Skocz do zawartości

e39 trzeszczenie podczas wciskania hamulca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziwna sprawa, ale dzisiaj zauważyłem, że mojej Buni dolega dziwna usterka wręcz denerwująca. Po większym "zmęczeniu" hamulców, czyli ostrych hamowaniach dostrzegłem dziwne zgrzytanie (skrzypi jak stary tapczan) przy wciskaniu hamulca w przednim lewym kole. Dziwne zjawisko bo czym mocniej wcisnę hamulec tym bardziej zgrzyta. Tak jakby klocki wyginały tarcze... Tarcze wydają się być w dobrym stanie. Co może być przyczyną? Dodam tylko że gdy autko troche postało i ostygło, zgrzytanie zanikło. Dzieje sie dopiero tak po ostrym hamowaniu, skrzypi podczas jazdy i postoju. O co chodzi?
Opublikowano
Ja jeszcze tarcz i klocków nie wymieniałem, ale wydają się być w dobrym stanie. Musze zdjąć chyba dzisiaj koło i zerknąć co tam się dzieję, ale gdzieś natknąłem się, że może to być też padające już powoli łożysko w kole... Czy łożysko może powodować takie zjawisko? Dodam tylko, że nie zauważyłem jakiś szumów, "dudnienia" podczas jazdy....
Opublikowano

Łożysko słychać podczas jazdy. Na zakręcie w lewo bądź prawo się nasila w zależności które łożysko padło. Sprawdź też czy się nie nagrzewa felga/piasta. Może tłoczek nie dobija.

Ty nie zmieniałeś klocków i tarcz, ale poprzedni właściciel napewno to zrobił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obstawiał bym na zacisk hamulcowy.A konkretnie na zapiekający się w nim tłoczek.Jak dostanie temperatury może się klinować.

No i sprawdź klocki,bo może już same blachy zostały,a z czujnikami zużycia to różnie bywa.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Co do tych zacisków , a raczej ten tłoczek.. to jak mam to sprawdzić i ewentualnie jak zapobiec? Nasmarować, wymienić ten tłoczek czy trzeba cały zacisk?
Opublikowano
pewnie są jakieś zestawy naprawcze. Jak po tym hamowaniu czuć spalonym klockiem to na 100% coś z tym tłoczkiem nie tak. Niektóre modele mają zestaw naprawczy. Czyli uszczelnienia tłoczka smar itd. Sprawdź na odpalonym w kanale jak pracuje hamulec ten co trzeszczy. Czy płynnie chodzi i ładnie wraca na swoje pierwotne miejsce. Można też wycisnąć tłoczek i sprawdzić czy jego powierzchnia nie jest skorodowana. Przy okazji wymienić płyn i odpowietrzyć układ.
Opublikowano

CZesc

 

Mi też trzeszczy w lewym przednim kole, pojawiło się to po jakichś 2000 km od zmiany klocków ham. założyłem Textar tarcze zostały stare.

Z tego co zauważyłem to przy dużej prędkości albo nie trzeszczy albo nie słychać natomiast przy niskich prędkościach np. przed samym zatrzymaniem to każde wciśnięcie pedału hamulca powoduje trzeszczenie w taki sposób iż każdy ruch pedału to osobny trzask, podczas postoju naciskając pedał nawet bardzo mocno do oporu żadnego trzasku nie słychać. Mam taki domysł, że to może być górne mocowanie amora ( łożysko amortyzatora) bo czasem przy jeździe po nierównym stuka czasem ale głowy nie dam.

Można to skojarzyć z ugięciem zawieszenia przy hamowaniu i wtedy trzask się pojawia.

Będę rozbierał to w długi weekend i wtedy się zobaczy co wyjdzie.

Opublikowano

U mnie jest podobna sprawa. Mianowicie "trykanie" z przedniego zawieszenia podczas hamowania. Szczególnie przy zmianie kierunku jazdy, przy pierwszym hamowaniu w danym kierunku.

 

Po prostu ruszając lekko do przodu i hamując - "tryk, tryk", ponowne hamowanie w tym samym kierunku już dużo mniej. I następnie to samo do tyłu. Pierwsze hamowanie i znowu - "tryk, tryk", kolejne hamowanie w tym samym kierunku dużo mniej. Ponownie zmiana kierunku jazdy i sprawa się powtarza.

