Skocz do zawartości

330xi - cisnienie w ukladzie chlodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc

 

Tak na szybko bo w zasadzie i tak musi to ktos ogladnac ale chcialbym potwierdzic moje podejrzenia. Objawy:

 

1. Uciekajacy plyn

2. Zbyt wysokie cisnienie w ukladzie (wywalilo korkiem)

3. nie ma masla pod korkie, nie kopci, nie ma spadku mocy, nie smierdza spaliny plynem, nie ubywa oleju, nie przybywa oleju...

 

Pytanie klucz - czy poprawnie odpowietrzony uklad powinien sie tak zachowywac, ze jesli autko ostygnie, a ja odkrece odpowietrznik to powinienem zobaczyc tam plyn chlodzacy? Wydaje mi sie, ze tak - natomiast ostatnio mialem taki przypadek, ze przejechalem jakies 100km bez problemow, potem auto stalo 2 doby nie ruszane, przejechalem 10km, potem doba przerwy, odpalilem i po minucie pracy zaczal wyciekac plyn spod korka. (temperatura plynu wg. testu 7 - 42 stopnie - nawet sie nie zdarzyl zagrzac dobrze - wiec wykluczam wzrost cisnienia z racji wzrostu temperatury).

Odkrecilem odpowietrznik a tam "ssssssssssssssyyyyyyyyyyyyyykkkkkk" i to przerazajaco dlugi.

Czy nieszczelny uklad mogl sie AZ tak zapowietrzyc czy tez wieksza szansa, ze to byly przedmuchy z cylindrow i poszla uszczelka/glowica? Uszczelke/glowice sie dosc ciezko diagnozuje wiec wolalbym zrobic to na koncu...

 

 

PS. Jeszcze dodam, ze na zimnym silniku ma chwile nierownej pracy - nawet nie tyle nierownej co hmm.. trzesie sie :). A w zimie przy duzych mrozach sie zdarzylo, ze na jeden garnek nie odpalil - tak na oko strzelam bo akurat nie mialem podlaczonego kompa.

 

 

pozdr,

--

japu

Opublikowano

Co do syku - to powinien występować, tyle, że nie wiem czy tak długo jak opisujesz. Opisujesz bardzo subiektywnie więc trudno mi obiektywnie Tobie doradzić.

Zobacz czy chodzi Ci pompa wody. Czyli uruchom silnik i patrz do zbiorniczka wyrównawczego - powinien być widoczny strumień wody. Jeśli nie ma strumienia wody - na początek zmiana pompy wody. Potem jazda próbna i ew. dalsze kopanie jeśli to nie pomogło.

Opublikowano

Czesc

 

Faktycznie nie podalem dosc istotnych szczegolow :)

Pompa dziala, strumien do zbiorniczka jest poprawny, ciagly, zalezny od obrotow. Ogrzewanie dziala,

Natomiast wydawalo mi sie, ze gaz wylatujacy z odpowietrznika - chociaz twierdze, ze go nie powinno byc W OGOLE jesli uklad jest odpowietrzony, smierdzial spalinami ale ja juz mam taka obsesje na punkcie "ze to uszczelka/glowica", ze wszedzie wesze spaliny :)

 

 

PS. Oczywiscie w momencie, w ktorym wywalilo mi plyn nie mialem przy sobie komputera zeby sprawdzic temp plyny w chlodnicy i tak sobie mysle czy aby nie "zawiesza" sie czasami termostat - jesli np. sie nie otworzyl to plyn mogl sie zagotowac i stad cisnienie w ukladzie. Ale wskazowka temperatury byla pionowo - wg. zeznan zony,

Jak wobec tego namierzyc czy termostat ma tendencje do wieszania sie?

 

 

--

jarek

--

japu

Opublikowano

Testy zegarów potwierdzi jak jest temperatura.

Z moich doświadczen wynika, że nieszczelny korek może powodować zapowietrzanie układu.

Opublikowano

Kup nowy korek w serwisie albo sprawdź czy się otwiera powyżej podanego na nim ciśnienia prawdopodobnie 2bary.

I pytanie czy masz LPG ? Jeżeli tak to jaki reduktor.

Opublikowano
Zanim kupi nowy korek niech podjedzie do warsztatu na badanie zawartości CO2 w ukladzie chłodzenia. Jest niemożliwe żeby przy 42 stopniach wywalalo płyn z powodów innych niż powietrze lub gazy spalinowe. Korek oczywiście może być przyczyną ale tylko dlatego że zapowietrza uklad przy schładzaniu. Niestety obecnośc ogrzewania kieruje podejrzenia w kierunku głowicy.
Opublikowano

Czesc

 

Autko poki co zostawilem w PIM'ie - wymieniaja chlodnice (z racji niemozliwosci sklejenia tej nieszczelnosci) oraz jeden z wezy, ktory pekl poniewaz kapal na niego olej ze wspomagania - przy okazji zarobie nowe koncowki na przewodach od wspomagania.

Cisnienie w ukladzie chlodzenia w trakcie pracy wynioslo ok 0,5 bara - zakladam, ze gdyby tam byly gazy spalinowe to byloby wyzsze. Poki co wszystko wskazuje na to, ze przez nieszczelnosci uklad byl do tego stopnia zapowietrzony, ze stalo sie to co sie stalo - zobaczymy po wymianie chlodnicy i weza. Jesli bedzie juz szczelny to przynajmniej bedzie mozna cos obserwowac - poki co przy conajmniej dwoch nieszczelnosciach ciezko cos diagnozowac.

BTW, korek wymienilem od razu wiec to poki co wykluczam.

--

japu

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Kup nowy korek w serwisie albo sprawdź czy się otwiera powyżej podanego na nim ciśnienia prawdopodobnie 2bary.

I pytanie czy masz LPG ? Jeżeli tak to jaki reduktor.

 

Gratuluje - problemem jak sie okazalo byl reduktor MagicJet 3, ktory jak wiadomo po pewnym czasie puszcza gaz do ukladu chlodzenia. Namierzylem to odkrecajac po dlugiej jezdzie zbiorniczek wyrownawczy i wyleciala spora ilosc gazu "na nos nie byly to spaliny" :))

Wymiana reduktora rozwiazala poki co problem - od 3tys km zadnego wycieku.

Szkoda, ze wadliwy reduktor doprowadzil do wymiany chlodnicy, weza, korka etc...

 

pozdr.

 

--

jarek

--

japu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.