Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

E34, 2,0 24V + gaz. Dziwna sprawa ze spalaniem mojej buni. Wzorujac sie na ekonomizerze (a co sie przeklada na spalanie rzeczywiste), jezeli chce utrzymac jednostajna predkosc na trasie na 5 biegu wskazuje mi 6-8l/100km, jak na 5 biegu wcisnalem gaz do dechy ekonomizer wskazywal 14-16l/100km i tak bylo zawsze. Od jakiegos czasu, jak te duze mrozy przyszly, zauwazylem ze slinik niekiedy pracuje nie rowno i przerywa powyzej 3500obr/min, na wolnych faluja obroty od 1500-500obr/min, oprocz tego na 5 biegu ekonomizer wskazuje 12-14l/100km( przy checi utrzymania stalej predkosci), przy gazie w podlodze nawet 26-30l/100km!! Mam wrazenie jakby brakowalo mu mocy. Opisana sytuacja pojawia sie coraz czesciej. Gdy jade i ekonomizer podaje takie duze spalanie po jakims czasie silnik przestaje przerywac przy przyspieszaniu i spalanie wraca do normy. Nie mam pojecia czym to moze byc spowodowane. Jak jeszcze byly te mrozy i bylem u gazownika (podejrzewalem ze cos jest z instalacja) okazalo sie ze i na benzie chodzil nie rowno. Postal w cieplym garazu i mu przeszlo. Gazownik powiedzial ze moze to sprawa podcisnien, od odmy do kolektora. Moze te wezyki mi sie przytykaja??

 

Nie jesteś nowy na forum więc chyba znasz regulamin?Poczytaj jak tytułować wątek

viewtopic.php?f=71&t=117569

Edytowane przez danon_d
Opublikowano
Co maja biegi wspolnego z ekonomizerem? Silnik przeciazony to tez ci pokaze ponad 30l jak wcisniesz mu gaz. Jezdzilem wieloma BMW i zawsze po takim wciskaniu pedalu dzieje sie cos takiego. To nic dziwnego.
Opublikowano
Dzisiaj sprawdzałem, przy jeździe w trasie po "równym" terenie na 5 biegu, przy max bucie (gaz w podłodze), ekonomizer pokazuje 16l/100km, nieznacznie powyżej 16l/100km w przypadku gaz na max przy pokonywaniu wzniesień, wiec nie wiem iloma i jakimi buniami kolega jeżdził. Na początku pisałem ze wskazania dotyczą jazdy nie obciążonej i płynnej.
Opublikowano

Najszybciej to podłączyć komputer i zrobić diagnostykę najlepiej żeby program był typowo pod bmw ( bo jak jest uniwersalny to może nie wszystko wyłapać)

Jak diagnostyka nic nie wykaże to szukaj problemu w instalacji lpg. w innym wypadku można wymienić masę części zanim dojdziesz do sedna problemu

wiem z doświadczenia :wink:

Opublikowano
Właśnie obawiam się, że może to być kwestja LPG, zobaczymy po niedzieli jadę do fachmajstra.
Opublikowano
Falowanie obrotów może być spowodowane lewym powietrzem.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Zupełnie zapomniałem podać rozwiązanie problemu. SONDA LAMBDA. Sprawa dosyć prosta, jak się później okazało. Sonda podawała niewłaściwe wartości i co za tym idzie mieszanka za bogata lub za uboga = szarpanie, przepały i na szczęście nic poza tym. Wiadomo chyba jakie konsekwencje może za sobą pociągnąć jazda z niewłaściwym składem mieszanki... Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie było żadnego mechanika i gazownika który by mi to zdjagnozował, na szczęście brat zajmuje się tuningiem elektroniki sterującej silnikami i ma trochę pomysłów i sprzętu, powiem więcej potrafi używać tego sprzętu. Miernik AFR (analizator spalin, a konkretnie zawartości tlenu w spalinach), dostępny u każdego gazownika(przynajmniej powinen być). Tak więc bunia kula jak nowa. Oczywiście sonda BOSCH i nie uniwersalna a z oryginalnym wtykiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.