Skocz do zawartości

Historia powstania,produkcji,budowy i prób renowacji BMW..02


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakładam taki temat, ponieważ myślę, iż brakuje na forum takich tematów związanych z historią i przygoda, jaką jego użytkownicy rozpoczęli, lub zamierzają rozpocząć. Ja za jakiś czas napiszę tu to, co mam na temat zero dwójek i o swoich planach, wstępnie ustępując miejsca osobom, którzy można powiedzieć zjedli zęby na tym modelu i poznali go, co do każdej śrubeczki.

Zapraszam użytkowników, szczęśliwych posiadaczy BMW z serii ..02 do zaprezentowania i rozwinięcia tematu....

 

pozdrawiam

Opublikowano

Co myślicie o tej 02?

 

http://cgi.ebay.co.uk/1975-BMW-2002-CONVERTIBLE-CABRIOLET-RED_W0QQitemZ4607233508QQcategoryZ31357QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

To przeróbka czy oryginalnie były również cabrio?

Pozdrawiam

radosc

BMW 2800 csa 70 Nachtblau

BMW 628CSi 85 Karminrot

BMW 635CSiA 89 Shadowline Highline Motorsport

[ Currently: Motorsport na tapecie ]

[ WSZYSTKIE CZĘŚĆI DO E24 = tel 510635633 ]

Opublikowano
Co myślicie o tej 02?

 

http://cgi.ebay.co.uk/1975-BMW-2002-CONVERTIBLE-CABRIOLET-RED_W0QQitemZ4607233508QQcategoryZ31357QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

To przeróbka czy oryginalnie były również cabrio?

Pozdrawiam

radosc

 

jesli to 2002 cabrio to zgodnie z tym co autor ponizszych danych napisal, jest to bialy kruk wsrod zabytkow ze wzgledu na mala ilosc wyprodukowanych aut.

ponizsze dane pozwolilem sobie zapozyczyc ze strony o historii bmw

http://bmw-orr.org/historia/Historia_bmw1.html#Seria2

 

Seria "2" (E6, E10, E20, E114)

 

- Poprzednik serii "3"

- Produkowany jako 2-drzwiowa limuzyna (E10, E20, E114) 1966-1977

- Produkowany jako Kombi (E6) 1971-1974

- Wyprodukowano sztuk: 850.311 oraz 12.892 po za krajem

 

- 1600 Cabriolet: 1,6 l 4-cyl. (Gaźnik), 85 KM (63 kW), 162 km/h (1967-1971, 1.682 szt.)

- 2002 Cabriolet: 2,0 l 4-cyl. (Gaźnik), 100 KM (74 kW), 175 (aut. 170) km/h (1971-1975, 200 szt.)

- E10C 2002 Cabriolet (1971-1971)

- E10Cab 2002 Cabriolet z "pałąkiem" (Targa) (1971-1975)

- E114C 1600-2 Cabriolet (1967-1971)

 

http://bmw-orr.org/historia/E10Cab_2002_Targa_bok.jpg

http://bmw-orr.org/historia/E10C_2002_Cabrio_bok.jpg

http://bmw-orr.org/historia/E10C_2002_Cabrio_przod1.jpg

Opublikowano

Witam... nie jestem posiadaczem 02 ale bardzo mi się podoba... ale do rzeczy, dużo wiadomości jest w numerze GT Classic Marzec-Kwiecień 2005...

 

i tu:

http://www.bmw02.neostrada.pl/

odbudowa nie wiem nic więcej na temat tej 02...

 

a co do Gazetki, to może gdzieś można ją dostać, jest na temat 02 jest 15stron... odbudowa 2002tii, 1502, 2002, jest coś o turbo i jak kupować 02, dane techniczne... Pozdrawiam

Opublikowano
Chętnie dołaczę do grona sympatyków linku i bedę się starał być pomocny. :8) Choruje na ten model od wielu lat....może wieć tym razem? :wink:

A ja jako założyciel tego tematu zapraszam wszystkich posiadaczy "02" (tych z forum jak i z poza[wtedy telepatycznie :mrgreen: ]) do zaprezentowania swoich "02" na łamach tego tematu i opisanie jego histori jak i prac renowacyjnych.

