac swoje funkcje od mniej woecej 60 stopni ale silnik w dobrym stanie go nagrzeje do temperatury optymalnej w przedziale 80-110. Nie mozna zmierzyc bezposrednio temperatury silnika bo gdzie ?w komortze spalania przy spalaniu masz 850 stopni w benzynie a 60 w misce... Jak zauwarzyles nawet uzywajac tylko ogolnych stwierdzen mozna pokazac swoj brak nawet podstawowej wiedzy o silnikach spalinowych. To co nazywasz potocznie zeby sie nie pomylic nagrzanynym silnikiem to jest moment w ktorym olej osiaga temperature robocza przewidziana dla silnika i to odpowiada rownierz temperaturze cieczy chlodzacej w przedziale 80-105 stopni C. Nie mozesz nagrzac silnika nie grzejac oleju jest to Fizycznie niewykonalne bo to wlasnie olej w silniku jest glownym katalizatorem ciepla wewnatrz silnika (inaczej chlodzi silnik) . Nie wiesz co gadasz probujesz sie wywinac ze znowu ktos cie lapie na opowiadaniu bajek wyssanych z palca bo probowac prekonac ludzi ze mozna nagrac silnik nie nagrzewajac oleju. A z ta temperatura -8 ktora zapobiega nagrzaniu oleju to jestes niezly kozak zeby takie cos palnac, temperatura zewnatrz wplywa tylko na czas nagrzania silnika i to w umiarkowanym wymiarze a nie mozliwosc lub nie jego nagrzania... przy -30 potrzebujesz okolo 20% drogi wysilkowej wiecej niz przy tempie 0 stopnia czyli 24 km zamiast 20...

a wiec potwierdzam nie masz pojeia o czym mowisz.... nie ma nagrzanego silnika bez nagrzanego oleju...

 

 

Reszty mi sie nie chce juz komentowac, zyjesz w swiecie techicznym cosmo-pl... a nie realnym

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Potocznie nagrzany silnik, to moment, gdy ciecz chłodząca uzyskuje stałą temp. swojej pracy, a nie olej. Wtedy sterownik kończy wzbogacanie mieszanki i silnik zaczyna pracować na normalnym jej składzie. Olej nadal jest zimny i uzyskuje prawidłową temperaturę dopiero po kilku następnych kilometrach. Zasadniczo więc, silnik zawsze nagrzewa się szybciej niż olej w nim pracujący, również ze względu na jego właściwości fizykochemiczne i pojemność cieplną, jak również lepkość, która jest zasadniczo inna niż płynu chłodzącego. Nawet przy założeniu, że olej ma styczność z denkiem tłoka (wbrew pozorom, gładź nie jest, aż takim problemem) nie uzyska temperatury roboczej tak szybko. Nie jest to jednak problemem, gdyż dla ustalenia właściwej mieszanki i jej prawidłowego spalania wymagana jest odpowiednia temperatura czynnika chłodzącego i komory spalania, a nie oleju. Stąd jakby ECU korzysta z nastawów dotyczących temperatury czynnika chłodzącego, a nie oleju.. To jest jakby paradygmat :D i nie wiem czego ty mnie chcesz tutaj uczyć.. że Ziemia jest płaska?? Moja rada - skończ i ocal resztki dobrego imienia, bo już wystarczająco się skompromitowałeś w temacie ;) Olej zaczyna prawidłowo smarować dużo później niż zagrzeje się silnik i nawet przy 60oC jest dużo za dużo lepki, aby mówić tutaj o jakichkolwiek właściwych parametrach pracy. Vanos jednak zaczyna działać. Reasumując, jeżeli byłoby to szkodliwe, to ECU korzystałby z czujnika temperatury oleju, a nie silnika. No ale jak to mówią - jaki Pan taki kram, jaka źródła taka wiedza. Forum i domysły niczym nie poparte to nie jest najlepszy sposób jej pozyskania. Na Twoje nieszczęście, zawsze znajdzie się ktoś, kto gdzieś tam kiedyś chemii i fizyki liznął, przedmioty jak hydraulika, silniki spalinowe i wysokoprężne, zaliczył i nie podda się pseudonaukowe mu gadaniu laika ;)

 

A co do Mobila i jego produktów, to znawców polecający oleje ludziom, wystarczy sobie sprawdzić jak ten olej nazywa się w Niemczech. ;)

Opublikowano

Panowie a mi co polecicie ? Chce zrobić płukankę i przejść na inny olej . Nie dawno kupiłem to BMW i Pan Zdzisek zalał mi go Castrolem ale myśle po 10k kilometrów(czyli wkrótce) przejść na coś lepszego :)

Model: E46

Silnik: 320d M47N

Przebieg: 260 tys km

Styl jazdy: mieszany ale bardziej agresywny

Użytkowanie: mieszane i miasto i autostrady

Zużycie bieżące na l/1000km: ...

