Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bo Castrol poleca olej ktory jest odpowiedni do twojego silnika oraz ktory potrzebuje w tym momencie sprzedac w danym kraju bo mu zalega w magazynach/konczy sie seria/ma lepszy zysk itd... dlatego bo chodzi o kase Moze akurat na rynku angielskim w tym momencie potrzebuja wyprzedac 0W40 tak samo jak u nas lub u ruskich a u finow to 0W30. Z tego samego powodu BMW rekomenduje Castrol a nie Mobil albo Motul lub Valvoline... bo Castrol daje najwiecej ! To tylko kwestia kasy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E61

Silnik: 520d N47

Przebieg: 186000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: mieszane(miasto/trasa)

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas:nie wiem???

 

Ogólnie twierdze że powinien być 0W 30

ale gdy sprawdzam na stronie Castrol to jest tak

Polski Castrol poleca 0w 30

to samo wpisuje w angielską wyszukiwarkę i Castrol poleca 0w 40

http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... =5&brand=1

http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... 3&brand=17

Dlaczego??

 

Też uważam że lepiej 0w30 ale nie polecam Castrol bo nie utrzymuje dobrze silnika w czystości. Mobil1 ESP 0w30 mógł by być ale w PL ciężko go dostać, ewentualnie Total Quartz Ineo Efficiency 0W30 (HC)

Opublikowano

Też uważam że lepiej 0w30 ale nie polecam Castrol bo nie utrzymuje dobrze silnika w czystości. Mobil1 ESP 0w30 mógł by być ale w PL ciężko go dostać, ewentualnie Total Quartz Ineo Efficiency 0W30 (HC)

 

Ewentualnie można się skusić na ENEOS PREMIUM ULTRA - 0W30.

Opublikowano

Witam.

To mój pierwszy post na tym FORUM i chętnie dowiedziałbym się od bardziej doświadczonych kolegów czym zalać mój samochodzik.

 

Model: E87

Silnik: 118d (122KM) planuję chip-tuning do ok. 150KM

Przebieg: 93 000 km

Przebieg roczny: ok. 7tys.

Styl jazdy: spokojny (sporadycznie pedał w podłodze)

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie widzę żadnych ubytków

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: 1 właściciel korzystał z ASO (prawdopodobnie 0W30 i 5W30)

ja wlałem Castrol 0W30 (ale przestraszyły mnie wasze opinie o CASTROL'u)

 

Ze względu na niskie przebiegi roczne chciałbym pozostać przy oleju Longlife.

 

Proszę o radę jaki olej pozwoli utrzymywać silnik w dobrej kondycji.

Opublikowano

Witam

Autko mam od tygodnia BMW E60 523i Benzyna 2005rok 177km silnik N52 velvetronic w planach instalacja Lpg chce wymienić filtry, powietrza,2 kabinowe, oleju przy wymianie oleju wiadomu wszystko firmy Mann.Olej poprzedni własciciel lał Castrol 5W40.To taki zaleje.

Wymienie tez płyn haulcowy Ate DOT4

No i troche pózniej planuje wymienić płyn chłodniczy.

Na pocżatek to wystarczy ??Bardzo prosze o rady ...

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

To mój pierwszy post na tym FORUM i chętnie dowiedziałbym się od bardziej doświadczonych kolegów czym zalać mój samochodzik.

 

Model: E87

Silnik: 118d (122KM) planuję chip-tuning do ok. 150KM

Przebieg: 93 000 km

Przebieg roczny: ok. 7tys.

Styl jazdy: spokojny (sporadycznie pedał w podłodze)

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie widzę żadnych ubytków

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: 1 właściciel korzystał z ASO (prawdopodobnie 0W30 i 5W30)

ja wlałem Castrol 0W30 (ale przestraszyły mnie wasze opinie o CASTROL'u)

 

Ze względu na niskie przebiegi roczne chciałbym pozostać przy oleju Longlife.

 

 

 

Proszę o radę jaki olej pozwoli utrzymywać silnik w dobrej kondycji.

 

Dobrą lepkość zalałeś ale fakt Castrol nie cieszy się dobrymi opiniami tak że następnym razem wybierz inną markę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Autko mam od tygodnia BMW E60 523i Benzyna 2005rok 177km silnik N52 velvetronic w planach instalacja Lpg chce wymienić filtry, powietrza,2 kabinowe, oleju przy wymianie oleju wiadomu wszystko firmy Mann.Olej poprzedni własciciel lał Castrol 5W40.To taki zaleje.