Serdecznie zapraszam, napewno pomoże to w promowaniu dbania o dobra historyczne, a moze i nawet spowoduje to ze ktos po przeczytaniu tego topicu zarazi sie ta jakże wielką ale i piękną chorobą jaką jest pasja do pojazdów zabytkowo-historycznych i sam postanowi też odbudować np. "02", a efekt tego już widać na przykładzie kolegi Diesla :mrgreen: :cool2:

 

pozdrawiam

Opublikowano

Serdecznie zapraszam, napewno pomoże to w promowaniu dbania o dobra historyczne, a moze i nawet spowoduje to ze ktos po przeczytaniu tego topicu zarazi sie ta jakże wielką ale i piękną chorobą jaką jest pasja do pojazdów zabytkowo-historycznych i sam postanowi też odbudować np. "02", a efekt tego już widać na przykładzie kolegi Diesla :mrgreen: :cool2:

Mnie juz kompletnie rozłożylo przez tą chorobę :mrgreen:

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano (edytowane)

Słów kilka o kosztach odbudowy oraz cenach części bmw '02 na przykałdzie mojego 1602.

Koszty odbudowy można podzielić na stałe oraz zmienne. Stałe to np.: koszt zrobienia blacharki oraz malowania - w zasadzie są takie same w przypadku PF 125p oraz bmw '02. Zmienne natomiast to ceny części.

Tu oprę się na konkretnym przykładzie więc powyższy podział nie ma znaczenia.

Koszt prac blacharskich w "moim" przypadku zamkął się sumą 3 tys. zł (wiem, że to sporo ale auto robił profesjonalista - jego auta sprzedawane były np. na aukcjach w Szwajcarii). Koszt malowania to 2,5 tys. zł. Prace związane z rozebraniem i złożeniem wykonałem sam (samo montaż "po wszytkim" to poprostu miodzio).

Ceny części i materiałów (jeżeli przy cenie występuje litera U oznacza to że dany element kupiłem jako używany):

- farba, szpachla, podkłady, konserwacja - 1,5 tys zł

- błotniki przednie - 700 zł

- lampy przednie - 200 zł - allegro (ja mam nowe - gratis od poprzedniej mojejgo bmw)

- progi - 240 zł

- reperaturki tylnych błotników - 140 zł

- ścianka przednie - 1 tys. zł

- kliny szyb - 360 zł - ASO

- kły przód - 180 zł U

- listewka epoksydowana maski - 110 zł - ASO (UWAGA: takich i podobnych listewek auto ma ponad 30 - warto na nie zwrócić uwagę)

- listwy progowe - 360 zł U

- sprzęgło kpl. - 700 zł

- pompa wody - 300 zł

- kopułka z palcem - 200 zł ASO

- kable - 120 zł

- chłodnica - 500 zł

- tarcze - 300 zł

- klocki - 30 zł

- szczęki - 150 zł

- bębny - 250 zł

- tuleje mostu - 240 zł ASO

- amortyzator wału - 180 zł

- chromowanie ok. 15 zł za decymetr

- drążki kierownicze (3 szt.) - 500 zł

- pompa wody - 300 zł

- amoryzatory: przód 300 zł, tył 240 zł

- renowacja kół - 250 zł

- opony 500 zł (do niedawna można było kupić oryginalny rozmiar firmy Dębica - produkowany w... Angli)

- siłownik i pompa sprzęgła - 700 zł

To nie wszystkie wydatki rachunki w razie jak by co posiadam więc mogę podać ceny oraz adresy firm w Polsce i w Niemczech. Większość rzeczy kupiłem w Polsce ale w Niemczech zostawiłem też około 1 tysiąca euro. Nie liczyłem kosztów tapicerskich - mam ładną, niezniszczoną i oryginalną tapicerkę:) - zresztą zerodwójki miały b. wytrzymałe tapicerki.

