Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Ostatnio moja ślicznotka zgasła i już nie chce zapalić były

objawy dłuższego krecenia na ciepłym silniku ale to stało się z 2 razy

nawet nie zdarzyłem zareagowac że coś się dzieje.

 

Z miejsca wymieniłem pompe podprogową na " chińszczyzne" wczesniejsza tez już była zamiennikiem a pracowała znacznie glósniej niż obecna

pozyczyłem podstawowy komputer od znajomego i pokasowałem błedy

odlączyłem czujnik na listwie CR przed odpaleniem tez nie pomogło "miało to wyeliminowac czujnik na 100 %

sprawdzona pompka w baku działa sprawnie

 

na Pierwszym wtrysku sprawdzałem przewód przelewowy przelewa cały czas ropa nie wiem jak bardzo i czy wogule przed odpaleniem ma lecieć tej ropy ale leci płynnie

 

Błędy jakie wykazał komputer:

 

-Styk ciśnienia oleju

-Key no.1 fault Identification

-intake air temperatur sensor

-Air-mass flow sensor

-Rail pressure monitoring on engine start

-Pre -supply pressure monitoring

 

 

Wiem ze przy przelewajacych wtryskach czujniki ciśnienia beda wykazywac usterke

Przepływka też jest zamiennikiem ;/

Niepokoi mnie styk ciśnienia oleju oraz najbardziej kluczyk czy te 2 błedy mogły być spowodowane słabym akumulatorem ?!

a moze czujnik połozenia wału przewertowałem spora ilość tematów

niestety z braku funduszy nie jestem w stanie w tej chwili oddac auta do warsztatu a chciałbym się bradzo dowiedziec czy to napewno wtryski

 

Jeśłi którys z kolegów dysponuje INPĄ lub jakimś lepszy komputerem i chwila wolnego czasu i dobrymi chęciami bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc lub poradę.

 

Mieszkam w okolicy Stadionu we Wrocławiu

w razie W 665-609-905

Opublikowano
skasuj bledy. Nim sprobujesz jeszcze raz odpalic zobacz bledy.... za duzo tam sie dzieje by wskazac cos konkretnego. I jeszcze jedna uwaga: nie montuj tego chinskiego go...na, bo z bmw zrobisz cholera wie co...
Opublikowano

Wiem niestety w chwile obecnej nie mialem wyboru tylko zamontowac chinskie badziewie

podładuje aku i zdame relacje jak pozycze komputer

Opublikowano
Ja tez wlasnie jestem po takiej przygodzie z kluczykiem. Nie wiem co mu odbilo, ze immobilizer przestal sie komunikowac z komputerem. Niestety mam tylko jeden klucz i jedynym rozwiazaniem bylo wylaczenie immo z auta calkiem. Ale nie musi przeciez byc tak tez w twoim przypadku. Duzo rzeczy moze unieruchomic auto. Ja mam TDS a 530 ma jeszcze bardziej rozbudowana elektronike i bardziej zawily programy....
Opublikowano

Aku naładowany błedy po podpieciu pokasowane nie pojawil sie juz bład IMOBILAIZERA

 

po wyczyszczeniu błedów proba rozruchu jedyny bład który sie pojawiał po kilkakrotnym rozruchu i kasowaniu bledu to

 

KOD 09F6 - rail pressure monitoring on engine start

 

co wiecej znalalezłem odczyt z pompy progowej wartosc jest w granicy 3,4 bara czytałem ze powinno byc w granicy 3,5 do 3,8 czy ta 1 dziesiata cos tu zmieni ?!

 

czy tos wie jakie jest ustawione minimum.

Opublikowano

tu są Mbary więc 0,1 to całkiem sporo.

Mi przy 3,39 też nie odpala a sprawna pompka powinna dawać ~3,9.

Opublikowano

Tu chodzi o utrzymanie ciśnienia w szynie CR. Ciśnienie nabija pompa, a jego rozrzut zruca właśnie regulator.

Trzeba sprawdzić, czy ciśnienie w listwie jest w stanie dobić do normy dla rozruchu. Jak nie, to zmniejszają je albo wtryski (powrót) albo regulator

Opublikowano
przyczyna takiego bledu moze byc syf w zbiorniku (brudny smok nie ma sily zaciagnac), pompka w zbiorniku, pompa progowa, zawor regulujacy albo czujnik cisnienia na listwie cr albo po prostu uszkodzony wtryskiwacz. ale jesli pompa progowa robi ponad 3 bary cisnienia to odcninek miedzy zbiornikiem a silnikiem bym wykluczyl. najlepiej zaczac od wyjecia zaworu na listwie i umyciu go. jesli nie pomoze to proba przelewowa...
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

Paliwa 20 litrów

mysle czy nie wymienic filtra paliwa bo przyznam szczerze ze nie był od dłuższego czasu ruszany

w baku raczej niema sensu grzebac tam jest specjalna pólka na która jest paliwo przelewane gdyby padła pompa w baku lub dawała za małą ilosc paliwa

czy nie zapowietrzało by to pompy podprogowej ?! .