Wymienie tez płyn haulcowy Ate DOT4

No i troche pózniej planuje wymienić płyn chłodniczy.

Na pocżatek to wystarczy ??Bardzo prosze o rady ...

Pozdrawiam

 

Twój silnik powinien być zalany olejem lekko bieżnym dlatego polecam 0W30 lub 5w30 ze specyfikacją LL-04.

Tu masz odpowiedni płyn hamulcowy: http://czescidobmw.pl/Plyny-hamulcowe/Plyn-hamulcowy-ATE-SL6,1077.html

Opublikowano

Witam.

Od ponad 2 tyg. jestem posiadaczem tego oto autka:

 

Model: E46

Silnik: 118i (118KM) M43

Przebieg: 181 tys. km

Przebieg roczny: ok. 5-7 tys.

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: wg. poprzedniego właściciela niezauważalne.

Instalacja LPG: tak (od 6lat/100tys. km).

DPF: nie

Dotychczas: Poprzedni właściciel zmienił olej na castrol 10w40 wcześniej podobno był syntetyk.

Auto prawdopodobnie od początku jeździło na olejach castrola, których raczej tutaj nie polecacie. Osobiście myślałem o zmianie na 5w40 LM/motul + płukanka LM jednak bardzo dużo osób mi to odradza. Wycieków po tej operacji KLIK brak, jednak jest prawie niezauważalny wyciek z jednej uszczelki śruby mocujące pokrywe zaworów, no i z uszczelki głowicy po przetarciu nagarów też troche przepuszcza(sprawdziłem tylko front - nie wiem jak z innych stron). Zostać przy 10w40 tylko jakiejś lepsiejszej firmy? Np. ten?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Od ponad 2 tyg. jestem posiadaczem tego oto autka:

 

Model: E46

Silnik: 118i (118KM) M43

Przebieg: 181 tys. km

Przebieg roczny: ok. 5-7 tys.

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: wg. poprzedniego właściciela niezauważalne.

Instalacja LPG: tak (od 6lat/100tys. km).

DPF: nie

Dotychczas: Poprzedni właściciel zmienił olej na castrol 10w40 wcześniej podobno był syntetyk.

Auto prawdopodobnie od początku jeździło na olejach castrola, których raczej tutaj nie polecacie. Osobiście myślałem o zmianie na 5w40 LM/motul + płukanka LM jednak bardzo dużo osób mi to odradza. Wycieków po tej operacji KLIK brak, jednak jest prawie niezauważalny wyciek z jednej uszczelki śruby mocujące pokrywe zaworów, no i z uszczelki głowicy po przetarciu nagarów też troche przepuszcza(sprawdziłem tylko front - nie wiem jak z innych stron). Zostać przy 10w40 tylko jakiejś lepsiejszej firmy? Np. ten?

 

Jeśli silnik w dobrej kondycji to pozbył bym się wycieków i zalał to co napisałeś.

Opublikowano
Witam.

To mój pierwszy post na tym FORUM i chętnie dowiedziałbym się od bardziej doświadczonych kolegów czym zalać mój samochodzik.

 

Model: E87

Silnik: 118d (122KM) planuję chip-tuning do ok. 150KM

Przebieg: 93 000 km

Przebieg roczny: ok. 7tys.

Styl jazdy: spokojny (sporadycznie pedał w podłodze)

Użytkowanie: 70% trasa / 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie widzę żadnych ubytków

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: 1 właściciel korzystał z ASO (prawdopodobnie 0W30 i 5W30)

ja wlałem Castrol 0W30 (ale przestraszyły mnie wasze opinie o CASTROL'u)

 

Ze względu na niskie przebiegi roczne chciałbym pozostać przy oleju Longlife.

 

 

 

Proszę o radę jaki olej pozwoli utrzymywać silnik w dobrej kondycji.

 

Dobrą lepkość zalałeś ale fakt Castrol nie cieszy się dobrymi opiniami tak że następnym razem wybierz inną markę.

 

Zrobiłem krótki rekonesans w Katowicach i zastanawiam się co wybrać:

1. VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30 - 199zł/6l

2. LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30 - 240zł/6l (ten był szczególnie polecany przez sprzedawcę, ale nie wiem czy ze względu na cenę czy faktyczne zalety)

były też oleje

3. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 -

4. LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W30 -

ale nie pytałem się w jakich cenach.

 

Czy któryś z tych olejów jest wyraźnie lepszy czy są podobnej klasy?