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W40

Opublikowano

Witam

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem E90. Chciałbym wymienić olej i filtry i zwracam się do Was z prośba o pomoc w doborze w/w elementów. Byłbym bardzo wdzięczny jeśli byście podali przy okazji nazwy firm jakie filtry założyć oleju, paliwa, powietrza, klimy (chyba tyle ? ) Mieszkam w Niemczech i tu zamierzam wykonać wymianę, samochód głównie używany na trasach prędkości 140-200. Z góry dziękuję za pomoc

Model: E90 2005r

Silnik: 320D M47T2

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: normalny - jeżdżę szybko ale bez palenia gumy itd.

Użytkowanie: głównie trasa choć zdarzają się krótkie wyjazdy 2-3km do sklepu

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

DPF: chyba ?

Dotychczas: brak info

Zależy mi na jakości, ceny są elementem drugoplanowym.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie a mi co polecicie ? Chce zrobić płukankę i przejść na inny olej . Nie dawno kupiłem to BMW i Pan Zdzisek zalał mi go Castrolem ale myśle po 10k kilometrów(czyli wkrótce) przejść na coś lepszego :)

Model: E46

Silnik: 320d M47N

Przebieg: 260 tys km

Styl jazdy: mieszany ale bardziej agresywny

Użytkowanie: mieszane i miasto i autostrady

Zużycie bieżące na l/1000km: ...

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W40

 

Polecam Valvoline synpower 5w40 z specyfikacją BMW LL-01 lub np. Motul 8100 X-cess 5w40.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem E90. Chciałbym wymienić olej i filtry i zwracam się do Was z prośba o pomoc w doborze w/w elementów. Byłbym bardzo wdzięczny jeśli byście podali przy okazji nazwy firm jakie filtry założyć oleju, paliwa, powietrza, klimy (chyba tyle ? ) Mieszkam w Niemczech i tu zamierzam wykonać wymianę, samochód głównie używany na trasach prędkości 140-200. Z góry dziękuję za pomoc

Model: E90 2005r

Silnik: 320D M47T2

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: normalny - jeżdżę szybko ale bez palenia gumy itd.

Użytkowanie: głównie trasa choć zdarzają się krótkie wyjazdy 2-3km do sklepu

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

DPF: chyba ?

Dotychczas: brak info

Zależy mi na jakości, ceny są elementem drugoplanowym.

Pozdrawiam

 

Jeśli masz DPF to polecam Valvoline synpower Xterme C3 5w30 i najlepsze filtry to Knecht (Mahle) lub Mann.

Opublikowano
Dzieki za odpowiedz. A jesli bez dpf? Jak sprawdzić czy mam ? A rozumiem ze te firmy dotyczą wszystkich filtrów?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki za odpowiedz. A jesli bez dpf? Jak sprawdzić czy mam ? A rozumiem ze te firmy dotyczą wszystkich filtrów?

 

Końcówka tłumika zakrzywiona w dół = brak DPF, prosta = DPF. Tak te firmy dotyczą wszystkich filtrów.