Poza tym dochodzi remont silnika. Mój ma około 160 tys. km i nigdy nie był remontowany. Ale czas leci i kiedyś będzie trzeba się za to zabrać.

Wart zastanowienia jest jednak zakup nowego. Tak zrobił mój kolega z Warszawy Paweł, właściciel bmw 2002ti - znanego niektórym z rajdów a niektórym z Automobilisty. Koszt - około 10 tys zł. Myślę, że remont silnika powinien zamknąć się w kwocie 4-5 tys. zł (w tym robocizna około 1,2 tys. zł)

Całkowity koszt remontu mojego auta zmknął się w kwocie 27 tys. zł.

Gdybym miał jeszcze raz się za to zabierać to dołożyłbym z 10 tys. i kupił w Niemczech auto o przebiego około 70 tys. km i z oryginalną farbą - jeszcze takie można spotkać.

Cena zakupu mojego bmw 1602 - 3,7 tys zł:) Auto było na chodzie. Jego właścicielka nie jeździła nim 10 a była w jego posiadaniu około 15 lat.

Jako ciekawostę podam fakt, że mam oryginalny brief a w nim wpisaną poprzednią właścicielkę - Niemkę.

Rejestracja na "zabytek" - około 800 zł.

Postaram się zamieścić zdjęcia z remontu oraz sprzed remontu. Aktualne jest w dziale: Youngtimer - ale dorzucę jeszcze więcej.

Oczywiście na niektórych rzeczach można oszczędzić a niektóre trzeba będzie zrobić dodatkowo dlatego koszty proszę traktować orientacyjnie.

Wspominałem już, że niedługo ruszy strona poświęcona tylko i wyłącznie bmw z serii '02 . Bedzie tam wszystko co tylko udało się mi i mojemu koledze ze Szczecina (właścicielowi bmw 1602 '70 oraz bmw 1602 '74) znaleźć na ten temat: historia, sport, tuning, najlepsze bmw '02 w Polsce, dane techniczne, palety barw, odbudowa itp itd. Jak ruszy napewno dam znać.

Adres: www.bmw02.pl

Edytowane przez ROBERT MALINOWSKI
Opublikowano
Słów kilka o kosztach odbudowy oraz cenach części bmw '02 na przykałdzie mojego 1602.

Koszty odbudowy można podzielić na stałe oraz zmienne. Stałe to np.: koszt zrobienia blacharki oraz malowania - w zasadzie są takie same w przypadku PF 125p oraz bmw '02. Zmienne natomiast to ceny części.

Tu oprę się na konkretnym przykładzie więc powyższy podział nie ma znaczenia.

Koszt prac blacharskich w "moim" przypadku zamkął się sumą 3 tys. zł (wiem, że to sporo ale auto robił profesjonalista - jego auta sprzedawane były np. na aukcjach w Szwajcarii). Koszt malowania to 2,5 tys. zł. Prace związane z rozebraniem i złożeniem wykonałem sam (samo montaż "po wszytkim" to poprostu miodzio).

Ceny części i materiałów:

- farba, szpachla, podkłady, konserwacja - 1,5 tys zł

- błotniki przednie - 700 zł

- progi - 240 zł

- reperaturki tylnych błotników - 140 zł

- ścianka przednie - 1 tys. zł

- kliny szyb - 360 zł -ASO

- listewka spoksydowana maski - 110 zł - ASO (UWAGA: takich i podobnych listewek auto ma ponad 30 - warto na nie zwrócić uwagę)

 

W sumie około 9500 zł, czy to są wszystkie koszta odbudowy, czy są jeszcze jakieś inne wydatki :?:

Poza tym ile w Twoim przypadku kosztował samochód przed rozpoczeciem prac renowacyjnych i w jakim stanie był blacharsko-lakierniczym, technicznym i mechanicznym :?:

Mógłbyś zamieścic zdjęciajakieś, np. przed remontem, w trakcie i obecny wygląd :?: Jeśli tak to założę Temat Galeria 02 :mrgreen: A co :?: Czas najwyższy aby wkońcu i prawdziwe KLASYKI miały tu swoją galerię, bo jak na razie to mamy głównie E30, E34 i E36 :duh:

Opublikowano

- listwy progowe - 360 zł U

- sprzęgło kpl. - 700 zł

- pompa wody - 300 zł

- kopułka z palcem - 200 zł ASO

- kable - 120 zł

- chłodnica - 500 zł

- tarcze - 300 zł

- klocki - 30 zł

- szczęki - 150 zł

- bębny - 250 zł

- tuleje mostu - 240 zł ASO

- amortyzator wału - 180 zł

- chromowanie ok. 15 zł za decymetr

- drążki kierownicze (3 szt.) - 500 zł

- pompa wody - 300 zł

- amoryzatory: przód 300 zł, tył 240 zł

- renowacja kół - 250 zł

- opony 500 zł (do niedawna można było kupić oryginalny rozmiar firmy Dębica - produkowany w... Angli)

- siłownik i pompa sprzęgła - 700 zł

To nie wszystkie wydatki rachunki w razie jak by co posiadam więc mogę podać adresy firm w Polsce i w Niemczech. Większość rzeczy kupiłem w Polsce ale w Niemczech zostawiłem też około 1 tys euro. Nie liczyłem kosztów tapicerskich - mam ładną i niezniszczoną oryginalną tapicerkę:)

 

OK zliczam dalej

Opublikowano
W lutowym numerze niemieckiego "Motor Klassik" i w dwóch następnych ukaże się historia budowy przez Mobile Tradition nowego BMW 2002 tii z nowych części. To chyba będzie prawdziwa gratka dla miłośników tego wątku i nie tylko !!

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
Całkowity koszt remontu mojego auta zmknął się w kwocie 27 tys. zł.

Gdybym miał jeszcze raz się za to zabierać to dołożyłbym z 10 tys. i kupił w Niemczech auto o przebiego około 70 tys. km i z oryginalną farbą - jeszcze takie można spotkać.

Cena zakupu mojego bmw 1602 - 3,7 tys zł:) Auto było na chodzie. Jego właścicielka nie jeździła nim 10 a była w jego posiadaniu około 15 lat.

Jako ciekawostę podam fakt, że mam oryginalny brief a w nim wpisaną poprzednią właścicielkę - Niemkę.

 

A jak wyglądały blachy w dniu nabycia i czy od razu został poddany renowacji czy tez użytkowałeś go jakiś czas przed. Jakie miejsca były najbardziej skorodowane, które zostały wymienione na nowe a które łatane?? Piszesz również, że auto stało od 10 lat, pod dachem czy pod chmurką??

Opublikowano
W lutowym numerze niemieckiego "Motor Klassik" i w dwóch następnych ukaże się historia budowy przez Mobile Tradition nowego BMW 2002 tii z nowych części. To chyba będzie prawdziwa gratka dla miłośników tego wątku i nie tylko !!

 

A gdzie można nabyć takowe pisemko i czy jest ono wydawane tylko po niemiecku :?: :?:

Opublikowano

Auto stało raz pod dachem a raz pod chmurką w uroczej wiosce w okolicach Wrześni. U brata rzeczonej właścicielki, na warsztacie -jak to w Wielkopolsce bywa:)

Skorodowane były:

- progi

- błotniki przednie

- błotniki tylne

- nadkola przednie

- podłoga w nogach kierowcy

- ścianka tylna - u dołu

- ścianka przednia - również u dołu

Poza tym korozja pojawiała się również w miejscach mocowania listewek okalających auto - z tych względów (oraz w celu zmniejszenia kosztów produkcji) ostatnie z serii '02 czyli bmw 1502 nie miało tych elementów.