 

Czy istnieje ryzyko kupienia podróbek, czy w sklepie z fakturą (firma LucArt) można spokojnie kupować?

Opublikowano
Witam mam bmw x3 2.0 diesiel 150 km z DPF przebieg 187 tysiecy.60 % jezdze w miescie.Olej ktorym teraz jest zalana to Castrol 5w30.Planuje zmiane oleju na Marke Motul 8100 X-clean+ 5W-30.Zakupilem juz plukanke firmy Liqui Moly.Czy to bedzie lepszy olej od Castrola,czy odczuje jakies zmiany?Naczytalem sie duzo o tych calych plukankach,ze uszkadzaja silnik itd itp.Prosze o wypowiedzi na ten temat.Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Zrobiłem krótki rekonesans w Katowicach i zastanawiam się co wybrać:

1. VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30 - 199zł/6l

2. LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30 - 240zł/6l (ten był szczególnie polecany przez sprzedawcę, ale nie wiem czy ze względu na cenę czy faktyczne zalety)

były też oleje

3. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 -

4. LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W30 -

ale nie pytałem się w jakich cenach.

 

Czy któryś z tych olejów jest wyraźnie lepszy czy są podobnej klasy?

 

Czy istnieje ryzyko kupienia podróbek, czy w sklepie z fakturą (firma LucArt) można spokojnie kupować?

 

LM są bardzo dobre choć te które wymieniłeś są wyprodukowane w technologi syntetycznej (HC), natomiast valvo posiada syntetyczną bazę olejową co wg mnie stawia go na pierwszym miejscu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam bmw x3 2.0 diesiel 150 km z DPF przebieg 187 tysiecy.60 % jezdze w miescie.Olej ktorym teraz jest zalana to Castrol 5w30.Planuje zmiane oleju na Marke Motul 8100 X-clean+ 5W-30.Zakupilem juz plukanke firmy Liqui Moly.Czy to bedzie lepszy olej od Castrola,czy odczuje jakies zmiany?Naczytalem sie duzo o tych calych plukankach,ze uszkadzaja silnik itd itp.Prosze o wypowiedzi na ten temat.Pozdrawiam

 

Myślę że będzie lepszy, wiele osób obserwuje lepszą kulturę pracy silnika,mniejsze ubytki oleju i co najważniejsze dobrze utrzymuje silnik w czystości. Płukankę stosuję przy każdej wymianie oleju i silnik w super kondycji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli nie mam czego sie obawiac?:)

 

Śmiało można stosować.

Opublikowano

 

Zrobiłem krótki rekonesans w Katowicach i zastanawiam się co wybrać:

1. VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30 - 199zł/6l

2. LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30 - 240zł/6l (ten był szczególnie polecany przez sprzedawcę, ale nie wiem czy ze względu na cenę czy faktyczne zalety)

były też oleje

3. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 -

4. LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W30 -

ale nie pytałem się w jakich cenach.

 

Czy któryś z tych olejów jest wyraźnie lepszy czy są podobnej klasy?

 

Czy istnieje ryzyko kupienia podróbek, czy w sklepie z fakturą (firma LucArt) można spokojnie kupować?

 

LM są bardzo dobre choć te które wymieniłeś są wyprodukowane w technologi syntetycznej (HC), natomiast valvo posiada syntetyczną bazę olejową co wg mnie stawia go na pierwszym miejscu.

 

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Mam jeszcze (chyba ostatnie) 2 pytania:

1. Czy zastosowanie stosowanie płukanki po 10 latach lania CASTROL'a (przebieg 93 tys. km) jest bezpieczne?

2. Czy można zastosować płukankę firmy LIQUI MOLY (taka jest w ww. sklepie) jeżeli będę zalewał silnik olejem VALVOLINE?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Mam jeszcze (chyba ostatnie) 2 pytania:

1. Czy zastosowanie stosowanie płukanki po 10 latach lania CASTROL'a (przebieg 93 tys. km) jest bezpieczne?

2. Czy można zastosować płukankę firmy LIQUI MOLY (taka jest w ww. sklepie) jeżeli będę zalewał silnik olejem VALVOLINE?

 

Ad.1 Płukanka rozpuszcza zanieczyszczenia do postaci zawiesiny. Tak jest bezpieczna.

Ad.2 Jasne że można.

Opublikowano

Cześć,

 

Czy możecie mi doradzić jakiego oleju uzywać w E83 (M47) z przebiegiem 225k km, który ostatnio zaczął brać olej?

