Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam pytanie co do lacznika walu i podpory walu, gdyz czuje pojedyncze szarpanie autem przy zmianie biegu na wiekszy jak i redukcji na mniejszy jakby ktos kopal mnie w d.. Skrzynia automat i przejechane 140k. Szarpie coraz mocniej. Mogby ktos mi cos doradzic? Jakie sa objawy lacznika i podpory walu bo nie wiem od czego zaczac.
Opublikowano

czy przy braku oleju komputer pokaze jakies bledy? Bo w tej chwili nie ma zadnych bledow w skrzyni.

czy jest jakis wskaznik poziomu oleju w skrzyni? w jaki sposob moge to najprosciej sprawdzic?

Opublikowano
Jesteś pewien ze to wina walu? Zresetowałeś skrzynie? Trwa 30 sec, nic nie kosztuje a może pomoże.

 

Nie mam pojecia dlaczego szarpie ale ponoc te gumowe laczniki szybko padaja wiec dlatego pytam jakie sa objawy aby nie zapedzac sie w koszta. Nie resetowalem skrzyni

 

Dzieki za link...mialem nadzieje ze w tym aucie znajduje sie miarka lub komputerowo mozna sprawdzic ale poradze sobie, sprawdze poziom oleju , nawet nam 1l.

Opublikowano
Jesteś pewien ze to wina walu? Zresetowałeś skrzynie? Trwa 30 sec, nic nie kosztuje a może pomoże.

 

A jak resetuje sie skrzynie, moze warto sprobowac

Opublikowano
Włączasz zapłon ale nie uruchamiasz silnika, następnie wciskach gaz do dechy na 30 sekund. To powinno zresetować adaptacje skrzyni.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Tak - Kolega tak resetował też E39 to i pewnie u Ciebie pójdzie. Zapłon i kick down do dechy na 30 sekund.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Podepnę się do tematu bo mam podobny problem ze skrzynią tylko dość specyficzny, silnik 2.0d 177KM przebieg auta 56tyś, przy jeździe spokojnej bez spinki przy zmianie biegu z 4 na 5 skrzynia potrafi szarpnąć, ale tylko na tej zmianie, na żadnej innej, redukcje i pozostałe zmiany wykonuje płynnie.

Tak samo nie odczuwam szarpnięć kiedy jadę na tiptronicu, dodam jeszcze że to szarpnięcie czasami jest mocniejsze czasami słabsze lub wogóle nie występuje.

Proszę użytkowników takiej skrzyni czy u Was też czasami się tak dzieje że czuć zmianę biegu czy wszystko idzie płynnie.

Nie mam porównania bo to mój pierwszy automat ale ostatnio zauważyłem nasilenie tego objawu.

Auto z 2008 roku, krajowe przebieg 100% - kupiony w BMW, proszę o opinie czy może się tak dziać, bo nie chcę się pakować w jakieś koszty w szukanie przyczyny jak się okaże że ten typ tak ma.

Opublikowano
ja mam nakulane 196 tys i nic nie szarpie . kiedyś po zakupie zaczęło z 1 na 2 ale pojechałem do serwisu skrzyń i za 100 zł mi wyzerowali skrzynię potem ją nauczyłem do swojego stylu jazdy i jest normalnie. U mnie chyba nie działa ta funkcja zerowania ustawień z pedału gazu bo nie widziałem różnicy .
Opublikowano
ja tez nie odczowam roznicy po zresetowaniu ale uzupelnilem olej ok 0.5l i znaczna poprawa.przezuca juz plynnie ale jeszcze raz sprawdze stan. mysle nad zmiana oleju bo juz czarny.
Opublikowano
ja tez nie odczowam roznicy po zresetowaniu ale uzupelnilem olej ok 0.5l i znaczna poprawa.przezuca juz plynnie ale jeszcze raz sprawdze stan. mysle nad zmiana oleju bo juz czarny.

Masz swieże auto i mały przebieg,trochę to dziwne aby już trzeba było uzupełniać poziom,podnieś auto i dokładnie sprawdz czy nie ma żadnych wycieków.

Opublikowano
Tak - Kolega tak resetował też E39 to i pewnie u Ciebie pójdzie. Zapłon i kick down do dechy na 30 sekund.

 

czy powinno cos sie pokazac na wyswietlaczu, jakas informacja, kontrolka?

testowalem i nic nie zauwazylem

Opublikowano

ja też próbowałem zrobić ten reset ale nic nie pomogło, muszę jechać do jakiegoś dobrego warsztatu niech zobaczą czemu mi z tej 4 na 5 czasami szarpie.

