Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ponieważ jakiś czas temu sam szukałem podobnego tematu postanowiłem skrobnąć parę zdań dla przyszłych potencjalnych kupców.

Dotychczas przez 5 lat jeździłem E60 525d 177 KM, automat

Od dobrego tygodnia jeżdżę F10 520d, 184 KM, automat

 

Wymienię tylko to co się zmieniło:

1. subiektywnie na plus:

- komfort zawieszenia - to rzecz, która zdecydowanie najbardziej się zmieniła. Przy podobnej pewności prowadzenia komfort jest o dwie klasy wyższy. Przy identycznym rozmiarze kół E60 przy F10 to wóz drabiniasty.

- wnętrze - w F10 bardziej nawiązuje do starego dobrego E39. Użyte materiały, jakość montażu i wrażenie wizualne o klasę lepiej

- wyciszenie wnętrza - jest genialne - nareszcie nie ma tego uciążliwego hałasu od szyberdachu przy otwartej rolecie dachu. Silnika i kół praktycznie nie słychać.

- I-drive. O wiele szybciej się uruchamia, jest duuuużo wygodniejszy w obsłudze i nie ma tych denerwujących opóźnień, które powodowały, że dzwoniłem nie pod ten numer, co chciałem. Kto miał E60 wie o czym piszę.

- automat. Z tego w E60 byłem bardzo zadowolony. Do czasu, aż przejechałem się 8-biegowym. To nie jest rewolucja, ale jest znacznie lepiej.

- klimatyzacja i nawiewy - znacznie mniej przeciągów, ale skuteczność ocenię dopiero przy wyższych temperaturach.

 

2. Subiektywnie na minus

- standardowy program skrzyni biegów preferuje za niskie obroty silnika. Trochę mi to przeszkadza, szczególnie po przejściu z 6 na 4 cylindry. Mam wrażenie, że silnik podczas jazdy po mieście się trochę męczy. Pewnie gdybym miał 6 cylindrów, nie byłoby tego punktu. Próbowałem adaptacji skrzyni, nie pomogło.

Oczywiście radzę sobie z tym - polubiłem program sportowy, gdzie moim zdaniem jest idealnie.

- umieszczenie zamków tylnych pasów - są głęboko schowane w siedzisku i przy założeniu fotelika dziecięcego ISOFIX (15-36 kg) jego szerokość powoduje bardzo niekomfortowy dostęp do zamków, a przy szerokich siedziskach wręcz go uniemożliwia. Gdyby zamek pasów bardziej wystawał byłoby możliwe jego przekrzywienie i wygodniejsze zapinanie.

Niby drobiazg, a strasznie wkurza. Podobnie jest z wyjmowaniem tylnych zagłówków - żeby je wyjąć, trzeba otworzyć oparcie. Trochę nie przemyślano wygody naszych milusińskich.

- system otwierania drzwi. Otwieranie drzwi w z pilota, a odpalanie bez niego jest niewygodne. Człowiek ma pilota w łapie i nie ma co z nim w środku zrobić. Niby można włożyć w uchwyt pomiędzy kubkami, ale wtedy nie zamknę klapki. Więc leży i klekocze w mini-schowku na popielniczkę.

 

Poza tym jest mnóstwo rzeczy, które równie podobały mi się w obydwu wersjach, albo różnice są tak niewielkie (z reguły jednak na + w F10), że o nich nie wspominam.

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
A jak odczucia co do kultury pracy, elastyczności i osiągów?

 

Kultura pracy przy obrotach do 1200 na minus, potem powiedzmy do 3000 tak samo, ale powyżej 3000 jakby bardziej się męczył. Nie są to jednak ogromne różnice, a przy lepszym wyciszeniu wnętrza, bardzo słabo odczuwalne.

Elastyczność na tym samym poziomie, przyśpiesza nawet lepiej.

Zużycie paliwa - ok. litr mniej na 100 km

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

aż dziwne, że tak mało "+" za F10, silnik z E60 chyba tak zawyżył :?:

 

czytając, jedynie co można napisać: równie udanego użytkownia :cool2: i bezawaryjności :cool2:

 

szkoda, że nie napisałeś wcześniej na forum o dachu tylko męczyłeś się przez 5lat, złożenie dachu to bardzo trudne dla fabryki jak i dla ASO :duh: (miałem to samo z panoramą w E91 :mad2: ) całe szczęście, że są warsztaty,które to ogarniają...

 

 

edit1:

super opisałeś zagadnienie pasów, w E90 jest identycznie, zawsze mnie to denerwowało ale nigdy o tym wcześniej nie czytałem ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Trudno powiedzieć, że się męczyłem. Po prostu gdy dach był zamknięty zawsze zasuwałem roletę i ... już.

A jeśli idzie o bezawaryjność, to na E60 rzeczywiście nie narzekałem. Jedyna pozaplanowa rzecz którą robiłem to wymiana kolektora ssącego przy 120 tys. i wymiana akumulatora po 4 latach.

