Skocz do zawartości

Zamkniety termostat a ogrzewanie w aucie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy mozliwe jest aby z nawiewów leciało ciepłe powietrze mimo iz termostat jest zamkniety ?Pytam bo u siebie po wymianie chlodnicy i po odpowietrzeniu (wydaje mi sie ze prawidłowym - bo z odpowietrznika na obudowie termostatu leci płyn bez babelkow) z nawiewów leci ciepłe powietrze ale rura dolna przy chlodnicy nie jest ciepła - tzn jest tylko delikatnie ciepła ale podejrzewam ze chyba bardziej od pracujacego silnika niz z powodu otwarcia termostatu.Byc moze termostat otwiera sie nie do konca bo tylko po stronie kierowcy leci cieple powietrze a od pasazera zimne(ale tu moze byc wiele przyczyń - sterowanie,elektrozawór)

Podczas odpowietrzania zauwazylem ze wskazówka od temperatury stoi w pionie (auto pochodziło sobie kilka minut tak) ale dolna rura nie jest ciepła, tylko tak jak pisałem z nawiewów od strony kierowcy leci ciepłe powietrze i nie wiem co jest grane - podejrzewam usterke termostatu,albo nie wystarczajaco dobre odpowietrzenie

Opublikowano
witam!! ogrzewanie jest właśnie wtedy jak jest mały obieg czyli jak termostat jest zamknięty[żeby szybciej grzało].z tego co piszesz to termostat albo ta chłodnica jest jakaś felerna!.jak mówisz że masz dobrze odpowietrzony układ to wymontuj termostat i pojeżdzij bez niego,wtedy cały czas będzie duży obieg i temp. będzie dużo wolniej rosła.jak tak to będziesz pewny że to termostat.pozdro :norty:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano
a ja mam inną propozycję (bez bawienia się w wyjmowanie termo.)jak jest zimny po nocy np.to przejedz kawałek tak żeby nie nagrzał się i dotknij węża za termo. jak będzie się nagrzewał to termo.puszcza za szybko, jak po nagrzaniu (dłuższa jazda po mieście) wąż będzie zimny to nie otwiera się i nie puszcza na chłodnice (chłodnica też powinna być ciepła.) jeżeli zachodzą takie objawy to coś jest nie tak z termo.
Opublikowano

Chlodnica powinna byc ok bo jest to nówka.Podejrzewam termostat - jak bede go wyciagał to poprostu zaloze drugi nowy bo jazda bez termostatu teraz to wiecznie nienagrzany silnik i zawsze zimno w środku ale górny wąż jest goracy kiedy wskazówka temp jest pionowo - czyli do chlodnicy woda jest puszczana,nie od razu tylko dopiero jak silnik troche pochodzi

 

A może poprostu silnik niei chodził wystarczajaco długo (po tym jak nagrzał sie do normalnej temperatury chodził tak z 5 min i cały czas wskazówka była pionowo - ale w tym czasie wisko moglo sie zalaczac i dawac chlodzenie stad temperatura moglabyc w normie) aby nastapiło otwarcie termostatu - wiadomo teraz zima i wszystko wolniej sie nagrzewa

Opublikowano

We wszystkich współczesnych BMW płyn chłodzący przepływa przez nagrzewnicę STALE (jeżeli działa pompa cieczy).

Nieważne czy termostat się otwarł, czy nie.

Ba :!: nieważne nawet, czy masz włączone ogrzewanie, czy nie :!: Wyłączenie ogrzewania następuje przez zamknięcie przepływu powietrza przez rdzeń nagrzewnicy (klapką).

 

Tylko w niektórych starszych samochodach (m.in. w mojej Skodzie) wyłączenie ogrzewania następowało przez zamknięcie przepływu płynu przez nagrzewnicę zaworem. Miało to jedną zaletę (szybkie rozgrzewanie silnika), ale multum wad - zawór nagrzewnicy lubił się rozszczelniać przy pierwszym otwarciu po wielomiesięcznym letnim bezruchu, w samej nagrzewnicy (bez regularnego przepływu płynu) odkładały się syfy, system grzania osiągnał dobrą wydajność dopiero po kilku minutach rozgrzewki, a i samo sterowanie siłą grzania było bardzo nieprecyzyjne. (Skoda ma w zasadzie dwie pozycje: zero grzania i grzanie na maxa).

 

Boggy e36 dobrze podpowiada prostą metodę sprawdzenia czy termostat nie przepuszcza.

