Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wymieniłem przednie amortyzatory i teraz auto jest wyższe z przodu o ok. 2 cm. Denerwuje nie teraz wyższy prześwit między błotnikiem a oponą :mad2:

Mechanik mógł coś źle zrobić przy montażu, a może jest jakaś inna przyczyna ?

Opublikowano
Jest inna przyczyna. Stare amorki miałeś na wykończeniu i już sprężyna nie była w stanie utrzymać ciężaru auta i się więcej poddawała. Teraz trzyma i spręzyna i amortyzator. :)
Opublikowano

I to jest właśnie prawidłowe ustawienie wysokości.Przyzwyczaisz się.

Zawsze możesz założyć stare jak ci się bardziej z nimi auto podoba :wink:

Opublikowano

dzięki,

zatem muszę się przyzwyczaić, ponieważ stare wylądowały w koszu :wink:

Opublikowano

ja też kilka miesięcy temu wymieniałem amorki i dalej przód jest podniesiony a zrobiłem z 2tys km.

Na starych zawsze będzie niżej, tak samo jak się spręzyny wymienia- efekt taki sam

Opublikowano

Witam.

Koledzy-stopień zużycia amortyzatorów nie ma żadnego wpływu na wysokość zawieszenia ,przecież nowy amortyzator można wcisnąć ręką,jak więc mógłby on podnieść całą karoserię? Wysokość zależy od sprężyny,jej wytrzymałości i długości. Również od jej osadzenia na kielichu amortyzatora.Nie wszystkie amortyzatory mają kielich osadzony na tej samej wysokości, dla tego po wymianie wysokość może się zmienić . Zły montaż też ma wpływ , nie wszyscy wiedzą że jest różnica w montażu lewego i prawego i są znaki jak zakładać.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.

Koledzy-stopień zużycia amortyzatorów nie ma żadnego wpływu na wysokość zawieszenia ,przecież nowy amortyzator można wcisnąć ręką,jak więc mógłby on podnieść całą karoserię? Wysokość zależy od sprężyny,jej wytrzymałości i długości. Również od jej osadzenia na kielichu amortyzatora.Nie wszystkie amortyzatory mają kielich osadzony na tej samej wysokości, dla tego po wymianie wysokość może się zmienić . Zły montaż też ma wpływ , nie wszyscy wiedzą że jest różnica w montażu lewego i prawego i są znaki jak zakładać.

Pozdrawiam.

cały czas to samo mówia -- amortyzator nie ma siły by podnieś auto a różnica między gazowymi a olejowymi polega na zastosowaniu gazu by nie było pienienia oleju który jest w obu typach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jednak ma wpływ.

Lekko unosi auto.

Ale jeszcze warto by się zapytać czy mechanik skręcił wahacze jak auto stało czy jak było podniesione? chyba , że nie luzował wahaczy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

witam. Panowie to nie jest tak. po kazdej ingerencji w zawieszeniu zaleca sie podjechac na geometrie. Geometria to nie tylko zbieznosc i katy pochylenia i wyprzedzania... jest tez wysokosc nadwozia. Przednie amorki do e39 maja naklejki (oznakowania) jak gleboko w piaste maja wchodzic i jak talerze maja sie ustawic. Bez tego ani rusz, nie zlapie sie ani kata pochylenia ani wyprzedzania no i oczywiscie autko moze dziwnie stac (wysoko, nisko albo nawet krzywo)... Ja po kilku mechaniorow musialem sam sciaga amorki i poprawiac az w koncu sie udalo :mrgreen:

 

Moja rada: niech kolega w internecie sprawdzi jaka dopuszczalna wysokosc nadwozia. Ta informacja powinna byc zawarta w wydruku z geometrii. Obnizyc autko o 2 cm to zaden problem ale czy tak ma byc?!

 

pozdrawiam

Opublikowano

mam zamontowane amortyzatory KYB.

Jestem umówiony na ustawienie zbieżności u najlepszego fachowca na śląsku tj. Pana Dudy w Katowicach.