Możecie jakiś warsztat od automatów w Warszawie polecić?

Opublikowano

jak ja byłem wymieniać olej u znanego szpeca od skrzyń pod poznaniem (teo motors) to powiedział mi ,że w skrzyni są elektrozaworki co decydują o zmianie biegu . Wytrzymują do 300 tys a czasem nawet do 500 tys km - zależy od stanu skrzyni i wymian oleju. Jak siadają to szarpnie. Jednoczesnie powiedział,że w AT nie opłaca się tego wymieniać na zapas tylko tak długo jeżdzić aż zaworki/skrzynia nie padnie bo koszty naprawy są te same. Ogólnie taka pełna naprawa naszej skrzyni aby latała jak nowa to od 4 do 5 tysi z robotą (zaworki , sprzęgło olej, miska z filtrem itd).

 

jakby ktoś był ciekawy to wymiana 6-7 l oleju i filtra łącznie z robotą kosztuje ok 1100 zł

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie szarpało podczas zmiany z 5-go na 6-ty bieg (tak jakby kop w plecy - na ułamek sekundy coś a'la przyśpieszenie), uzupełnienie oleju pomogło... (wymieniłem dla spokoju miskę z filtrem oraz cały olej weszło jakieś 6,5 litra - Febi).

Natomiast mam do Was pytanie, odnośnie szarpania przy redukcjach - no może nie do końca nazwałbym to szarpaniem ale redukcje są wyczuwalne szczególnie przy zimnym silniku. Bardziej jest to odczuwalne podczas hamowania np ostatnie metry dojeżdżając do świateł z wciśniętym hamulcem- zmiana z 3-go na 2-gi bieg... ? Czy to powód do niepokoju :?:

Opublikowano
Ja jezdzilem trzema automatami. W e39 kombi chyba z 2000 roku skrzynia chodzila bardzo dobrze, nie czulem zadnych szarpniec, mialo sie wrazenie ze wszystko dziala precyzyjnie i bez zarzutu. Audi A8 2005 to samo - perfekcyjne dzialanie automatycznej skrzyni (do momentu gdy ulegla awarii i trzeba bylo wstawic nowa). Natomiast fatalnie funkcjonowala skrzynia w VW Golf Plus 2008, szarpalo najbardziej przy ruszaniu i cofaniu. Parkowanie tym samochodem to byl koszmar. Zawiezlismy go do wspomnianego wczesniej teo motors pod poznaniem i tam stwierdzili ze albo wymiana skrzyni albo zostawic im auto na dzien a oni postaraja sie skrzynie zresetowac i "nauczyc" ja od nowa zmieniac biegi:) troche to pomoglo ale i tak szarpie do dzisiaj, tyle ze ja juz nie musze nim jezdzic:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może ktoś opisać jak sprawdzić stan oleju w skrzyni automatycznej, czy zostaje tylko serwis ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
ja też próbowałem zrobić ten reset ale nic nie pomogło, muszę jechać do jakiegoś dobrego warsztatu niech zobaczą czemu mi z tej 4 na 5 czasami szarpie.

Możecie jakiś warsztat od automatów w Warszawie polecić?

Sam reset nic nie da tylko wyczyści tzw. LEARNING VALUES. Aby skrzynia ponownie rozpoczęła "naukę" trzeba jeszcze zainicjować proces adaptacji skrzyni. (to są dwie różne procedury)

 

Tzw. testery uniwersalne bardzo często potrafią zrobić tylko reset bez inicjacji procesu uczenia. Do tego potrzebna jest ISTA/d a do starszych aut wystarczy DIS.

 

Po samym resecie może być jeszcze gorzej.

 

Cała procedura ma sens przy założeniach, że skrzynia jest w dobrej kondycji mechnicznej.

 

Pozdrawiam :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopaki, a szarpanie przy bardzo wolnej jeździe miedzy 1-2 i 2-3? czuje ze coraz mocniej zaczyna kopać w plecy. Czasami szarpie czasami nie. na pełnym bucie przerzuca gładko. Przejechane 80kk. Może to być juz wina oleju ? czy szukać przyczyny gdzie indziej ?
Opublikowano
może ktoś opisać jak sprawdzić stan oleju w skrzyni automatycznej, czy zostaje tylko serwis ?

 

Temat jeszcze wisi na pierwszej stronie http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=183570

 

Mi skrzynia trochę szarpała przy zmianie biegu, niezbyt mocno ale jednak.

Pomógł mi upgrade softu w skrzyni. Teraz po obrotach i dźwięku silnika wiem kiedy skrzynia zmieniła bieg.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.