Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka tygodni temu wymieniłem tarcze hamulcowe i klocki na nowe -powód nadmierne zużycie i okropne drżenia na kierownicy.

Po wymianie hamulce igła. Lecz drżenie przy hamowaniu i bez niego od 80 km/h okropne.Wymieniłem amorki i sprężyny. Samochód stał się stabilniejszy i drgania jakby mniejsze.Sprawdziłem elementy zawieszenia-brak najmniejszych luzów. Felgi sprawdzone ,opony wyważone, sprawdzone otwory w felgach i piastach i wszystko ok. Wymieniłem gumowe tylne tuleje wahaczy na pełne acentryczne i dopiero się zaczęła jazda -od 100 wzwyż koszmar trzepie okropnie. Może ktoś z Was ma jeszcze sugestie bo nie mam więcej koncepcji

 

mcp.php?i=main&f=68&t=120678&mode=topic_view

Opublikowano
Jeśli jeszcze nie sprawdziłeś to zobacz, czy opony bąbli nie mają.
Opublikowano
mogła być uderzona kiedyś i wibracje delikatnie gdzieś np wahacz przygiety o mikrometr i już będzie bicie. a opony sprawdzone tzn? ile lat mają oponki?bo to może na tym polegać problem też.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie ponownie-dalej walczę

zrobiłem geometrię -drżenia podczas hamowania zmniejszyły się diametralnie,lecz pozostał dalej problem okropnych drgań powyżej 80km

ponownie sprawdziłem luzy w zawieszeniu- brak luzów ,koła ponownie na wyważarkę i dalej to samo.

Zapomniałem tylko na początku postu napisać :duh: iż razem z tarczami i klockami wymieniłem tuleje wahaczy na pełne acentyryczne i powiem czy czasami nie w tym problem

Opublikowano
to będą tarcze !! u mnie to samo wykręć tarczę i zobacz jeśli masz dostęp do tokarki ale to trzeba mieć jeszcze umiejętności jakieś żeby sprawdzić tarcze!
Opublikowano
chyba już nie ma innej opcji, bo zapomniałem również dodać iż kombinowałem z pierścieniami centrującymi i rozmiar piasty i otworu w feldze są ok
Opublikowano

Ja miałem podobny problem ( viewtopic.php?f=68&t=185420) u mnie okazało się że to brak pierścieni centrujących.

Ale jeżeli mówisz że wszystko sprawdzone w zawieszeniu, felga ciasno siedzi na pieście to może opona? Być może któraś w środku ma strzelony oplot i powoduje zniekształcenia które są na tyle wyczuwalne że trzęsie kierownicą.

 

Spróbuj jeżeli tego nie zrobiłeś zamienić opony - przód na tył, tył na przód - może poczujesz różnicę.

Opublikowano

Gdyby to były tarcze to drżałby też pedał hamulca przy hamowanie.

Może sworznie wahacza mają duży luz i nadają się do wymiany.

Opublikowano
No to tarcze mogą być przyczyną jeśli są z "brembo" made in poland, niestety, spróbuj przetoczyć albo wymień na np trw, mikody albo inne, byle nie brembo :(
Opublikowano

a może było tak... zmieniłeś tarcze i klocki...one na początku się grzeją strasznie zachlapałeś bo było deszczowo. Może się odkształciły delikatnie?

u mnie po przetoczeniu i nowych klockach, po jeździe w deszczu jak się docierało wszystko para niesamowita po kałuży była;) i może się ta stal zahartowała troszkę? nie wiem, ale mam podobny problem;) przestałem na niego zwracać uwagę zabiorę się na wakacjach za niego.

Opublikowano
pedro9 chyba coś w tym jest co napisałeś.Odkręciłem dzisiaj jedno koło z przodu i zakręciłem tarczą w jednym miejscu na długości około 1 cm jakby się blokowało - powiedzieć inaczej nie obraca się płynnie -czy tak ma być. Poza tym o dziwo po przejechaniu ok 2000km jest już ,,rant,,-szok. Tylko podczas hamowania nie czuję aby pedał drgał ,poza abs
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.