Zobaczymy co on stwierdzi :?:

Opublikowano
wymieniłem przednie amortyzatory i teraz auto jest wyższe z przodu o ok. 2 cm. Denerwuje nie teraz wyższy prześwit między błotnikiem a oponą :mad2:

Mechanik mógł coś źle zrobić przy montażu, a może jest jakaś inna przyczyna ?

 

Kolego meczylem sie z tym samym problemem ponad dwa lata temu.

Tak jak mowia koledzy, najpierw sprawdz czy amory weszly do samego konca w zwrotnice. Maja tam taki rant i jak podniesiesz auto to z latwoscia sprawdzisz.

Po drugie sprawdz czy sprezyny sa poprawnie ulozone na kielichu amora. Bardzo latwo to sp.... jak mechanior cienki. Wejdz sobie na strone Sachs czyli ZF i znajdziesz tam w PDFie instrukcje montazu nowych amorow i ulozenia sprezyn na kielichu.

Po trzecie jak juz oba poprzednie testy nie dadza odpowiedzi to jedz do jakiegos mnormalnego mechaniora, niech poluzuje wszystkie cztery wachacze z przodu, potem opusci auto na kola i skreci wszystko jeszcze raz. Mozesz to zrobis sam jak masz kanal.

A na samym koncu geometria u fachowca i na wlasciwej laserowe maszynie.

Oczywiscie musisz wiedziec jaki masz typ zawieszenia i jaka powinna byc prawidlowa wysokosc z przodu mierzona od srodka kola w pionie do rantu blotnika.

Info do znalezienia w TISie. Jak wrzucisz VIN to na pewno ktorys z kolegow pomoze. Ja mam TISA ale tu zagladam bardzo rzadko odkad mam potomka bo po prostu na nic nie mam czasu. Powodzenia

O Tempora! O Mores!
  • 4 lata później...
Opublikowano

Siema. Jakieś miesiąc tremu zmieniłem sprężyny z przodu i mam ten sam problem. Prześwit między błotnikiem a kołem jest większy z przodu niż z tyłu o jakieś 15 mm.

Czy mechanior popełnił błąd przy montażu? Da się wymianą sprężyn spartolić?

Może mi ktoś z klubowiczów napisać jaki powinien być dystans od środka koła przedniego do błotnika? (vin CS26487 ). Kolejną sprawą jest to, że po wymianie często słyszą kompresor od nivo, nawet w czasie jazdy, tak jak by nie mógł wypoziomować auta. Przed wymianą sprężyn nigdy go nie słyszałem, nawet myślałem, że może być uszkodzony, ale w inpie nie mam żadnego błędu.

Jechać na geometrię i oni mi ustawią właściwą wysokość? Czy po prostu nowe sprężyny trzymają wyżej zawieszenie z przodu?

:?

Opublikowano
Siema. Jakieś miesiąc tremu zmieniłem sprężyny z przodu i mam ten sam problem. Prześwit między błotnikiem a kołem jest większy z przodu niż z tyłu o jakieś 15 mm.

Czy mechanior popełnił błąd przy montażu? Da się wymianą sprężyn spartolić?

Może mi ktoś z klubowiczów napisać jaki powinien być dystans od środka koła przedniego do błotnika? (vin CS26487 ). Kolejną sprawą jest to, że po wymianie często słyszą kompresor od nivo, nawet w czasie jazdy, tak jak by nie mógł wypoziomować auta. Przed wymianą sprężyn nigdy go nie słyszałem, nawet myślałem, że może być uszkodzony, ale w inpie nie mam żadnego błędu.

Jechać na geometrię i oni mi ustawią właściwą wysokość? Czy po prostu nowe sprężyny trzymają wyżej zawieszenie z przodu?

:?

 

Wbiłeś na temat dot e39 ale.. Może tak być, że nowa sprężyna trochę wyżej będzie niż stara. Na geometrii nie ustawią Ci wysokości sprężyny :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.