Skocz do zawartości

[e46] 320i Szarpanie przy zmianie biegu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ja ostatnio wymieniałem tuleje mostu jest to bardzo czasochłonne ale skuteczne

Pozdrawiam

 

A ja ostatnio wymieniłem pióra wycieraczek . Powiedz czy miałeś ten sam problem i czy to pomogło. :x

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
po wymianie łącznika gumowego wału poduszek pod skrzynia, podpory wału, wszystkich tulej na tylnej belce i dyfrze, jest mała poprawa ale to jeszcze nie to, zostały mi do wymiany tuleje wzdłuznych wachaczy tych od piasty do budy i tuleje wachacza pływajacego, jak to zrobie i nie przyniesie 100% efektu to chyba sobie odpuszcze to bo nie wiem juz za co sie zabierac dalej.
Opublikowano

Jeśli chodzi o to szarpanie przy zmianie biegu, przeczytałem gdzieś na jakimś forum że typek miał podobny problem i u niego walnięty był wysprzęglik. U mnie wygląda to tak że czasami zmienia mi biegi płynnie(i to jest zastanawiające :/:/:/), natomiast z reguły czuję szarpnięcia :/ Już zgłupiałem. Jest tak że ruszam bez problemu, dosłownie jak automat, jadę do 3k daję sprzęgło wbijam 2, puszczam sprzęgło i ono trzyma, trzyma i nagle JEB i zamiast płynnie wślizgnąć się w ten 2 bieg to tak jakby się w pół sekundy zakleszczało i autem trzepie.

 

Pomijam fakt że słyszę też te stuknięcia przy zmianie biegu, czy wbijaniu jedynki, natomiast dopóki nie zrobie tego szarpania to nie ma chyba sensu wymieniać tulei czy innych bo za chwile i tak powybijam je :/

 

Pozdro.

Opublikowano

u mnie przy zmianie biegów tez jest delikatne szarpniecie i stukanie przy dodawaniu gazu na niższych biegach

 

ale wiem że jest to dyfer - ma już luzy między zębatkami

 

czasem w ostrych zakrętach jak wdepnę to słychać jak coś w nim strzela

 

jeżdżę na tym dopóki nie wyzionie ducha :)

a później jakąś używkę się założy - na szczęście jest już dużo części do e46 i ceny coraz bardziej przystępne

gg5553463
Opublikowano
A to szarpanie występuje u Ciebie za każdym razem? Bo u mnie raz zmienia jak marzenie aż miło się jedzie, natomiast z reguły szarpie jak głupi :/ I nie chodzi tu o technikę jazdy, czy że nie umiem zmienić biegu, jakaś usterka jest na 100% i walczę z tym już pół roku i nie wiem :(
Opublikowano

u mnie za każdym razem tak jest

 

przy spokojniejszej jeździe - mniej dynamicznej

słabo się to odczuwa

 

ale z tego co się orientuję twój silnik ma dużo więcej elektroniki dorzuconej

nawet gaz masz chyba sterowany elektronicznie - więc przyczyn może być mnóstwo

 

a komputer może ich nie pokazywać/wykrywać

 

to są najgorsze usterki...

 

bo człowiek wie że coś się pieprzy ale za cholerę nie może tego zlokalizować ;/

gg5553463
Opublikowano
No właśnie nic nie pokazuje, niby wszystko ok. Może faktycznie podmiana sterownika by coś pomogła, reset też nic nie daje. :?
Opublikowano

Cóż, BMW czasem trudno zdiagnozować, pojedziesz do aso to oczywiście zrobią, ale niepotrzebnie wymienią też kilka sprawnych elementów.

 

BTW, jeszcze jedna sprawa, kolego Majron, silnik M52B20 był montowany w e36, TY masz M52TUB20 - to jest ogromna różnica wbrew pozorom. M52TU jest bardziej podobny do M54, a między M52TU a M52 jest przepaść. Jedna z niewielu różnic między M52TU a M54 to gaz na linkę.

Opublikowano

Fakt, źle wpisałem w tym info.:) mam M52TU.

 

Właśnie chciałbym uniknąć spotkania z ASO bo nie dość że wymienią to co nie potrzeba to jeszcze zapłacę za to wszystko podwójnie.

