Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zacznę od tego, że jestem tu nowy. Do tej pory jeździłem Suzuki Swiftem 1.0 (:D :D :D). Od 14 roku życia interesowałem się motoryzacją i odkąd pamiętam zawsze e30 był moim "samochodem marzen". Jako ze sprzedaje swifta, powaznie mysle o kupnie takowej (dokladnie 316 lub 318). Zdaje sobie sprawe z tego ze mnostwo informacji znajde przez google ale zawsze sa malo sprecyzowane. Jesli moge was prosić o konkrety to byloby miło. Mam pare pytań a propos tego samochodu i spraw z nim zwiazanych. Powiem jeszcze tylko ze samochod bedzie jezdzil po ulicach :)

 

Do rzeczy:

Na co zwracac uwage przy kupnie?

Gdzie kupować? (samochod)

Co z nim robić na początku?

O co najbardziej zadbac?

Jakie elementy musze wymienić od razu? ( jakies uszczelki etc?)

Na co zwracac szczegolna uwage?

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

ad1 na stan budy jak najbardziej, newralgiczne miejsca: kielichy, progi, nadkola od wewnątrz (ogólnie pooglądaj auto ze wszystkich możliwych stron)

ad2 najlepiej chyba od prywatnego właściciela (nie buraka z głębokiej wsi co nie ma pojęcia, a auto służyło mu do katowania, łatwo poznać: brak mózgu)

ad3 filtry oleje (standard) można zajrzeć do zawieszenia, hamulców, układu kierowniczego oraz przeniesienia napędu

ad4 o całość :)

ad5 jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice to sam zauważysz, jeśli nie to przydał by się zaprzyjaźniony mechanior z pojęciem

ad6 na historie auta, i na drogę w trasie powrotnej zakupioną 30stką :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko zalez od budżetu. Jesli szukasz do 5 tyś to.....cudów nie oczekój, coś zawsze bedzie do zrobienia. Jeśli nie mechanicznie, to blacharsko. Jeśli masz zamiar przeznaczyć wiecej niż 5tyś, a nawet do 10tyś to warto poszukać coś z niemiec. Od 5 do 10 tyś możesz ta mwyrwać napradę wartęuwagi sztuki, zdarzą sie wersję z pełną elektryką i klima, mające wiarygodny przebieg i właścicieli z mózgiem :).

Jeśli jednak do 5tyś do tak jak wspomnial SOBO. Przednei kielichy, progi podlużnice, tylne nadkola wewnętrza. Nie rzadko robi siędziura pod pedałem gazu, ale to szczegół. Oczywiście znakomita większość doświadczyła juz podtlenka LPG, wiec wzmożona czujność. M40 ogólnie to kaprysne silniki (co wiem o tym, mimo że mój jakoś nie kaprysi zbytnio). Po kuponie od razu wymień pasek rozrządu...bo większość klientów temat olewa (zdarzają sie tacy co uparcie twierdzą ze mają łąńcuch, do momentu zerwania paska...:) ). Jeśli chodzi o samo zawieszenie, to o ile nie był walony to naprawy nie kosztują majątku, wiec tu bym specjalnie nie zwracał uwagi na to. Skrzynia powinna chodzi lekko, czy to silnik zimny czy ciepły (jeśli chodzi cieżko to znacz ze jakisburak zalał skrzynie HIPOLEM). Most możę wyć, niestety w 20 letnim samochodzie nikt nie naprawia tego elementu, bo jest to dość drogi interes.

A tak na przyszlość, masz dział najczęście zadawane pytania, powyżej w którym masz odnośniki to tego typu tematów, wiec warto poścwięcić sobei czas na poczytanie a ew. pytania zadać w już założonym temacie a nie zakładać kolejny...

 

Okreś równiesz dokłądnie budżet i na czym Ci zależy (kombi, sedan, coupe, LPG czy Bez. itp)

 

PZDR>

Opublikowano

Dzieki za tak szybkie i konkretne odpowiedzi :)

 

KRIS85 masz racje z nowym tematem.

 

Na samochod chce przeznaczyc od 7 do 12 tys :)

Opublikowano
to szukaj w Niemczech, jeśli masz możliwość i jak jak coupe to tylko czerwone :D

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak dokładnie z tym budżetem możesz spokojnie szukać w niemczech, tym bardziej ze 1,6/1,8 są sporo tańsze od wiekszych R6. Ale jesli chodzi o coupe to szukaj tzw. 318 IS 136km. Bardzo fajny silnik, każde 2,0 odstawi bez problemu, i chyba najmniej awaryjny silnik w e30. Spalanie na poziomie zwykłych 1,8.

Sobo, masz rację czerwone E30 wygląda pięknie.....:)

 

 

PZDR

Opublikowano

no a jak ci się znudzi silnik zawsze możesz wsadzić większy np. 2.8 m52 :)

 

dziękuje Krzyśku za przyznanie racji :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

CZerwone BMW piękne????

KOledzy widzę że humor Was nei opuszcza:)

 

A co do pytań, postępowanie jak przy każdym aucie.

KIlka jazd próbnych i będziesz wiedział jaki silnik.

1.8is jest ciekawym wyborem do auta do jazdy cywilnej.

Jak Cię stac, to szukaj 2.8, 3.0, to już jest fajna zabawka.

Najważniejsze to zdrowa buda, resztę można wymeinc

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
CZerwone BMW piękne????

