Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie, szukałem już podobnego tematu na forum ale nie udało mi się znaleźć podobnego tematu, mam problem z moją betunią, problem polega na tym, że co jakiś czas (okres się ten ostatnio dość poważnie zmniejsza) betunia nie chce zapalić, kręci normalnie rozrusznikiem tylko nie mam momentu zapłonu, nie świeci się żadna kontrolka, wszystko wygląda, że jest OK ale nie jest. czasem wystarczy poczekać kilka minut ale ostatnio to były 2 godziny. Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie. Autko mam od roku jest to rocznik 2000, pierwszy coś takiego zdarzyło się 8 miesięcy temu, 2 raz 5 miesięcy temu a przez ostatnie 2 miesiące stało się to już 5 razy.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Być może jest to padająca pompka progowa. Dość częsta przypadłość w autach, które mają już parę lat (nasze polskie paliwo jeszcze skraca żywotność tych pompek).

Żeby chałupniczo zdiagnozować problem to w sytuacji kiedy nie chce Ci zapalić, siedząc na fotelu kierowcy postukaj kilka, kilkanaście razy nogami w podłogę (tak trochę bliżej fotela). Jeśli po takiej kuracji uda się odpalić auto to praktycznie masz już sporą wskazówkę, że to właśnie pompka progowa.

Możesz też (kiedy nie chce zapalić) otworzyć bagażnik, wyjmij prawą pokrywę kufra i tam nad aku masz bezpieczniki, wśród nich będą 2 lub 3 przekaźniki, takie same, w kolorze zielonym/seledynowym. O ile dobrze pamiętam to ten od strony przodu auta odpowiada za pompkę progową. Możesz je wypiąć i zamienić miejscami (nic się nie stanie bo są identyczne, zanim odepniesz na wszelki wypadek wyjmij kluczyk ze stacyjki żeby nie było nic odpalone).

Jednak najlepszym sposobem diagnozy będzie podpięcie auta pod INPA - wtedy będzie widać w parametrach ciśnienia na poszczególnych pompach i innych podzespołach i wtedy da to już dość pewną odpowiedź.

Aaaaaa - no i napisz czy przypadkiem auto jak je trochę podciągniesz na obrotach nie jest mułowata bo padająca progówka objawia się tym, że powyżej 2500-3000 obr auto robi się mułowate.

Pzdr.

Opublikowano

dzięki wielkie za pomoc i sugestie, jak tylko to znowu się stanie zrobię testy, ale do INPA i tak będę musiał się podpiąć, a co do pytania czy jest mułowaty, to sprawa wygląda tak, że szczególnie jak jest zimny (i to nie zawsze) przy progu ok 2,5 tyś obrotów można mieć takie odczucie, ale po 3 tyś dostaje kopa i nie muli go już więcej, ale to jak mówię zdarza się nie za każdym razem i nie jest to zjawisko, które mogłoby wytrącić z równowagi :-)

jak tylko opanuję problem dam znać co i jak

 

jeszcze raz dzięki za pomoc

 

pozdrawiam

Opublikowano
czujnik polozenia wału

 

z ciekawości bo wiem, że różnie się to określa - wałka (rozrządu) czy wału ? Czy może oba ?

Opublikowano

napisałem wału, więc to czujnik wału, a nei wałka ;)

chociaz czujnik wałka rozrządu też odpowiada za zapłon, ale ten z kolei odmawia współpracy po rozgrzaniu silnika. Robi się patent, ze schładzasz go zamrażaczem w areozolu i przy uszkodzonym czujniku faktycznie odpali.

Albo zwyczajnie INPĄ, powinna pokazać obie usterki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.