Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niby jakie kolego ?

Jeszcze rozumiem wirusować komputer kiedy się ma jakiegoś sedana ale nie wiem czy ktokolwiek byłby na tyle nierozsądny żeby wirusować 4.0d. W moim 3.0d spokojnie wystarcza mocy to co dopiero w 4.0d. Jedynym sensem byłaby chęć urwania paru sekund na torze ale bądźmy szczerzy- kto jeździ takim samochodem na tor ? Jak stać cię na X6,X5 i Twoim marzeniem jest przejeżdzka po Nordschleife to kupujesz stare BMW z dużym silnikiem i zasuwasz

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Lubie diesele, x6 4.0d jeździłem i miałem wrażenie że bardziej hałasuje niż przyspiesza, dla mnie brakuje mu mocy. zdecydowanie polecam benzyniaki 4.4 to optymalny motor do tego auta
Opublikowano

Rozumiem i całkowicie się zgadzam że R6 diesle nie będą dużą konkurencją dla ponad 4 litrowych V8 (pod względem osiągów), ale raczej głupim jest stwierdzeniem że bardziej hałasują niż przyspieszają.

 

Co do tych niewykrywalnych rozwiązan to jeżeli mógłbyś to chętnie bym się czegoś dowiedział...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

nie jestem fanem chip tuningu a zatem nie jestem wymiataczem w temacie... jakkolwiek kiedys czytalem, ze ASO / producent moze dojsc po parametrach zapisanych w komputerze, ze silnik jechal na dopalaczu...

 

jesli komus brakuje mocy w 40d to faktycznie niech se kupi V8, ale 50i a nie 4.4, 4.4. moze dostac baty od 40d np. w przyspieszeniu do 100 km/h (nie sprawdzalem danych, nie chce mi sie szukac, ale taki mam feeling)

Edytowane przez Bono

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
jesli komus brakuje mocy w 40d to faktycznie niech se kupi V8, ale 50i a nie 4.4, 4.4. moze dostac baty od 40d np. w przyspieszeniu do 100 km/h (nie sprawdzalem danych, nie chce mi sie szukac, ale taki mam feeling)

Ale auto nazwane X6 5.0i ma właśnie silnik o pojemności 4,4 + dwie turbosprężarki... Nie istnieje silnik o pojemności 5 litrów...

 

I zapewniam że nigdy nie dostanie batów od 40d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mea culpa - myslalem o poprzedniej wersji V8, ale to i tak 4.8l; oczywiscie 40d nie podskoczy 50i...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Ale to jest porównanie X6 M50d z X650i - uczciwsze by było wybranie 40d - wtedy widzimy że jednak diesel nie podskoczy...

 

Albo porównajmy obie wersle M - i też widzimy że benzyna górą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem co jest uczciwsze, ale M50d to nieregularna linia M, kilka plastikow z M i jedna turbina wiecej...

 

przynajmnie mi sie wydawalo, ze sa tam 3 turbiny - zgodnie z opisem z podanej strony, jedno turbo chyba zaginelo "M Performance TwinPower Turbo six-cylinder in-line diesel engine"

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Róznice są takie:

w M benzyna jest zmieniony na "plus" program komputera, są inne doloty oraz tłumik

w M diesel jest zmieniony program + dwie chłodniczki (olejowa i wodna)

X6 50i = 2 turbiny 407 KM 600 nM

X6 40d =2 turbiny 306 KM 600 nM

X6M50d = 3 turbiny 381 KM 740 nM

X6 Mi = 2 turbiny 555 KM 680 Nm

Tak więc i benzyna i diesel wersji M różną się od standardowych modeli, czyli pomieszane porównanie jest jest niadekwatne...