Może ktoś jeszcze ma jakieś propozycje?

Opublikowano
ostatnio zwrociłem uwage bardziej na sprzęgło a raczej na wysprzeglik, mam takie wrazenie ze jak stojac na swiatłach podpompuje sprzegło noga to szarpanie zmniejsza sie i to dosyc mocno, ale sam nie wiem czy to wina wysprzeglika czy co
Opublikowano

Arturnmp123 , właśnie wcześniej też pisałem o tym wysprzęgliku. Jakbyś coś robił z nim to daj znać czy się poprawiło .

 

piot5rek a jak było z ruszaniem? Z tego co wiem jak dwumas jest uszkodzony to trzęsie całą budą i na postoju i przy ruszaniu. U mnie tego nie ma, poza szarpaniem przy zmianie biegu żadne nawet drgania nie występują. :x

Opublikowano
a ja powiem tak wymieniłem łącznik elastyczny wału podpore wału wszystkie tuleje na tylnym moscie poduchy pod skrzynia i nawet zmieniłem olej w skrzyni dalej było szarpanie zmalało ale bardzo mało, ostatnio zwrocilem uwage na sprzegło, było tak ze rano po odpaleniu miałem szarpanie dojezdzałem do swiateł pompowałem sprzęgłem i na zielonym ruszałem i odrazu innaczej nie było szarpania(było czuc ze pedał twardnieje pod nogą)jakies 3-4 swiatła i znowu szarpanie wracało wiec ja znowu pompowac i dobrze, zrobiłem tak ze wymieniłem cały płyn hamulcowy przy okazji w kołach tez no i dobrze odpowietrzyłem wysprzęglik i powiem ze jest owiele lepiej, jest delikatne poszarpywanie jak za gwałtowie odpuszcze sprzegło czy cos, kwestia teraz na nowo wyczucie auta i mysle ze bedzie juz dobrze :) Tak ze wniosek z tego taki ze warto zwrocic uwage na wysprzęglik, słucham odpowiedzi waszych jak tam poprawa jest?
Opublikowano

To super :) W poniedziałek robię to samo. Płyn hamulcowy już zakupiłem, pożyczyłem ze szrotu od kumpla inny wysprzęglik (na wypadek gdyby samo odpowietrzenie nic nie dało, spróbuję podmienić) . Mam nadzieję że też coś pomoże u mnie.

Pozdro!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety nie ma żadnej różnicy. :/ Już zgłupiałem trochę bo zauważyłem że u mnie np przy włączonej klimatyzacji jest jeszcze większe szarpanie. Wydaje mi się że to coś z pracą silnika. :duh:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Powtarzam :norty: : niesprawny częściowo czujnik wału korbowego, może dawać takie objawy. No i jeszcze jedna rzecz wbrew panującej na forum opinii czujnik wałka ssącego bądź wydechowego nie powoduje szarpania, po prostu samochód jeździ jak bez faz rozrządu. Sterownik adaptuje się do warunków.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

 

Bardzo proszę o pomoc. Posiadam BMW e46 316i. Mój problem polega na tym, iż podczas jazdy na trzecim biegu, gdy dodam troche więcej gazu, auto raz szarpnie (jakby odcięło mu paliwo) i później jest już ok. Tak samo jest też na czwartym biegu. Na pierwszym, drugim i piątym idzie jak burza. Komputer nie wykazał żadnych błędów. Dzieje się to za każdym razem kiedy wbijam na nowo bieg trzeci bądź czwarty.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Sprawdź czy masz przydławienie po gwałtownym depnięciu z wolnych obrotów na LPG i czy na benzynie jest lepiej. Te silniki często mają z tym problem przy czym nasila się to na gazie, efektem są właśnie szarpnięcia w czasie jazdy.

 

hej,

 

sorki, że odgrzebuję stare śmieci, ale właśnie mam taki sam problem, że dławi po gwałtownym gazowaniu i szarpie przy zmianie biegów. Mógłbyś jakoś rozwinąć wypowiedź, chodzi mi głównie co może być tego przyczyną?

 

sprawa dot. M52B25TU, czyli ta sama konstrukcja, bez gazu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.