Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiam

 

Pierwszy raz piszę w tym temacie ale ma nadzieję, że dobrze trafiłem.

Pacjentka:

e39 touring 2000r przed liftem 150KM (po wyjsciu z fabryki :))

instalacja gazowa:

sterownik: stag 300-6 plus

reduktor: Zavoli

wielozawór: Tomasetto

Wtryskiwacz: rail (reyly) nie potrafie odczytać z papierów

 

Moja bunia ma ostatnio jakieś dziwne humorki i podczas jazdy z włączoną klimatyzacją potrafi zgasnąć podczas. Dzieje się tak przeważnie podczas hamowania niezależnie od prędkości z jakiej sie hamuje. Nie dzieje się tak zawsze dlatego zastanawiam się co może być przyczyną. Filterki wymieniane na bieżąco co 10tys km.

Proszę o jakiekolwiek wskazówki zanim podjadę do gazownika abym może cokolwiek wiedział w tym temacie. Doadam tylko, że zdaję sobie sprawę, że jest to ciężkie auto z małą mocą jednak jakoś powinna sobie radzić. Na instalacji zrobione 60 tys km i to pierwsze problemy z klimatyzacją poprzednie 3 lata było cacy.

 

pozdrawiam

Opublikowano

W związku z twoim PW;

 

Reduktor Zavoli N jest tak na styk do twojego silnika, ale jeszcze kwestia czy jest sprawny.

Wtryskiwacze wymienić tak czy inaczej, bo po takim przebiegu to już jest śmieć. Polecam HANA 2000 czerwone albo nawet czarne, montowane pojedynczo przy samych nawiertach kolektora. Możesz kupić w MEGAPOL'u za 80zł/szt.

Opublikowano

witam

 

Dzięki kolego za pomoc.

Mam jeszcze tylko jedno pytanko.

Czy jest możliwośc sprawdzenia reduktora czy raczej też go wymienić (zacząć od tego). Jeżeli chodzi o wtryski to nie kupować 2x3 tylko same pojedyńcze sztuki??

 

pozdrawiam

Opublikowano

A masz kabelek/interfejs do staga? Masz podgląd korekt ECU? Jak masz (i jeszcze jak masz podstawową wiedzę techniczną i smykałkę do tego) to śmiało wal na PW wszystko Ci wyjaśnię. Jak nie na PW, to dzwoń 503153373. Jeśli nie masz którejś z wymienionych rzeczy to niestety ale myślę, że jedź do fachowca.

 

Wtryskiwacze (jak lubisz swoje auto) do wymiany. Reduktor (jeśli nie zarósł syfem) może zostać, a jak zarósł, to do czyszczenia. Być może ZAVOLI daje radę jeśli jeździsz spokojnie. Jakie masz spadki ciśnienia?

Opublikowano

Witam

 

Tak więc kabelka nie posiadam do gazu jednak jeżeli jest jakakolwiek szansa że będę w stanie sam coś ogarnąc to zakupię sobie taki kabel tylko skąd wziąć program bo rozumiem że coś potrzeba bo raczej inpa tego nie ogarnia :) jak sprawdzić czy reduktor jest zasyfiony czy nie?? po prostugo rozebrać?? napewno nie było przy nim nic robione przez ten przebieg który jest zamontowany czyli 60tkm. Wtryskiwacze będę wymieniał napewno tylko ponawiam pytanko czy można kupić dwie listwy po 3 czy każdy z osobna jak kolega wcześniej pisał?? Mój styl jazdy niew jest jakiś straszny ale jeżeli można to proszę o jakąś propozycję "normalnego" reduktora może od tego zacznę modernizację, nie ukrywam jest to tańszy początek :)

za instalację którą mam płaciłem 4100 plnów teraz widzę, że w tej cenie mógłbym sprawić sobie całkiem przyzwoitą konfigurację ale niestety za niewiedzę trzeba płacić.

Za regenerację wtrysku (jednego) wymiana sprężynki i swożnia plus psiknięcie jakimś środkiem pozostałych dwóch z listwy zapłaciłem 200 złociszy chyba mnie oskubali :)

Nie wiem jakie mam spadki ciśnienia ale jak zakupię kabelek i ogarnę jakimś cudem program jakiś to wszystko opiszę w innym wypadku będę musiał znależć jakiegoś zaufanego gazownika w okolicy.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Tak więc modernizacja instalacji musi poczekać do września :( niestety brak funduszu.

 

Chciałem tylko napisać, że zauważyłem dużą zmianę w jeździe jak i spalaniu po zmianie stacji benzynowej (nie wiem czy wolno mi podać nazwy) z czerwonej na żółtą według komputera ostatnie spalania miałem na poziomie 12,8 - 13,4 teraz mam 9,9 po dwóch tankowaniach czyli jakieś 850km o czywiście głównie miasto czyli liczę że bierze jakieś 11 :) przestała gasnąć i rusza normalnie bez spadku obrotów.

Oczywiście modernizacja nastąpi jak tylko będzie wolny fundusz i znajdę naprawdę dobrego gazownika w okolicy.

 

pozdrawiam i dzięki za wszelkie wskazówki

Opublikowano
Pamiętaj, że wskazanie komputera może mieć się nijak do spalania. Sprawdź spalanie realne.
Opublikowano

witam

 

Wiem kolego że komp nie zawsze pokazuje odpowiednie spalanie tym bardziej przy jezdzie na gazie gdzie przeważnie jest sporo zaniżone dlatego napisałem, że bierze jakieś 11 :) przy normalnej jeździe a wiadomo, że potrafi wziąć więcej niestety mały silnik i duża ciężka buda robi swoje ale daje rade :)

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.