Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów! Proszę o wasze zdanie odnosnie poniższego.

Ostatnio w serwisie ASO podczas wymiany oleju i standartowego przeglądu powiedziano mi, że moje tarcze zarówno przód i tył kwalifikują się do wymiany, zostało to powiedziane przy mnie przy podniesionym aucie na podstawie spojrzenia na oko serwisanta. Komputer pokazuje mi do wymiany klocków jeszcze 30 tys ( obecny przebieg również 30 tys ). Na moje pytanie jak to klocki są jeszcze dobre ( komputer pokazuje za 30 tys ) a tarcze już nie pan serwisant odpowiedział, ze tarcze są wykonane z bardzo miękkiego materiału i jest to normalne, że klocki mogą jeszcze przejechać te następne 30 tys ale tarcze ścierają się bardzo szybko tracąc na grubości, i z miną mędrca dodał, ze dlatego hamulce w bmw są tak dobre, hehe.

Jak sądziecie, chęć naciągnięcia? czy nie przejmować sie tym tematem i wrócić do ewentualnej wymiany tarcz jak już dojdzie do wymiany klocków zgodnie ze wskazaniem komputera.

Auto ma od nowości oryginalne tarcze i klocki, jezdzę normalnie. oczywiscie nie omieszkał szybciutko wydrukować oferty za całosć ( klocki i tarcze przód i tył ) około 3 tys całościowo z robocizną. Jakie jest wasze zdanie, mieliscie podobną sytuację?

Opublikowano
Pokaż auto znajomemu mechanikowi lub komuś, kto się na tym zna i ta osoba oceni stan Twoich tarcz ;) Mnie tarcze starczyły na ponad 70 000, ale jeżdzę dość spokojnie ;)
Opublikowano

Może na tarczach jest już rant bo poprzednio ktoś np. spóźnił się z wymianą i jezdził na blaszkach , ja tak miałem u siebie z tył w e87 ( bo komputer pokazywał do wymiany jeszcze 1000 km a kobieta jezdziła i jezdziła a klocka już nie było ) ale założyłem nowe klocki i dotarły się tarczę bez problemu

Ja mam przejechane 42 tys km i z przodu tarcze od nowości i z tył również , tylko raz były wymieniane klocki z przodu i z tył

Opublikowano
Nie jeździłem tylko ja od nowości, auto ma jak wspomniałem 30 tys. Ale myślę, że mogłem zapytać serwisanta z ASO ( bo przecież ktoś z poza nie będzie miał takich danych ) aby pokazał czy też jak znajdzie wysłał mi jakąś dokumentację producenta odnośnie grubości tarcz i ile producent zakłada grubości do wymiany, czyli konkret a nie na oko. Jak by mi coś takiego dał to przeciez można je pomierzyć ( grubość ) i byłoby jasne.
Opublikowano

Najlepiej podjedź do innego zakładu

Ja mechanikiem nie jestem ale nowe tarcze powinno zakładać się z nowymi klockami

 

Ja kiedyś rozmawiałem na temat tarcz i wszystko zależy od jazdy , w moim przypadku co druga wymiana klocków to lecą i tarcze :)

Opublikowano
No własnie co druga a u mnie nie ma nawet jeszcze pierwszej wymiany klocków i jest do niej około 30 tys. A mówią mi już o tarczach. Myślę, że naciągają. Ale sprawdzę u kogoś innego przy okazji.
Opublikowano
na oko to ocen sam ,filozofi nie ma :cool2:

a i omijaj aso :norty: chyba ze musisz miec koszty na firme

 

no akurat koszty na firme nic tu nie maja do rzeczy, bo nie tylko ASO wystawia faktury, naprawde.

 

inna sprawa, sadzac po przebiegu, czy Radek nie ma jeszcze auta na gwarancji?

Opublikowano
Nie auto jest dawno po gwarancji, rocznik 07, po prostu mało jeżdzę, natomiast co do kosztów kszysiek55 cena 3tys jest za czesci i robocizne, a o ile teraz sobie przypominam jak kiedys sprawdzalem sobie ceny czesci w hurtowniach motoryzacyjnych/sklepach internetowych itp za same czesci przod i tył tarcze klocki i inne pierdoły do tego byłoby minimum 1500 cos koło tego a co z robocizną, liczmy 600 w jakims nieautoryzowanym zakładzie wiec akurat cena ASO nie jest aż taka tragiczna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie auto jest dawno po gwarancji, rocznik 07, po prostu mało jeżdzę, natomiast co do kosztów kszysiek55 cena 3tys jest za czesci i robocizne, a o ile teraz sobie przypominam jak kiedys sprawdzalem sobie ceny czesci w hurtowniach motoryzacyjnych/sklepach internetowych itp za same czesci przod i tył tarcze klocki i inne pierdoły do tego byłoby minimum 1500 cos koło tego a co z robocizną, liczmy 600 w jakims nieautoryzowanym zakładzie wiec akurat cena ASO nie jest aż taka tragiczna.

 

Ostatnio kupiłem taki komplet ATE za 1100 zł brutto w hurtowni z reklamy w banerze na górze strony.

Opublikowano
Generalnie sprawa jest prosta. Tarcze należy zmierzyć suwmiarka i porównać z norma zalecana przez producenta. Przez 5 lat tarcze mogły sie teoretycznie bardziej zużyć od stania ( korozja ) niż od jeżdżenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

dziwi mnie troche, że serwisant na oko stwierdził, że tarcze są do wymiany, chyba, że miały juz bardzo widoczny rant, ale bez macania a na oko to słaba weryfikacja. Każda tarcza ma swoją minimalną dopuszczalną grubosc, trzeba ją zmierzyć i sprawdzić czy minimum zostało osiągniete. Nawet jak tarcza ma już minimum a masz jeszcze 1/2 czy 1/2 klockow to zjeżdziłbym klocki do końca. Chyba, ze jest coś nie tak z hamowaniem, wibracje itd.

 

nie ma co sie sugerowac tymi wszystkimi wskazaniami komputera w kilometrach, tam nie ma niewiadomo jak inteligentnych systemów NASA tylko albo zwykłe odliczacze przebiegu albo bardzo proste algorytmy. I są one raczej dla ludzie mniej rozgarniętych w motoryzacji/mechanice.

 

swoją drogą, wszystko zależy od twardosci klocków, jest taka teoria, że jeden komplet tarcz powinien wytrzymac dwa komplety klocków. U siebie 2 lata temu założyłem nowe tarcze do prawie nowych klocków (były już wcześniej zamontowane do starych tarcz) i klocki mają jeszcze ok 5 mm a tarcze osiągneły już minimum. Po zjechaniu klocków do końca całosć do wymiany.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.