Opublikowano
Z tym, że ja bym do takiego śmigania po autostradach z niemałymi prędkościami wlał wyższą lepkość 5W40 np Specific LL-04, z tym że pewnie w Niemczech będzie trudno - dostępny, więc np Motul 5W40 X-clean. Valvo też jest ok, analogicznie co do norm i lepkości. Co do DPF-u i nie DPF-u to w dieslu raczej bym śmigał na LL-04, ponieważ ma ona wyższe wymagania, jeżeli chodzi o kwestię dyspersji stałych elementów spalania (sadzy), niż LL-01. Ich ilość zwiększa się, wraz ze wzrostem przebiegu, i obniżenia szczelności jednostki, co powoduje tzw soot thickening oleju, co z kolei prowadzi do gromadzenia się szlamów, tam gdzie nie chcemy, żeby się one gromadziły. Także diesel to zazwyczaj sprawa prosta w przypadku BMW i ich norm, raczej norma wyższa niż niższa i raczej LL-04 niezależnie od tego czy jest DPF zamontowany, czy go nie ma.
Opublikowano
Bardzo dziękuję za pomoc gdyż jestem w temacie kompletnie zielony. To mój pierwszy samochód w dodatku kupiony całkowicie za własne pieniądze i mam zamiar bardzo dobrze o niego dbać a olej to chyba podstawa. Zobaczę co mi w warsztacie jeszcze powiedzą, nie wiem dokładnie jak tu jest. Kolega zmieniał w samochodzie łożysko (audi) to nic nie zapytali tylko sami zamówili oryginalne audi bez żadnych konsultacji. Trochę go to kosztowało, ale wiadomo oryginał. Nie wiem jak będzie z olejem i filtrami, nie chcę żeby mi dali jakieś gówno. Czyli jak coś to valvo, motul raczej w kierunku 5W40 LL-04
Opublikowano
W Niemczech to Ci naleją 5W30 na 99%. Ogólnie tak bardziej pro-eko. Z popularniejszych marek to też Liqui Moly łatwo tam znajdziesz. Powodzenia. Grunt to nie cisnąć na zimnym, przed dojazdem na miejsce trochę zwolnić i terminowo zmieniać ;)
Opublikowano
O ty zeby diesla rozgrzać i pózniej "uspokoić" wiem wiec z tym nie ma problemu. Zobaczymy co to wleja i czy cos będę miał do gadania bo uważają sie za bogów w tych warsztatach
Opublikowano

Hej, proszę pomóżcie jaki olej do

BMW F20 116d

przebieg 157 tk

rok 2011 końcówka

styl jazdy - spokojny

 

z góry dzięki za pomoc:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozmawiałem z kuzynem który sie troche zna na rzeczy i doszliśmy do wniosku ze sami wymieniamy olej i filtry. Będę brał manna. Zamawiajac mam sie kierować tymi oznaczeniami które tu sa http://www.motostacja.com/p/2103/9594/bmw-3-e90-e91-318d-320d-zestaw-filtrow-filtry-mann-zestawy-filtry.html np. dla filtra kabiny CUK8430

 

Tu masz katalog online Mann gdzie dobierzesz filtry: http://catalog.mann-filter.com/EU/pol/vehicle

Opublikowano

A jakie macie zdanie na temat wymiany oleju w skrzynce rozdzielczej w napędzie xDrive?

Producent w ogóle nie przewiduje takiej wymiany i nie ma nawet w niej korka spustowego :shock:

Rozmawiałem z mechanikiem w ASO i też mówił, że taki zabieg jest zbędny jeżeli nic się złego nie dzieje ale wiadomo w ASO chcą wymieniać całe skrzynki a nie olej żeby się nie psuły :D

Jeżeli wymieniać to na jaki i co ile km?

"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

Wymieniać. Każdy olej, w związku z upływem czas traci swoje właściwości. Nie wymieniają, bo tam filozofii nie ma i zalewają olej trwały po prostu, tzw dożywotni. Auto jest dziś przewidziane na 150 - 200k km przebiegu / 8-10 lat i tyle mają jego podzespoły wytrzymać, potem zaczyna się akcja - co się zepsuje pierwsze.

 

Ja bym się dowiedział jaki olej leje ASO najpierw, bo może być tak, że mają różne zalecenia, a z racji tego, że ten olej jest niewymienialny, to informacje na temat tego co to powinno być, są zdawkowe i słabo aktualizowane. Osobiście Ci na 100% nie powiem, ale na mój nos to standard 75W80 lub jakiś olej w typie Multi np Multi DCTF Motula. Zawsze też możesz kupić oryginalny olej i wymienić.

 

Hej, proszę pomóżcie jaki olej do

BMW F20 116d

przebieg 157 tk

rok 2011 końcówka

styl jazdy - spokojny

 

z góry dzięki za pomoc:)

 

Motul X-clean+ 5W30 powodzenia!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Jak zwykle ile osób tyle opinii nt. oleju.. Czas wymiany się zbliża więc trzeba robić już zakupy. Po rozmowie z mechanikiem powiedział, żebym zalał 10w40. Czy olej motul 6100 Synergie+ będzie pasować do modelu e46 320D 150KM 2002r? Przebieg 264kk. Dzięki :cool2:

 

Nie będzie pasował bo to pół syntetyk i nie posiada specyfikacji BMW i w dodatku ma gorsze właściwości smarne nie wspominając o zimnym starcie. Radze zalać 5W40 z specyfikacją BMW Long Life 01

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.