Opublikowano
Wracając do tematu;), polecam silnik benzynowy, choćby dlatego że osiągi i kultura pracy powyżej 100km/h są nieporównywalne z dieselem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a powyzej 200 km/h to juz w ogole benzyna wymiata... piszemy o wyscigowce czy SUV/SAV?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

zgadzam się z kolegą Siarabara, po namowie pana sprzedawcy kupiłem x6 40d moja pierwsza i ostatnia beemka w dieslu,dodam że żona jeździ e65 4.8 benzynka jak czasami się zamieniamy to nie chce mi się wsiadać potem do x6.

Całkiem inna kultura pracy silnika diesla i benzyny no i najważniejsze x w dieslu miał być oszczędny,a ostatnio na trasie z Belgii do Polski wyszło mi średnio 15,2.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie to jak porownywac 6 gary diesla do 8 garow benzyny, gratulacje :)

 

jestem gotowy sie zalozyc, ze w dieslu mozna osiagnac i 20l litrow spalania na trasie z Belgii... jesli w dieslu wyszlo ci spalanie 15l, to w benzynie przy tym samym stylu jazdy wyszloby ci 20-40% wiecej :duh:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
To nie ważne czy 6 czy 8 cylindrów nie zauważam zalet diesla i to wszystko, 6 cylindrowa benzyna też będzie miała dużo przyjemniejszą kulturę pracy i podobne osiągi co diesel a diesla kupiłem ponieważ pan sprzedawca wiedząc jak ja jeżdżę i jak dużo kilosów pokonuję miesięcznie stwierdził ,iż będę oszczędzał kupę forsy co miesiąc to ja się pytam gdzie te oszczędności skoro diesel pali 15l a e65 pili również około 15l przy podobnej technice jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

niestety to swiadczy o tym, ze nie wiesz o czym piszesz

 

(...) to ja się pytam gdzie te oszczędności skoro diesel pali 15l a e65 pili również około 15l przy podobnej technice jazdy.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

:mad2: No... i już nie wytrzymałem... kto jest taki odwazny i porównuje diesla 3litra i 6 garów z benzyną 4,8 (czy 4,4) litra i 8 garów.... ??? Bono ma racje, ze to co sie tu pisze świadczy o tym ze ten ktoś nie jechał ani jedny ani drugim.... :norty:

Jak można chcieć benzyne za 500.000zł i kupić (za namową sprzedawcy) gnojowóz dla rolników ?? :duh:

Panowie... to są dwa inne silniki, dwie rozne kultury pracy, dwie różne ceny zakupu, dwie inne grupy odbiorców, dwie inne grupy osiągów.... paranoja. Ja osobiście, gdyby mnie było stać na zakup i utrzymanie V8... nie dyskutował bym z rolnikami jeżdzącymi na gnojówke, tylko radował bym się z pomruku V8 i sowicie płacił za każde 25l/100km. A że bidul jestem i rolnik, to jeżdze na gnojówke i siedze cicho zazdraszczając pomruku V8 innych wypasiony samochodów. Ale nie marudze że źle... że 15l/100km. Nikt o zdrowych zmysłach nie oczekuje od silnika 306KM spalania na pozomie 8 litrów jak w passacie TDi.... panowie, troszke rozsądku...

Zaznaczam, że przywołanie "rolnika" nie służy poniżaniu tych ciężko pracujących ludzi, tylko pokazaniu że własnie tam powinno się uzywać silników diesla czyli w traktorach a nie w "lymuzynach". A że gnojówka weszła do lymuzyn.... to i my się bawimy w rolników ;-)

"Jeśli masz wroga, idź nad rzekę, usiądź nad brzegiem, kontempluj i spokojnie czekaj, aż nurt przyniesie Ci jego zwłoki"
Opublikowano

Diesel czy benzyna to kwestia gustu i potrzeb. Każdy będzie bronił swojego.

Ja osobiście mam już dosyć diesli.

Fakty są takie, że diesel pali mniej, ale jest droższy, chodzi głośniej i psuje się częściej szczególnie po gwarancji. "Benzyna" w zakupie jest tańsza, spalanie nie jest jakoś rażąco wyższe, ładnie brzmi, ciszej pracuje i jest z nią mniej kłopotów...

