Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem pojawił się po tym jak został uszkodzony zderzak z prawej str auta.

Jak jest ustawione 16 stopni leci chłodne powietrze a juz 16.5 i w górę ciepłe.

Dodam, że mam uszkodzony czujnik temp zewn(pokazuje -40)---czy to może mieć coś wspólnego?

 

 

Czy to mogą być elektrozawory?


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano

środkowe pokrętło zawsze miałem na max ciepło ustawione i wszystko było ok.

tak jak mówię problem pojawił się po rozwaleniu zderzaka i kilku plastików pod spodem(częściowo sie zawiesiłem na leśnej piaszczystej drodze) :duh:


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
Możliwe, że lekko chłodnica dostała i się poci. Będzie to widoczne dopiero jak chłodnica dostanie gorący płyn na duży obieg i się sama też rozgrzeje. Wtedy może sączyć płyn i od razu odparowywać. Jak zacznie się studzić to może zaciągać powietrze do układu i pchać je w nagrzewnice i ją zapowietrzać. Radzę najpierw porządnie odpowietrzyć układ. Postaw przednie koła wyżej od tylnych wtedy powietrze łatwiej wyjdzie z nagrzewnicy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To TDS dlatego wątpię żeby był zapowietrzony-o ile jest płyn i nie ma nieszczelności.A jeżeli grzeje to na pewno zapowietrzony nie jest,jakby był to raczej przestawał by grzać i coś działo by się z temp silnika.

Nie wiem czego w ogóle dotyczy twój problem?

Ja mam ustawione na 22 i jak jest chłodno to z kratek wali gorącym,potem gdy temperatura wewnątrz zbliża się do ustawionej na sterowniku,gorąco z kratek zmniejsza się aż do zimnego.Jak temperatura spadnie to znów zaczyna dawać gorącym(pokrętło kratek-trzy czerwone kropki).

Przy ustawieniu 16 stopni wieje chłodnym bo wewnątrz auta masz podobną lub nieco mniejszą temp,a jak podniesiesz na sterowniku to panel grzania chce jak najszybciej dogrzać do ustawionej temp i wieje Ci bardziej ciepłym.

Więc w czym problem? Wieje Ci gorące cały czas,czy jak?

Termometr nie ma na to wpływu.Panel ma własne czujniki temperatury wewnątrz auta i termometr zewnętrzny nie jest mu potrzebny.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

gorące zaczyna od 16,5, tak jak pisałem problem pojawił się teraz po rozwaleniu zderzaka, wiem na jakiej zasadzie działa, że jak nagrzeje do odp temp to zmniejsza temp ale chodzi o to, że jak ustawie 16 to leci zimne a już od 16,5 gorące i nie ma to znaczenia czy jest 16,5 czy 25.

Dawniej tego nie miałem. Dajmy taki przykład, że kiedyś np jadąc i mając ust temp załóżmy 20 stopni czułem, że robi się za ciepło i ustawiałem np 18 i to dawało efekt, a teraz jedynie ustawienie 16 daje jakąkolwiek różnicę. Dodam,że chłodnica nie została w żaden sposób naruszona, nie ubywa płynu.


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
Podepnij pod kompa! może jakiś wewnętrzny czujnik temperatury odmówił posłuszeństwa i źle steruje sterownikiem?
Opublikowano
W aucie są dwa osobne czujniki temperatury wewnętrznej lewy i prawy, nie wiem czy czujnik temperatury zewnętrznej ma tu coś wspólnego ale jest to możliwe :!:
Opublikowano

TDS odpowietrza się sam

elektrozawory najprawdopodobniej mają zgnite gumki - kumpel tak miał i nie było nawet widać zewnętrznego wycieku

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
100 procent ma to związek z czujnikiem zewnętrznym, bo ogrzewanie bierze dane z czujnika zewnętrznego i wewnętrznego i dostosowuje pracę ogrzewania do parametrów zczytanych z tych czujników. Może być nawet na zewnątrz + 30 stopni i jak ustawisz np. 20 na panelu to i tak będzie lecieć zimne powietrze z zewnątrz i dmuchać na automacie na max bo i tak nie schłodzi bardziej, bo na zewnątrz będzie temp. + 30, a w twoim przypadku masz uszkodzony czujnik temp. zewnętrznej i pokazuje ci -40 i panel stara sie podciągnąć temperature do tych 16,5 stopnia w środku otwierając gorący nadmuch. Edytowane przez gyver7
Opublikowano

Mam bardzo podobny problem jak autor.

Przez całą zimę temp na 16 leci zimne, temp na 16.5 temp maksymalna

Tylko u mnie są różnice

-problem zniknął gdy zrobiło się cieplej tzn od 10 st C

-a także po około godzinnej jeździe. Po jakimś czasie to co ustawie na klimatroniku to leci z kratek

- gorące leciało od chwili złapania temp przez silnik

Oto co sprawdziłem

- INPA błędy - brak

- czujnik temp zewnętrznej - ok

- elektrozawory rozkręciłem i wyglądają na sprawne

- zmieniłem panel klimatronika i nic

Teraz jest ciepło i jest ok

Wydaje się że to jakiś czujnik temp, ale który.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.