Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pewien problem.jestem świeżym użytkownikiem bmw e-39 rok 1998 525tds.problem polega na tym że jak kontrolka grzania świec pali dłuzej odpala bez problemu,gdy gasnie sekunde po wlączeniu zapłonu kreci bardzo długo,jak silnik jest zimny odpala bez problemu.pomózcie bo juz nie wiem co myslec wszyscy znajomi mówią co innego,np.ze to czujnik temp paliwa(nie wiem o co chodzi)albo ze pompa.mam juz metlik i nie wiem za co sie zabrac.dodam ze nie mam dostepu do kompa.dziekuje za pomoc

 

 

Przed następnym postem przeczytaj, tym razem ja poprawię temat. viewtopic.php?f=72&t=117890

 

Można też poszukać bo wiele razy było.

Opublikowano

Widzisz kolego a trzeba było przed kupnem wejść na forum, poczytać, popytać co sprawdzić przed zakupem(jak dla mnie to odpalanie na ciepłym to pierwszy test tds-a)...no ale cóż, za późno.

Tak jak kolega wyżej napisał prawdopodobnie czeka Cię nie mały wydatek...zawsze możesz się tymczasowo wspomóc np czymś takim: http://allegro.pl/ciezko-odpala-bmw-3-5-7-1-8-2-5-td-tds-i2348990084.html

 

 

A poza tym : viewtopic.php?f=72&t=117890


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
witam,kolego nie słuchaj to co ci piszą taka inwestycja 3 tyś zł do auta które jest warte może 10 tys to absurd i na niewiele się zda jak silnik jest nieco wyeksploatowany poszukaj tematu na forum jest szczegółowo opisywany załóż mały pstryczek i ciesz się z jazdy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy,ja wierzę,że CICHY525 zna odpowiedź :lol: :cool2:
Opublikowano
Dziekuje wszystkim za rady. Kolego Martog moze cos blizej czego dokładnie mam szukac na forum, pstryczek to dosc szerokie okreslenie.dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy,ja wierzę,że CICHY525 zna odpowiedź :lol: :cool2:

Ale mi reklamę robisz Pozdro :cool2: .

Jak na zimnym pali od strzału,a na rozgrzanym ma problem i trzeba kręcić dłużej lub są przypadki,że nie zapali w ogóle na rozgrzanym tylko dopiero po wystudzeniu to przyczyną jest nastawnik pompy wtryskowej lub rzadziej agonia samej pompy.Jest to bardzo często spotykany problem w silnikach TDS montowanych nie tylko w BMW.

Co do nastawnika musisz udać się do fachowca od układów wtryskowych.Istnieje możliwość regenerowania starego,jeżeli nastawnik będzie wyrażał jeszcze chęć do życia to regeneracja wyniesie jakieś 500-600zł (różnie to wychodzi-czasami się uda,a czasami nie).Jak będzie naprawdę zużyty to nowy Bosch(2 lata gwarancji) kosztuje wraz z robocizną jakieś 1300-1500zł(zależy u kogo).Po wymianie nastawnik trzeba jeszcze precyzyjnie ustawić według wskazań komputera.W nastawniku są takie cewki co sterują pompą,a jak wiadomo jest ona sterowana elektronicznie i z powodu brudu lub wyeksploatowania przycinają się wnętrzności nastawnika.

To urządzonko o którym mówiliście to takie które załącza świece żarowe na gorącym silniku to tylko taki pół-środek który pomaga na jakiś czas,dopóki pompa lub nastawnik nie skończy całkowicie swojego żywota.

http://moto.allegro.pl/ciezko-pali-bmw-3-5-7-1-8-2-5-td-tds-i2339578654.html

Takie objawy występują także jak jest wyeksploatowana sekcja wysokiego ciśnienia(głowiczka),która może byc przyczyną problemu który Cię trapi.Ale występuje to o wiele rzadziej niż nastawnik,który jest bardzo czuły szczególnie przy tych silnikach.Wymiana sekcji wiąże się z całkowitą regeneracją pompy która kosztuje w granicach ok 2000 zł bez nastawnika.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Dziekuje wszystkim za rady. Kolego Martog moze cos blizej czego dokładnie mam szukac na forum, pstryczek to dosc szerokie okreslenie.dzieki

 

 

a więc kolego najprościej wyjaśniając ci sytuację to wygląda tak musisz na chwileczkę oszukać komputer żeby widział że silnik jest zimny i załączył świece czyli odcinasz dopływ informacji z czujnika temperatury silnika w tym celu szukasz wyłącznik ja znalazłem taki który przyciskam i rozłącza obwód ale może to być zwykły załącz wyłącz. pod maską od strony pasażera demontujesz obudowe filtra kabinowego pod nim odkręcasz dekiel i tam masz komputer a raczej moduł sterowania silnikiem w wiązce kabli szukasz kabelka koloru szarego (popielatego) jest tylko jeden cienki przecinasz go ,teraz montujesz w dogodnym miejscu pstryczek oczywiście w kabinie ja zamontowałem obok przycisku otwierania klapy bagażnika wygodne miejsce obsługujesz lewą ręką i do pstryczka lutujesz dwa przewody przeciągasz do tej skrzynki pod maską łączysz z tym przeciętym przewodem lutujesz izolujesz składasz wszystko do kupy i po robocie najtrudniej przeciągnąć kable, od sterownika idzie wiązka kabli musisz tam przejść . zasada działania jest prosta na ciepłym silniku kiedy chcesz uruchomić przyciskasz albo wyłączasz wyłącznik włączasz zapłon czekasz aż kontrolka od świec zgaśnie puszczasz przycisk albo włączasz i odpalasz silnik tak jak na zimnym jedynka i rura.

możesz też przeciąć ten kabelek koło czujnika temperatury silnika jest koło 4 cylindra jak wolisz ale tam jest ciasno .nie wiem czy to jasne dla ciebie w razie wątpliwości pisz

Opublikowano
Pemitaj ze ten "cudowny sposob" to jedynie odwlecze w czasie nieuchronna regeneracje pompy. Jesli chcesz jezdzic tym atem to nie kombinuj tylko szukaj dobrego i uczciwego warsztatu, ktory Ci to zrobi. Uczulam przed "tania regeneracja", ktora polega na wyczyszczeniu pompy + nowe uszczelki + regulacja w cenie np 700zl- problem wroci szybciej niz myslisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.