Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie pomogę jeśli chodzi o skrzynie do napędu 4x4 ale jeślu chodzi o napę na jedną oś to da się te skrzynie zamieniać są identyczne z tym że różni się krzyżak na wał pędny ale wielowpust w skrzyni jest identyczny.

Konwerter też jest ten sam? Czy np. biorąc skrzynię z 2.0d do 3.0d trzeba go zmienić na ten od 3 litrówki, czy nie? W benzynach, jak np. N42, też był montowany automat oznaczony 5L40e - taki też można przełożyć do M57?

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A co na podstawie P/N mówi na ten temat realoem ?

Są różne oznaczenia, ale jeśli jest faktycznie tak jak pisze kolega:

Mogę potwierdzić na 100% że te końcówki w oznaczeniach skrzyni nie mają najmniejszego znaczenia. Nie sugeruj się nimi.

To byłoby to przełomowe dla mnie i pewnie nie tylko dla mnie. Ale muszę mieć 100% pewności, dlatego dociekliwie wertuję ten wątek.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Są różne oznaczenia...

Nie wiem czy się rozumiemy. Na podstawie realoem moja skrzynia 530dA ma P/N 24007511009 i ten numer pasuje również do 525dA więc w tym wypadku to jest ta sama skrzynia. Do innych modeli może już nie pasować bez przeróbek, np. inny krzyżak, mocowanie, itp. Natomiast skrzynia o numerze 24007530443 pasuje już tylko do 525dA. Oczywiście jest taka możliwość, że taką skrzynię można zamontować do innego auta, a numer wynika tylko z rocznika, w którym była montowana.


Może ta firma http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-5l40e-a5s-360r,4,29.html jest w stanie odpowiedzieć na Twoje pytania.

Opublikowano
Kupiłem skrzynię od E46 2.0d 150 KM wraz z konwerterem. Wkrótce swap, jak będzie po wszystkim to podzielę się spostrzeżeniami.
Opublikowano

Moze komus sie przyda:

cytat wyjety z instrukcji naprawy skrzyni 5l40 (GM):

GM Designation - 5L40-E BMW Designation - A5S 360R

Model year 1999 applications are as follows:

3 Series BMW, with 2.5L Gasoline Engine, Used in USA and Japan.

3 Series BMW, with 2.8L Gasoline Engine, Used in USA and Japan.

5 Series BMW, with 3.0L Diesel Engine, Used Worldwide.

Ta skrzynia, to zwykly "hydramatic" majacy korzenie w pierwszych skrzyniach koncernu GM (jedne z najlepszych skrzyn na swiecie).

Moze troche podpowiem.

Jesli skrzynia szarpie:

1. nalezy upewnic sie czy poziom oleju jest prawidlowy

2. sprawdzic czy silnik, (ewentualnie abs, chlodzenie) nie ma bledow -jesli silnik ma bledy - skrzynia tez nie bedzie chodzic prawidlowo. Chodzi o to ze skrzyni i silnik maja troche "wspolnych czesci" z ktorych oba podzespoly czerpia dane (np przepustnica, map sensor, sondy lambda). Jesli silnik nie chodzi z jakiegos powodu prawidlowo (ma bledy) to nalezy je wyeliminowac a potem wieszac psy na skrzyni ze "g...no".

3. Olej w skrzyni i filtr sie wymienia - nie ma innej opcji. Bardziej obrazowo: jedlibyscie frytki smazone na tym samym oleju od 3 -4 lat? Wyobrazacie sobie smak tych frytek? To dlaczego pokutuje wciaz w spoleczenstwie to glupie twierdzenie ze "oleju w automacie sie nie wymienia). To moze w silniku tez nie wymieniajmy...bo po co? skoro skrzynia ma chodzic na starym, to silnik tez...


na obrazku ponizej - jak to wszystko jest ze soba polaczone

f8057e5e5dc0.png

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich!

No więc swap zrobiony z pełnym powodzeniem - dla przypomnienia, skrzynia GM z E46 2.0d 150KM wraz z konwerterem wsadzona do E39 530d 193KM. Jedyna nazwijmy to "przeróbka", polegała na przełożeniu krzyżaka ze starej skrzyni, z uwagi na nieco inną średnicę wału. Do skrzynki zalany został świeży olej Texamatic 7045e (weszło 10L) + filtr Febi. Auto jeździ jak należy, a skrzynia zmienia biegi jak DSG. Póki co, zrobiłem ok. 200 km, ale jestem mega zadowolony. Całkowity koszt tej imprezy w moim przypadku zamknął się w kwocie 2100 zł, a więc tyle co za używaną skrzynię z 3.0d. Także nie ma co się bać, że coś nie pasuje i przepłacać za używki z 3.0. Mam nadzieję, że moje doświadczenie komuś pomoże :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.