 

Zimne powietrze dla pasażera / ciepłe dla kierowcy (przy włączonym grzaniu), to będzie raczej wina elektrozaworu po stronie pasażera.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Termostat jest od utrzymywania odpowiedniej temperatury silnika a ta z tego co wyczytałem jest odpowiednia. Dolny gumowy przewód odchodzący do silnika będzie ciepły tylko wtedy gdy termostat otworzy się przy odpowiedniej temeraturze silnika. W zimę może być tak że nie otworzy się bo wystarczające jest chłodzenie z visca. Brak ciepłego powietrza w środku może występować na odcinku elektrozawory nagrzewnica.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

Przepraszam Panowie ale być może ja jestem za bardzo uczulony na punkcie BMW :) Jak czuje że w wezu górnym robi sie cisnienie to wydaje mi sie ze zaraz ten waz peknie albo wyrwie sie z chlodnicy :) A chlodnice wymieniałem dlatego ze urwał mi się ten platikowy krócieć na który naklada sie górny wąż ale podejrzewam ze nie z powodu ciśnienia a ze starości (słyszałem ze to dość pospolita przypadłość)

 

Jutro pojeżdze troche autem i zobacze czy temperatura będzie w normie - jeśli nie to wiadomo albo sprawdzić odpowietrzenie albo usterka termostatu (wykluczamy pompe)

 

A nagrzewnice faktycznie wchodzą w skład małego obiegu i nie mają wiele wspólnego z termostatem.

 

W sumie jeżeli wskazówka od temperatury jest w pionie to znaczy ze uklad chlodzenia pracuje odpowiednio.

Opublikowano
Ostatnio u kolegi w e34 3.5 wymienialiśmy pompę wody i miał później takie same objawy jak u Ciebie, czyli że termostat wcale się nie otwierał, temp stała na połowie i ogrzewanie było OK. Na początku też się trochę dziwiliśmy ale w końcu też już wiemy że tak może być normalnie, w końcu jest zima i takie rzeczy są na porządku dziennym.
www.sosen.pl
Opublikowano

Wiec chyba rozwikłałem tą zagadkę :)

 

Otóż według moich obserwacji sprawa ma się następująco.Jak wiadomo jest zima,temperatury na zewnątrz są niskie,zatem termostat w normalnym ruchu nie otworzy się maxymalnie ponieważ spowodowałoby to puszczenie dużej ilości płynu do chłodnicy a przy obecnych temperaturach płyn w chłodnicy momentalnie by ostygł co by powodowało niedogrzanie silnika a w rezultacie temperatura na wskaźniku byłaby niższa od pionu.Podejrzewam że termostat teraz otwiera się w bardzo niewielkim stopniu przez co niewiele płynu idzie przez chlodnice ktory i tak przy obecnych temperaturach zostaje schłodzony do tego stopnia ze w wezu dolnym trudno wyczuć ciepło ponieważ płyn wracajacy tamtedy jest juz zimny.Pojeździłem z 20 min po mieście i wskaźnik temperatury wskazuje pion

Tak czy siak u mnie kiedy wskazówka jest w pionie, górny wąż jest gorący i dość twardy a ten dolny jest lekko ciepły - jak jest u was ?

Opublikowano

Witam.

Niewiem czy to odpowiedni temat ale dolacze sie :)

Od pewnego czasu dlugo sie nagrzewa( dopiero po przejechaniu 7-10km). Zauwazylem dzisiaj ze chlodnica u gory jest ciepla oraz gorny waz jest goracy i twardy, natomias dolna czesc chlodnicy jest zimna i dolny waz jest zimy (nie letni tylko zimny :wink: )

Czego to moze byc efekt zapowietrzony uklad, termostat czy cos innego??

 

dzieki i pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

Niewiem czy to odpowiedni temat ale dolacze sie :)

Od pewnego czasu dlugo sie nagrzewa( dopiero po przejechaniu 7-10km). Zauwazylem dzisiaj ze chlodnica u gory jest ciepla oraz gorny waz jest goracy i twardy, natomias dolna czesc chlodnicy jest zimna i dolny waz jest zimy (nie letni tylko zimny :wink: )

Czego to moze byc efekt zapowietrzony uklad, termostat czy cos innego??

 

dzieki i pozdrawiam

 

Objawy zapowietrzonego układu,wystarczy odpowietrzyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.