 

Niestety na tym komputerku który pożyczam co jakiś czas nie pokaże mi ciśnienia na listwie po cichu liczyłem na to ze którys kolega z forum bedzie miał lepszy komputer i w weekend mozna było by coś sprawdzić ale chyba nikt takowego nie ma lub za przysłowiowe frytki nie chcę przyjechać ;/

Opublikowano

Panowie jak ktos nie pewien tego co mowi, to lepiej niech nic nie mowi. Pompa progowa daje 3.5 Mbar???? Z jakiego podrecznika to jest? mega=1000 nawet pompa wtryskowa tyle nie daje. to jest 3.5 bara. To tylko cisnienie wstepne by przepompowac paliwo do pompy glownej CM.

 

Z tego co kolega napisal o bledzie w komputerze obstawialbym problem z osiaganiem cisnienia na samej listwie. Najszybciej to pada zawor regulacji. Nie wiem czy komputer jest w stanie ci podawac rzeczywista wartosc cisnienia na listwie, jesli nie to podjedz do kogos kumatego ze starej szkoly i niech ci zmierzy cisnienie na listwie w czasie proby rozruchu. Ewentualnie sprobuj podmienic ten zawor.

 

Najgorszy scenariusz to moze byc padnieta pompa glowna. Ale jeszcze nie slyszalem o tak powaznej awarii pompy CM.

 

Pozdrowionko

Opublikowano
Panowie jak ktos nie pewien tego co mowi, to lepiej niech nic nie mowi. Pompa progowa daje 3.5 Mbar???? Z jakiego podrecznika to jest? mega=1000 nawet pompa wtryskowa tyle nie daje. to jest 3.5 bara.

No właśnie-z jakiego podrecznika to jest ? Mega to przecież 1 000 000 a 1000 to kilo.

Czyli 3,5 Mbar to 3,5 miliona barów czyli 350 tys.MPa-ciśnienie niewyobrażalne..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Aleście się czepili... Możecie się mądrzyć oba cwaj na temat ?!?

Owszem-możemy,ale chodzi o zasady-aby wiedziec o czym sie pisze.

Nie ma takich jednostek jak Mbar.

Tak,jak kolega wyżej pisze-sprawdzic ciśnienie na szynie w trakcie rozruchu-powinno dojśc do 200 bar.

SID-71- co po wymianie filtra?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jesli czujnik cisnienia na listwie nie zczyta wartosci minimalnej (nie pamietam dokladnie ile ale w granicach 200 bar jak kolega napisal wczesniej) to chocbys wali glowa w najwiekszy mur ECU nie pozwoli odpalic auta. Dlaczego tak jest? Bo cisnienie na listwie musi osiagnac te wartosc dla prawidlowej pracy wtryskiwacza. Jesli czujnik i zawor na listwie sa ok to pozostaje tylko sprawdzic sama pompe wysokiego cisnienia. Jedno z drugim jest powiazane, czyli pompa musi wytworzyc min 200 barow a zawor na listwie pozostaje zamkniety az do osiagniecia wartosci zadanej przez ECU. Czujnik musi zczytac te wartosc i dopiero wtedy moze ci pozwolic uruchomic silnik. Pozdrowionka
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam sorki ze tak dlugo czekaliscie ale juz jestem

problemem byly 2 wtryski przelewały.

Po regeneracji w Świdnicy mega polecam ten warsztat !!! bardzo dobre ceny ! Po zamontowaniu wtrysków i ponownym uruchomieniu do dnia dzisiejszego autko śmiga

 

gdzieś na innym forum wyczytałem ze jesli przed uruchomieniem kluczyk w 2 pozycje tak zeby pompa progowa działała paliwo wraca powrotem to na 100% sa to przelewające wtryski brzmi to logicznie jesli cos ucieka to skad ma byc ciśnienie ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
wiec z tego co kolega pisze bylo tak: komputer pokazuje blad cisnienia na listwie CR. Jesli faktycznie wtryskiwacze laly, to powoduje obnizenie cisnienia na listwie. Innymi slowy, cisnienie na listwie (mimo sprawnego zawora wysokiego cisnienia) nie osiaga wartosci zadanej przez komputer potrzebnej do uruchamiania silnika... ciesze sie, ze kolega ma juz to auto naprawione :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.