 

Wczoraj zrobiłem nie łamiąc zbytnio przepisów 35i trasę Berlin(Schonefeld Kreuz)-Gniezno-Bydgoszcz.

 

Dane z komputera:

Berlin-Gniezno:

Czas przejazdu 2:05

Odległość 291km

Średnia prędkość 145km/h

spalanie 15 l

 

Berlin-Bydgoszcz:

Czas przejazdu 3:00h

Odległość 370km

Średnia prędkość 127km/h

spalanie 14,5 l

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Przy mojej jeździe i przebiegu rocznie wydaje ok. 10tys zł mniej na paliwo w dieslu niż w benzynie.

Gdybym miał wybierać nie kierując się kosztami paliwa to wybrał bym benzynę :wink:

Opublikowano
niestety to swiadczy o tym, ze nie wiesz o czym piszesz

 

(...) to ja się pytam gdzie te oszczędności skoro diesel pali 15l a e65 pili również około 15l przy podobnej technice jazdy.

koledzy jeżdżę bmw od 20 lat więc nie wyjeżdżajcie mi,że nie wiem o czym piszę i nie jeździłem ani jednym ani drugim, myślałem że forum polega na dzieleniu się swoimi spostrzeżeniami i dzieleniu nimi się z innymi ale widzę że nie warto.Ja nie porównuję 6 cylindrowego diesla z 8 cylindrową benzyną tylko ogólnie diesla i benzynę i dla mnie benzyna biję na głowę diesla a tego dotyczy ten temat.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, przymierzam sie do zakupu kultowego X6 z silnikiem diesla. Otóż rozważam różne wersje silnikowe... czy podstawowa jednostka 3.0d 245km to nie za malo? w broszurze pisze ze spalanie rzędu 8.8l - nie chce mi sie wierzyc ( nie chodzi tu o koszta utrzymania tylko o zasięg pojazdu) a przyspieszenie podane jest 7.5s do 100kmh. Wiem ze czasem producenci lubia "podkolorować" osiągi - Czy te wartości nie wydaja sie wam podejrzane? Oto pytanie do was. ile te auto rzeczywiscie pali przy normalnej jezdzie - normalnej tzn, czasami kogoś wyprzedze, pojade z 140 - 150 a czasem spokojnie..

Patrząc na osiągi silniejszych jednostek - różnice znacznie niewielkie..

Kolejne pytanie odnosnie wyrzymałości autka.. Jak dlugo wyrzymuje w nim zawieszenie na naszych drogach? Pytam się o to, bo robie dużo kilometrów i troche rozczarował bym sie gdyby po 150 000 wszystkie tulejki byłyby powybijane... prosze wypowiedzcie się jak to naprawde jest:)

Hm.. Jak dla mnie wersja minimum to x50d. Szału nie ma ale przyspiesza w poprawnie, nie licząc mimo wszystko sporego laga. Spodziewałem się więcej po tym silniku, ale może został przytoczone masą auta.

 

Ogólnie auto oceniam jako beznadziejne i polecił bym tylko najgorszemu wrogowi. Zachowanie na autostradzie do powiedzmy ok 200 km/h poprawne, powyżej już trzeba sie skupiać na jeździe bo każdy podmuch sie czuje i gwaltowniejsza zmiana toru jazdy jest niezbyt fajna. Jak na BMW prowadzi sie kiepsko, jak na takiego kloca może i nieźle, ale nerek imho nie jest godne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie ma to jak wsiadzie kierowca F1 do kontenera i to jeszcze diesla na kolkach (X5/6) i oczekuje przeciazen 10g

 

"Ogólnie auto oceniam jako beznadziejne i polecił bym tylko najgorszemu wrogowi." "(...) nerek imho nie jest godne."

 

nie wiem czym godzien pytac - mozesz zrozwinac temat? jakie auto? ogolnie X6 czy X6 + 50d?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.