Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Mam taki problem, że z dnia na dzień, bez żadnych objawów przestała działać mi klimatyzacja. Jednego dnia działała a drugiego od rana już nie. Ale może od początku... Tutaj - viewtopic.php?f=72&t=187014 opisywałem już początki mojej walki z klimatyzacją w mojej E39. Wszystko poza opisaną automatyką nawiewu wydawało się być sprawne, pojechałem więc na urlop no i pech chciał że na początku wyjazdu padła mi klima. Jedyne objawy jakie zaobserwowałem to, że mimo działania wiatraka klimatyzacji wąż wychodzący z chłodnicy klimy (idący do sprężarki) bardzo szybko się nagrzewał i był mocno gorący (a jak mi się wydaje powinien być raczej zimny). Dodatkowo podczas postoju np. na światłach czuć było tak jakby spadek wydajności klimatyzacji. Po ruszeniu i przejechaniu kilkuset metrów miałem wrażenie że chłodziła wydajniej. Teraz gdy włączam klimę wąż ten nie nagrzewa się aż tak bardzo, mimo tego jest nadal dość ciepły, z nawiewów zamiast zimne zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Czytałem sporo na forum ale nie znajduję odpowiedzi co dalej...

 

1) Proszę podpowiedzcie co robić w związku z tą automatyką nawiewu? Co jest za nią odpowiedzialne i od czego zacząć poszukiwania?

2) Dlaczego klima przestała działać? Czyżby ciśnienie w układzie wysadziło czynnik przez zawór bezpieczeństwa? Jeśli tak to czy macie jakieś pomysły czemu mimo pracującego wiatraka czynnik aż tak się nagrzewa? A może nie mam racji i powinien się rozgrzewać do tego stopnia...

 

Dodam jeszcze że wiatrak 4 pin i działają wszystkie biegi (sprawdzałem podpinając pod aku). Nie zaobserwowałem jednak aby działał na aucie szybciej niż na pierwszym biegu (choć może być to trudne do odróżnienia zza nerek).

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podczas gdy klima działa ten wąż między sprężarką i chłodnicą zawsze będzie się nagrzewał, a normą jest że w czasie jazdy klima działa wydajniej niż na postoju (większe obroty silnika=większe obroty kompresora, do tego lepszy przepływ powietrza przez chłodnice).

Nie sądzę że wywaliło czynnik zaworem bezpieczeństwa (jest w ogóle taki?) możliwe że powstała nieszczelność i czynnik zwiał, poprostu trzeba będzie podjechać i sprawdzić szczelność.

Tak sobie myślę, może masz zawalony ten filtr/osuszacz i czynnik nie może normalnie przepływać, przez co następuje gwałtowny wzrost ciśnienia i coś gdzieś puszcza?

Ale to tylko teoria, cięzko stwierdzić na odległość.

Opublikowano

Czyli proponujesz od razu jechac na test szczelnosci i ewentualne nabicie z kontrastem. umowilem sie na czwartek. Napisze po wszystkim co wyszlo. O tym zaworze to przeczytalem przegladajac forum nie wiem czy taki rzeczywiscie jest. Jeszcze jedno - czy ten osuszacz da sie samemu wymienic np po wyciagnieciu gazu z ukladu? Gdzie on w ogole sie znajduje?

 

Dzieki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze by było sprawdzić szczelność, nabicie + kontrast dobra sprawa, przynajmniej w ultrafiolecie zobaczysz gdzie ucieka.

Ten filtr-osuszacz z tego co pamiętam jest pod/za prawą lampą pod maską, teorytycznie powinieneś sobie dać radę z wymianą, ale skoro i tak musisz lecieć ponownie nabić, to nie widzę sensu, tym bardziej że osuszacz po otwarciu na powietrzu po 12 godzinach nadaje się do wyrzucenia (bardzo duża higroskopijność wkładu). Lepiej niech ci to wymienią przy nabijaniu, takie moje zdanie.

Pozdro ;)

Opublikowano

No i miałeś rację :) Byłem na diagnozie i klima puściutka, kompletnie nic w układzie. Więc czeka mnie znalezienie nieszczelności, załatanie i ponowne nabicie. Zastanawiam się jeszcze nad tym osuszaczem - czy rzeczywiście go wymieniać? Nie chciałbym ładować się w niepotrzebne koszty... Jak radzicie?

 

No i pozostaje jeszcze kwestia tej automatyki nawiewu. Bardzo mi na niej zależy, bo zwykła chłodziarka przy której trzeba ciągle grzebać to niezbyt ciekawa sprawa. Przy ogrzewaniu tryb "AUTO" działa dobrze, przy chłodzeniu nie reguluje siły nawiewu automatycznie... Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A czujnik temp. zewnętrznej masz sprawny? Może to głupie pytanie, ale ja tak właśnie miałem.

Klima się załączała ale w trybie auto nie działała.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Czujnik dziala. Mam wrazenie ze troche zawyza temperature, ale ze wzgl na niedzialajace piksele go nie wymienialem. Czytalem o wskazaniach -40 lub +40, ktore zaburzaly prace klimy. Jesli takie niewielkie odchyly moga powodowac te problemy to wymienie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do osuszacza, jak układ się rozszczelnił, to swobodnie mogło naciągnąć do środka wilgoci, więc jak na mnie to wymiana obowiązkowa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie

 

Byłem przedwczoraj na sprawdzeniu szczelności. Maszyna nic nie stwierdziła więc nabicie z kontrastem... po około 1,5h mechanik się poddał - nie znalazł nieszczelności. Mam podjechać za kilka dni na sprawdzenie czy się coś ujawniło. Stwierdził też że osuszacza wymieniać nie trzeba (ciśnienia w układzie są wzorcowe). Mam nadzieję że znajdą tą nieszczelność...

 

Co do automatyki nawiewu klimy - sprawdziłem czujnik temperatury zewnętrznej i okazało się że jest sprawny. W zimę wymieniłem jeża i tak się zastanawiam czy to nie jego wina? Wstawilem od E46... Może ktoś podpowie mi gdzie jeszcze szukać przyczyny z tym trybem AUTO.?

Opublikowano

Witam Panowie.

Podłącze się do tematu ,bo również mam problem z klimą,a raczej z nadmuchem.

Ogólnie rzecz ujmując klima działa sprawnie (nabita, sprawdzona szczelniśc) ,ale gdy temp. na zewnątrz jest większa niż 25 st. to po włączeniu klimy po jakimś czasie 5-10 min. wyłącza się dmuchawa.Następnie po jakiś 5-8 min. odpala dmuchawa na jakiś czas i znów wyłącza się.Tak w kółko.Dodam ,że jak jest temp. poniżej 25 st. takich rzeczy się nie pojawiają.

Jeż wymieniony jakiś rok temu (zamiennik)

Jaka może by przyczyna?

Opublikowano

No więc teraz już całkiem zgłupiałem... Byłem na kontroli po 5 dniach od nabicia z kontrastem i nigdzie nie widać wycieków. Więc nie wiem gdzie podział się poprzednio cały czynnik... Klima działa wydajnie a nawet mam wrażenie że wydajniej niż po poprzednim nabiciii. Zacząłem się już nawet zastanawiać czy poprzednio zostało to prawidłowo zrobione.

 

Czy nikt z szanownych kolegów nie wie jakie podzespoły odpowiadają za działanie trybu AUTO? Przypomnę że tryb auto ogrzewania działa prawidłowo, tylko przy chłodzeniu jest martwy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.