Mam nadzieję, że w F10 będzie równie dobrze, choć tak na wszelki wypadek wykupiłem gwarancję na dodatkowe dwa lata do 200 tys. km.

 

Na + jest jeszcze sporo rzeczy, których nie miałem w poprzednim samochodzie np: head-up display, aktywny tempomat, domykanie bagażnika, lepsze fotele.

Ale to jest zależne od kompletacji wyposażenia i w poprzednim modelu działałyby podobnie, gdyby były, więc o nich nie piszę.

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

masz fajne podejście :cool2:

 

dla mnie dach daje największą radość jak jest zamknięty, roleta odsłonięta i pada deszcz :wink: , tak mam i już :mrgreen:

 

kolektor wymieniłeś bo się rozszczelnił (wycieki) czy z powodu klapek, pytam bo niby nic ale trochę wg mnie za wcześnie :?:

 

co do kluczyka, u mnie jest opcja dostępu komfortowego ale z racji, że nie mam co z nim zrobić to wkładam do szczeliny stacyjki, żona wiadomo ma zawsze torebkę :wink: więc jej to nie dotyczy ...patrząc na F10/11 często zastanawiałem się co kierowcy (mężczyźni) robią z pilotem :?: :?:

 

i żeby ta dodatkowa gawarancja nie była potrzebna do użycia, niech sobie tylko zacnie "leży" :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
W F10 pilota wklada sie w schowku pomiedzy cupholderami lub jesli jest bez breloka to mozna w miejscu na popielniczke (o ile jej nie ma). Ja po otworzeniu samochodu chowam do kieszeni - ze wzgledow bezpieczenstwa.
Opublikowano

 

...patrząc na F10/11 często zastanawiałem się co kierowcy (mężczyźni) robią z pilotem :?: :?:

 

 

Ja praktycznie zawsze kluczyk (pilot, transponder - jak zwał tak zwał ;) ) trzymam w kieszeni. Jakoś tak bezpiecznie czuje się wtedy. Nawet gdy ktoś jakimś cudem wygoni mnie z auta i odjedzie bez mojego pozwolenia to mam cicha nadzieje ze w ubezpieczalni pójdzie łatwiej z kluczykami.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
Mnie brak stacyjki też denerwuje. No bo tak: pilot do bramy chyba każdy ma spięty z kluczykami, zwłaszcza w lato jak nie masz kurtki/marynarki masz go w spodniach, więc wyciąganie go jest kłopotliwe. Trzymanie go "w kubkach" jest kiepskie bo w efekcie masz cały czas otwarte kubki (brzydko wygląda), klucze stukają w czasie jazdy, klucze rysują super miękki lakier. W efekcie trzymam kluczę w uchwycie na drzwiach który jest gumowany lub na fotelu pasażera. Jedna mała dziurka przy kierownicy rozwiązała by problem. Może przykleję sobie tam taki haczyk łazienkowy na ręczniki ;)
Opublikowano
ja trzymam kluczyk zawsze w marynarce, czy to zima czy lato, no ale nie każdy nosi garnitur.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
U mnie pilot do bramy leży na stałe w popielniczce - bardzo przydatny schowek ;) a ze do garażu wchodzę drzwiami a wyjeżdżam brama to nie przeszkadza zazwyczaj. Ale a propos rys: zauważyłem u kolegi w x6 masakrycznie poniszczone okladziny z alu. U mnie ani ryski - jak to u Was wyglada? W F10 jest lepsza jakosc alu niż w x6 by USA?

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
AO ja tez mam panoramę i juz nie mogę wytrzymać tak mnie drażnią stuki i puki od tego dachu szczegulnie przy otwartej rolecie... Jak z tym sobie ty poradziłes???
Opublikowano

zakład w Warszawie: szyberdachy, ul.Jagiellońska... z forum było mi znanych ponad 10 osób, każdy jest zadowlony, byłem chyba 1. i zapłaciłem grosze, teraz wiem, że lekko "świrują" z cenami, zanim rozpoczniesz prace, niech podadzą Ci cenę...

 

efekt naprawy: przy predkości powyżej 150km/h nie było słychać różnicy czy roleta jest odsłonięta czy zamknięta..., przed naprawą "wyło" od 40km/h i dach zawsze trzeszczał...

 

ja trzymam kluczyk zawsze w marynarce, czy to zima czy lato, no ale nie każdy nosi garnitur.

 

dresy też mają kieszenie i to chyba wygodniejsze :wink:

 

a jak jest z zagadnieniem ładowania "pilota", w "3" stacyjka oprócz miejsca w które mogę ale nie muszę go włożyć pełni rolę ładowarki, aku odpowiada za otwieranie/zamykanie/zabezpieczenia alarm/imm a wymienna bateria obsługuje jedynie "dostęp komfortowy"...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

 

dresy też mają kieszenie i to chyba wygodniejsze :wink:

 

I to właśnie z tym zawsze kojarzyła się marka BMW. Dres... :mrgreen:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Panowie na temat pisać !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.