Auto kupiłem w pażdzierniku 2002 (!) roku. W listopadzie auto pojechało o własnych siłach na warsztat. Remont skończyłem w maju roku następnego.

Dodam jeszcze, że w aucie zainstalowałem nowe (choć wyprodukowane 30 lat temu) halogeny Hella. Miały być firmy Cibie ale nie znalazłem ładnych i odpowiednio małych.

Zmieniłem także kierownicę z oryginalnej (leży oczywiście w domu) na Nardi Torino. Jeżli ktoś takową widział to wie dlaczego:)

Opublikowano

Tak wyglądało auto po zakończeniu blacharki, potem zostało rozebrane i pomalowane. Zdęcia z etapów wcześniejszych i późniejszych mam niestety tylko w formie analogowej. Przy okazji zrobię zatem fofo z foto:) i dodam... aaa zdjęcia można naturalnie powiększać.

 

http://img233.imageshack.us/img233/8759/1020243img3of.th.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/4390/1020263img9xq.th.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/2003/1020272img7os.th.jpg

Opublikowano
A tak przy okazji co myślicie o tych felgach?:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82519363

Kolega z Poznania własnie takowe pobrał i zamierza po pochromowaniu zainstalować do swojej 2002ti. Ja też o tym myślę ale chromować nie zamierzam:)

 

Również obserwuję tę aukcję jak i inne części do "02", uznałem że lepiej jak będę przygotowany w pewien zapas części jak juz zakupie jakis ładny model do renowacji, będę uzbrojony w jakieś pierdółki, zaskoczę ją :mrgreen: :duh: :mrgreen:

Opublikowano

Na zdięciu poniżej wzmiankowana przez mnie wcześniej kierownica Nardi Torino. Cena na allegro - 300 zł.

Widoczny także obrotomierz (koło dźwigni zmiany biegów). Nie wygląda najlepiej ale się przydaje. Cena nowego - 120 zł.

Na lusterku kultowe korki z lat '70 Made in Poland. Cena na allegro - 10 zł.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img56.imageshack.us/img56/9686/k3zz.png

 

Jeszcze coś z literatury. Dwie niezbędne moim przy zakupie i odbudowie książki. Książka pt. Das Grosse... jest zdecydowanie lepsza niż Bmw '02... . Niemniej jednak obie się wzajemnie uzupełniają i warto kupić obie.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img78.imageshack.us/img78/3195/dscn03596ex.jpg

Opublikowano

W sprawie renowacji 02 jest chyba sensowna pozycja po angielsku:

 

Bmw '02 Restoration Guide

 

http://www.amazon.com/gp/product/1855204517/qid=1138213240/sr=8-1/ref=sr_8_xs_ap_i1_xgl14/002-4189617-4108046?n=507846&s=books&v=glance

 

Przeglądałem ją i wydaje się całkiem całkiem. Taka pozycja od A do Z za rękę. 220stron.

 

pozdrawiam

radosc

BMW 2800 csa 70 Nachtblau

BMW 628CSi 85 Karminrot

BMW 635CSiA 89 Shadowline Highline Motorsport

[ Currently: Motorsport na tapecie ]

[ WSZYSTKIE CZĘŚĆI DO E24 = tel 510635633 ]

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Postanowiłem uzupełnić temat bmw '02 o dwa ważne (nie tylko dla tego auta) dokumenty o które warto się postarać po zakończeniu odbudwy.

Są to:

1. Karta Ewidencyjna - wydana przez PZM (niestety tylko dla członków klubów zrzeszonych w PZM) zwierająca min. ocenę techniczną niezbędną do startów w Eliminacjach Mistrzostw Polski. Bez niej też można startować ale w przypadku udziału w drugim rajdzie z kolei otrzymuje się 20 pkt karnych.

2. Zezwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na wielokrotne przekraczanie granicy (bez niego celnik ma prawo - ale nie obowiązek - nie wypuścić z kraju JAKIEGOKOLWIEK auta którego wiek przekracza 25 lat).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.