 

Wymieniłem ostatnio całe końcówki obu drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora z przodu, oraz wahacz przedni lewy rozprężny i przedni prawy poprzeczny. Również wymieniłem obie tarcze hamulcowe z przodu i komplet klocków. Wymiana nic nie dała, nadal jest to "trykanie"

 

Też zacząłem podejrzewać że może to górne łożysko kolumny MacPherson'a. Ale ten odgłos bardziej jakby z dołu dobiega.

 

------------------------------------

P.S.

Doszedłem jednak do wniosku, po jeszcze jednych oględzinach, że raczej przyczyną nie jest układ hamulcowy, tylko coś w zawieszeniu.

 

Od jakiegoś czasu obserwuję też skrzypienie przy większych ugięciach przodu zawieszena (np. przy przejeżdżaniu przez progi najazdowe). Tak, jak by to sprężyny albo coś z tamtych okolic. Może to rzeczywiście coś z łożyskiem kolumny MacPherson'a?

Opublikowano
Obstawiał bym na zacisk hamulcowy.A konkretnie na zapiekający się w nim tłoczek.Jak dostanie temperatury może się klinować.

No i sprawdź klocki,bo może już same blachy zostały,a z czujnikami zużycia to różnie bywa.

 

No ja jak swoją kupowałem to komuś było szkoda kasy wydać na czujniki zużycia i przeciął kabel w połowie, złączył przewody, żeby kontrolka się nie paliła na blacie :duh:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się zlikwidować problem. Okazało się, że do wymiany są tarcze i klocki, zresztą powinno się już je dawno wymienić heh

Założyłem tarcze Brembo i klocki TRW. ;-)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak sprawuja sie tarcze brembo ???? Moje po 2000 sie skrzywily i poszy do zwrotu Jednym slowem lipa tera mam Boscha i jest ok. Mam ten sam problem co ty miales ale moj niechce sie skonczyc i mysle ze zostalo tylko lozysko do wymiany W przednim kole

Pozdrawiam :cool2:

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odgrzeję trochę temat.

Czy już sobie poradziliście z problemem trzeszczenia hamulców w lewym prawym kole po rozgrzaniu hamulców?

Mam ten sam problem i w sumie wydaje mi się, że jest on od czasu jak założyłem nowe tarcze i klocki textar. Mam na klockach i tarczach przejechane około 30tys. km i w miarę coraz większego zużywania się klocków i tarcz problem po nagrzaniu robi się chyba coraz większy. Otóż na postoju jak wcisnę hamulec to jest takie trzeszczenie, że aż ludzie się oglądają. Trochę wstyd....

Drugie co zauważyłem to to, iż tarcze powinny wytrzymać około 2 wymian klocków (jeśli się mylę to mnie poprawcie). A u mnie tarcze i klocki umierają równocześnie. Wygląda na to iż klocki są za twarde do tarczy.

Powpisujmy swoje spostrzeżenia to może razem wypracujemy jakieś rozwiązanie na to denerwujące trzeszczenie.

Opublikowano

Ja wymieniałem wszystkie gumy na zaciskach, czyściłem całe zaciski i prowadnice, smarowałem tłoczki - i po tych zabiegach trzeszczenie ustało.

Pierwszy zestaw gum produkcji Autofren wytrzymał równo rok.

Drugi zmieniłem już na Ate i jeździ od sierpnia - na razie jest OK. I ten zestaw polecam, bo przy Ate wszystko składało się "jakby stąd było" :D a przy Autofrenie musiałem się sporo nasiłować, żeby poskładać to do kupy i chodziło dosyć ciasno.

Opublikowano
To tłoczki chodzą z oporami.Jak pisali koledzy wyżej zestaw naprawczy,delikatnie wodnym papierem tłoczek oblecieć(jak ma wżery to już raczej po zawodach).Wszystko wyczyść,przesmaruj gdzie należy i będzie.OK.Tłoczek po odkręceniu odpowietrznika powinien dać się przesuwać bez użycia narzędzi(ręką znaczy się)W zestawie są też sruby do jarzma,które warto zmienić.Pozdr.K
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.