KOledzy widzę że humor Was nei opuszcza:)

 

 

humor to mamy cały czas, bo jest to dla nas czysta zabawa, posiadanie E30 :) (zwłaszcza czerwone) :P

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziekuję wam za odpowiedzi.

 

Udało mi sie sprecyzować jak bym chcial zrobic ten samochod. Myslalem nad e30 coupe do tego 2.8 m52, troce go usztywnić, obnizyć (wymiana zawieszenia). Co o tym myślicie? jakies rady? wygląd zewnętrzny i wewnętrzny auta chciałbym zostawić oryginalny.

Opublikowano
no i git pomysl tez nad lepszymi tarczami zebys mogl sie zatrzymac. Takie pomysly zawsze sa mile widziane na zewnatrz seria pod macha bestia hehe :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i kierunek dobry, łądne obiżenie, plus felunek. Oczywiście hamulce to podstawa, byś zrobił jak nalezy. M52b28 bardzoooo ładnie rozpędza budę e30, nie wiem czy nawet nie lepiej niż fabryczne M3 (sporo wiecej niutów ma m52). Z zewnątrz po za polerką, ewentualnym mpakiecie, (wiesz możę to oklepane, ale takie e30 najlepiej wygląda).

 

PZDR>

Opublikowano
no i git pomysl tez nad lepszymi tarczami zebys mogl sie zatrzymac. Takie pomysly zawsze sa mile widziane na zewnatrz seria pod macha bestia hehe :)

Sobo bestia to myślę, że trochę na wyrost użyłeś ja w tym momencie już żałuję że nie wrzuciłem jakiegoś s50 a drugi raz nie chce mi się bawić...

Ogólnie miesiąc jest frajda bo czuć że jedzie ale zawsze mogłoby być lepiej :mrgreen:

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi.

 

Hamulce wjadą jakies dobre na 100% i zastanawiałem sie nad zawieszeniem gwintowanym TA technix. jakies opinie?

Opublikowano

ta technix to jedna wielka lipa, jest beton, ale nie jest to amortyzator

chcesz dobrze to poszukaj nawet uzywanego zestawu bilstein b8 plus hr zwoje.

Standard hamulce komplet tarcze wystarczy, mam tak u siebie i zatrzymuje auto bez jakiegokolwiek stresu.

M52 to fajny motor, ale szybko pojawia sie niedosyt, ale jak by nie było, nawet silnik z maginczą literką M na pokrywie po pewnym czasie staje sie "słaby".

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
M52 to fajny motor, ale szybko pojawia sie niedosyt, ale jak by nie było, nawet silnik z maginczą literką M na pokrywie po pewnym czasie staje sie "słaby".

szkoda że moc nie rośnie np tak jak rośnie cena paliwa :mrgreen:

Opublikowano

szkoda szkoda, teraz moje m52 to by było s52 :)

 

Silnik silnikiem, ale wazniejsze jest zawieszenie, bynajmniej na początek.

Inaczej sie jeździ an standardzie czy ta technix czy bilstein.

 

A najwet janfajniejszy silnik nei da takiej frajdy jak zawias jest do .....

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
W takim razie jaki motor bedzie najbardziej odpowiedni? :) jakies konkretne tarcze polecacie? Ew jeszcze jakies elementy zawieszenia?
Opublikowano
myślę że m52 jest dobra jednostka, za przystępna cenę :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

M52tu to naprawdę zacna jednostka.

Co prawda już nie ma tego "gangu" 6cylindrówki bmw ale do normalnej jazdy jest super.Ale most musi być 2.9, 3.15, 3.25 krótsze to już masakra.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

Dobra, jest tak:

 

W czwartek jade po e30 na wąskiej :) :D

Pierwsze co z nia zrobie to wywale i wyczyszcze caly srodek podloge etc.

Jest tam silnik 2.0 i narazie go tam zostawie bo a) pieknie brzmi; b) naucze sie samochodu c) daje rade :)

 

Kolejna rzeczą bedzie wymiana zawieszenia na Bilstein b8 + jakie sprezyny? co sadzicie o HR?

 

Nowe wachacze i tarcze - polecacie jakies? brembo sa fajne ale troche drogie :/

 

kolejna rzecza bedzie dolot i uklad wydechowy no i tu juz nie mam pojecia co bedzie najbardziej odpowiednie ( chcialbym zachowac oryginalny dzwiek silnika)

 

pzdr!

Opublikowano

w sensie jak 2.0 to z tyłu bęben jest, na allegro znajdziesz wahacze na tarcze ja ostatnio za komplet dałem 250 zł (wahacze, tarcze i klocki)

 

jak tarcze to polecam coś z palety EBC...

 

jeśli chodzi o zawias, B8 jak najbardziej, do tego możesz wrzucić sprngi -40 H&R.

 

układ wydechowy hmmm ja mam tak wszystko seria od 2.0 i jest git. dolot tu jest trochę zabawy :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
Dobra, jest tak:

 

 

 

kolejna rzecza bedzie dolot i uklad wydechowy no i tu juz nie mam pojecia co bedzie najbardziej odpowiednie ( chcialbym zachowac oryginalny dzwiek silnika)

 

pzdr!

 

O ile nie jest zgnity nie ruszaj, zostaw jak jest, ew wymiań sam wkład filtra na k&n

Będziesz Mógł Więcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.