Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Moj silnik to m30 3,5.

 

1.Mam w planie montaż wtrysku sekwencyjnego OMVL i zaczelo mnie zastanawiać gdzie najlepiej umiejscowić parownik oraz gdzie dokładnie powinien być on wpięty w układ chłodzenia.Z tego co wiem wpina się je do przewodów od nagrzewnicy - ale do wlotowych czy wylotowych z nagrzewnicy ? Jeśli do wlotowych to czy nie pogorszy to grzania w samochodzie ? Jest jakieś znaczenie do ktorej nagrzewnicy jest wpiety parownik ?

 

2 Jaka srednice powinien miec przewód doprowadzajacy gaz od zbiornika do parownika zeby nie zabrakło jej ,,tchu" na wyzszych obrotach

 

3 Co to jest i za co odpowiedzialna jest taka spirala doprowadzajaca gaz tuz przed parownikiem ?

 

4.Jaka jest najbardzije optymalna temperatura przy ktorej nastepuje automatyczne przejscie z benzyny na gaz ?

 

5.Jak powinne byc połączone wtryskiwacze od parownika? Tzn kazda trójka wtryskiwaczy powinna połączona byc z parownikiem oddzielnym przewodem ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie rozumiem, po co tyle pytań, bedziesz zakładał instalację samodzielnie?? :shock:

Jeśli nie masz o tym pojęcia to sobie odpuść. Jeśli zrobisz coś niefachowo dołączysz go grona osób które mają ciągłe problemy z instalacją.

Opublikowano

Nie zamierzam instalować gazu samodzielnie ponieważ nie znam się na tym.

Te pytania zadałem z czystej ciekawości żeby dowiedzieć się co gdzie sie instaluje i dlaczego akurat tam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1.Mam w planie montaż wtrysku sekwencyjnego OMVL i zaczelo mnie zastanawiać gdzie najlepiej umiejscowić parownik oraz gdzie dokładnie powinien być on wpięty w układ chłodzenia.Z tego co wiem wpina się je do przewodów od nagrzewnicy - ale do wlotowych czy wylotowych z nagrzewnicy ? Jeśli do wlotowych to czy nie pogorszy to grzania w samochodzie ? Jest jakieś znaczenie do ktorej nagrzewnicy jest wpiety parownik ?

 

Równolegle do nagrzewnicy przed elekrozaworami. Pogorszenie ogrzewania powinno być, ale praktycznie jest niezauważalne. Natomiast w drugą stronę widać różnicę bardzo. Mianowicie o wieeeeele szybciej zagrzeje się parownik/reduktor, kiedy masz wyłączone ogrzewanie, niż jak je właczysz.

 

2 Jaka srednice powinien miec przewód doprowadzajacy gaz od zbiornika do parownika zeby nie zabrakło jej ,,tchu" na wyzszych obrotach

 

8mm średnicy (czasami wpychają 6mm, ale uważam, że niewiele więcej kosztuje 8mm, a w BMW warto).

 

3 Co to jest i za co odpowiedzialna jest taka spirala doprowadzajaca gaz tuz przed parownikiem ?

 

To jest pętla pozwalająca na swobodną pracę przewodów przy zmiennej temperaturze bez powodowania naprężeń (rozszerzalność termiczna - tak, jak lecą rury wodne na wolnym powietrzu, co pewien czas mają zagięcia poziome w kszałcie C).

 

4.Jaka jest najbardzije optymalna temperatura przy ktorej nastepuje automatyczne przejscie z benzyny na gaz ?

 

Zależy od jazdy, przeważnie wysarczy 30-35 stopni. Jednak jeżeli zaczniesz deptać konkretnie wtedy, to może braknąć...

 

5.Jak powinne byc połączone wtryskiwacze od parownika? Tzn kazda trójka wtryskiwaczy powinna połączona byc z parownikiem oddzielnym przewodem ?

 

Nie koniecznie, byleby przewód doprowadzający był gruby, a czujniki ciśnienia i temperatury gazu jak najbliżej listwy. Dodatkowo pamiętaj, że przewody od wryskiwacza do dyszy powinny być jak najkrótsze (w teorii mają w insrukcji do 20cm, ale o stanowczo za dużo).

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz: przewody od wtryskiwaczy do dysz MUSZĄ BYĆ RÓWNEJ DŁUGOŚCI na wszystkich cylindrach...
Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.