Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Na wstępie opisze bohaterkę tego tematu, a poniżej schorzenie, najdokładniej jak tylko będę potrafił.

318i LIM E46 N42 1995ccm 143hp 2004r

185000 km przebiegu

Engine N46B20A

VIN **********KS53280

 

Objawy:

Na co dzień jeżdżąc z domu do pracy nawet ich nie zauważam, ale wystarczy przejażdżka po mieście, bądź dłuższa trasa i się zaczyna..

Tryb awaryjny:aktywuje się przy ponownym uruchomieniu rozgrzanego silnika. (bardzo rozgrzanego, tj. godzina jazdy szybkiej jazdy, spore korki itp).

Jeżeli nie gaszę auta, większych oznak jakichkolwiek problemów nie ma.

Tryb awaryjny wyłącza się (gąsnie także check engine) jak silnik ostygnie do temperatury otoczenia.

Sama temperatura cieczy chłodzącej i silnika nie wykracza poza normę.

Auto traci na żwawości po rozgrzaniu. (wystarczy 5 min jazdy)

Silnik pracuje równo i nie dochodzą z niego niepokojące odgłosy (bez tryby awaryjnego)

W przypadku gdy jest aktywny tryb awaryjny, podczas uruchamiania i gaszenia silnika da się usłyszeć jedno lub dwa metaliczne kle, kle, kle. Delikatne ale jest.

ponadto szapie mocniej samym kadłubem motoru (tylko przy gaszeniu i odpalaniu, później pracuje normalnie) Z doświadczenia przypomina mi to brak zgrania na linii zawory-tłoki :kwasny:.

Błędy DME z opisem:

2A67 Valvetronic Internal Fault

2A6B Valvetronic Power Limitation Servomotor (tryb awaryjny)

2A88 Exhaust VANOS 1

2CA2 Lambda Sensor Heater Pre Cat 1 (nie wiem czy błąd ma coś wspólnego z opisanym problemem)

 

Podejrzanych za taki stan rzeczy mam kilku

1. łańcuch rozrządu: rozciągnięty + termokurczliwość po ostygnięciu (

2. czujnik położenia wałka rozrządu

3. VANOS czujniki (lekko zaolejone), lub cały system

Nie wiem jaki jest korelacja na linii: koła zębate rozrządu-czujniki-system Vanos/velvetronic, przez co nie moge jednoznacznie stwierdzić gdzie leży problem

Boje się oddać auto do serwisu bo wymienią wszystko, jak leci, a koszy pójdą w tysiące złotych. Nie mam dobrego zaufanego mechanika, a Ci do których jeżdżę, to albo są drożsi od ASO albo każą podjąć decyzje co wymieniamy..

 

I tu pytanie do Was drodzy forumowicze, czy spotkaliście się z podobnymi objawami, co mogę sprawdzić żeby zmniejszyć grono podejrzanych, no i od czego zacząć...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
fajnie jeszcze by było napisać skąd jesteś... jeżeli chodzi o dobrego mecha....
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Ja widzę takie opcje:

- podmienić sterownik Valvetronic,

- sprawdzić elektrozawór Vanos (podpiąć 12V powinien rytmicznie się otwierać i zamykać)

- sprawdzić obwód grzania sondy lambda lub podmienić sondę

Opublikowano

Dzięki za sugestie, wrócę z urlopu to się tym zajmę

Dam znać co z tego wyszło

 

Pozdrawiam

Opublikowano
czasami wystarczy wyczyscic elektrozawory vanosa mozna w ramach testu zamienic je miejscami, a w tym modelu potrafi przestawic sie rozrzad przez to ze na wale nie ma klina

TC-performance Bydgoszcz - Hamownia Podwoziowa


Warsztat, chiptuning, diagnostyka, dpf off-wszystkie marki,

regeneracja vp44

regeneracja turbospreżarek

http://www.TC-PERFORMANCE.eu

https://www.facebook.com/TeCebydgoszcz


725 537 442

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.