Teraz chciałbym zrobić wymianę wszystkich filtrow (założę Knechta) oraz odmy i zastanawiam sie co mam zalać - czy taki 5w30 czy może zwiekszyć lepkość i zastosować jakiś 10w40?

Samochód nie kopci, delikatny dymek jak się odkręca korek.

 

Dzięki z gory

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,

 

Czy możecie mi doradzić jakiego oleju uzywać w E83 (M47) z przebiegiem 225k km, który ostatnio zaczął brać olej?

Teraz chciałbym zrobić wymianę wszystkich filtrow (założę Knechta) oraz odmy i zastanawiam sie co mam zalać - czy taki 5w30 czy może zwiekszyć lepkość i zastosować jakiś 10w40?

Samochód nie kopci, delikatny dymek jak się odkręca korek.

 

Dzięki z gory

 

Nie radze zalewać pół syntetyku bo te silniki nie są przystosowane do takiego oleju, a po drugie mają sporo gorsze właściwosci smarne i po trzecie zapchał byś szybko filtr cząstek stałych. W dokumentacji BMW jest napisane że M47N2 powinno się stosować oleje lekko bieżne 0w30 lub 5w30. Wymień kompletną odmę i zalej Valvoline synpower MST 5w30 lub Amsoil european car 5w30 bo mają niski współczynnik NOACK (odparowanie) i zobaczysz czy coś pomogło.

Opublikowano
Cześć,

 

Czy możecie mi doradzić jakiego oleju uzywać w E83 (M47) z przebiegiem 225k km, który ostatnio zaczął brać olej?

Teraz chciałbym zrobić wymianę wszystkich filtrow (założę Knechta) oraz odmy i zastanawiam sie co mam zalać - czy taki 5w30 czy może zwiekszyć lepkość i zastosować jakiś 10w40?

Samochód nie kopci, delikatny dymek jak się odkręca korek.

 

Dzięki z gory

 

Nie radze zalewać pół syntetyku bo te silniki nie są przystosowane do takiego oleju, a po drugie mają sporo gorsze właściwosci smarne i po trzecie zapchał byś szybko filtr cząstek stałych. W dokumentacji BMW jest napisane że M47N2 powinno się stosować oleje lekko bieżne 0w30 lub 5w30. Wymień kompletną odmę i zalej Valvoline synpower MST 5w30 lub Amsoil european car 5w30 bo mają niski współczynnik NOACK (odparowanie) i zobaczysz czy coś pomogło.

 

OK - sprobuję tak jak piszesz. A myslisz, że Castrol Edge 5w30 LL04 też dałby radę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,

 

Czy możecie mi doradzić jakiego oleju uzywać w E83 (M47) z przebiegiem 225k km, który ostatnio zaczął brać olej?

Teraz chciałbym zrobić wymianę wszystkich filtrow (założę Knechta) oraz odmy i zastanawiam sie co mam zalać - czy taki 5w30 czy może zwiekszyć lepkość i zastosować jakiś 10w40?

Samochód nie kopci, delikatny dymek jak się odkręca korek.

 

Dzięki z gory

 

Nie radze zalewać pół syntetyku bo te silniki nie są przystosowane do takiego oleju, a po drugie mają sporo gorsze właściwosci smarne i po trzecie zapchał byś szybko filtr cząstek stałych. W dokumentacji BMW jest napisane że M47N2 powinno się stosować oleje lekko bieżne 0w30 lub 5w30. Wymień kompletną odmę i zalej Valvoline synpower MST 5w30 lub Amsoil european car 5w30 bo mają niski współczynnik NOACK (odparowanie) i zobaczysz czy coś pomogło.

 

OK - sprobuję tak jak piszesz. A myslisz, że Castrol Edge 5w30 LL04 też dałby radę?

 

Castrola nie polecam bo pozostawia po sobie sporo syfu w silniku + łatwiej odparowuje w porównaniu z tymi co wymieniłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dlaczego nie zalecacie mu zalac silnika Motulem 8100?

 

Kolega ma problem z ubytkiem oleju dlatego lepsze będą te które mają najniższy współczynnik NOACK.

Opublikowano

OK - sprobuję tak jak piszesz. A myslisz, że Castrol Edge 5w30 LL04 też dałby radę?

 

Castrola nie polecam bo pozostawia po sobie sporo syfu w silniku + łatwiej odparowuje w porównaniu z tymi co wymieniłem.

 

OK - dzięki za pomoc. W takim razie zdecyduję sie na zalanie Valvoline synpower MST 5w30.

 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.