Skocz do zawartości

3.0d Szarpanie przy pelnej mocy (skrzynia automat).


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

pewnikiem skrzynia, bo ja popsulem i bije sie w piersi. Wciskanie hamulca i krecenie obrotami do 1200-1500 (aby ruszyc z pelnego momentu spod swiatel i wyrwac 1s) nie bylo madrym posunieciem.

Efekty sie poglebiaja, przyspieszanie miedzy 60-140 czuc wyrazne szarpanie, z czasem coraz mocniejsze miedzy 80-120km.

Dzisiaj ruszajac spod swiatel, normalnie, tryb D powoli, szarpnelo przy okolo 2300rpm i lekko stuknelo...

 

Wymiana oleju teoretycznie (!) powinna byc kolo 100kkm- ale nie byla. Aktualnie mam 123kkm...

Moc podniesiona z 214Km do 284KM ale to nie powod do placzu, bo jak ignac stwierdzil, skrynia jest 1v1 ta sama u mnie co i w 3.0sd :)

 

Meczy mnie od miesiaca dylemat: oddac skrzynie do Samko i wyplacic od 4k do 6k i miec zregenerowana wlasna skrzynie, czy moze uderzyc na allegro, kupic uzywke za 2500zl, jechac do Gorzowa czy pod Szczecin, zaplacic za transport (laweta w moim przypadku wielce prawdopodobna), hotel, paliwo etc. podobne pieniadze a miec obca skrzynie z podobnymi obiawami za chwile lub za rok...

 

W przypadku SAMKO chcialbym, bardzo, bardzo popatrzec co tam wkladaja, jak mi skrzynie rozkladaja i "jak to dziala" w przypadku tej skrzyni :)

 

I prosze, nie uderzajcie w temat, ze mam warsztat samochodowy etc. Nie robimy skrzyn automatycznych... :P

 

Jakies sugestie,opinie ?

Opublikowano

witam

 

Papik ile czasu masz zamiar jeździć jeszcze autem?

od tego uzależnił bym naprawę

Opublikowano
no mówi się trudno, czasem trzeba coś w aucie zrobić, zakup używki to imo duże ryzyko.
Opublikowano

Moim zdaniem rozwaliłeś konwerter tym podnoszeniem obrotów i trzymaniem hamulca. To nie skrzynie DKG która ma "lunch control" .

Zanim zaczniesz coś robić to proponuję zrobić upgrade softu w skrzynie do najnowszego fabrycznego oraz adaptację i trochę spokojnego jeżdżenia. Jeśli po adaptacji problem wróci no to niestety tylko naprawa wchodzi w grę.

Wymiana oleju powinna się już odbyć, jeśli tego nie zrobiłeś to zrób choć w tym przypadku nie wiele może to pomóc.

Opublikowano
Moim zdaniem rozwaliłeś konwerter tym podnoszeniem obrotów i trzymaniem hamulca. To nie skrzynie DKG która ma "lunch control" .

Zanim zaczniesz coś robić to proponuję zrobić upgrade softu w skrzynie do najnowszego fabrycznego oraz adaptację i trochę spokojnego jeżdżenia. Jeśli po adaptacji problem wróci no to niestety tylko naprawa wchodzi w grę.

Wymiana oleju powinna się już odbyć, jeśli tego nie zrobiłeś to zrób choć w tym przypadku nie wiele może to pomóc.

 

Znowu moge to przeliczyc i IMHO lepiej od razu smigac do SAMKO. W przypadku adaptacji i wymiany oleju PRZED SAMKO zaoszczedze: Kase za usluge adaptacji i wymiany oleju + koszty samego oleju.

Poza tym, wymiana oleju w skrzyni, AFAIR wiaze sie rowniez z kosztem wymiana filtra oleju skrzyni. Tak wiec, spokojnie moge przyjac,ze 1000zl zostanie w kieszeni :(

Opublikowano
Kupuj Ravenol jak sporo użytkowników plus reszte gratów i wymieniaj oliwe z adaptacja i nowym softem.Jak się nie poprawi to remont :((

IMPORT CZĘŚCI DO KIA I HYUNDAI CZĘŚCI NOWE ORYGINALNE ORAZ ZAMIENNIKI


KONTAKT [email protected]

GG 22098562

kom 502100017

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra, Olej w skrzyni wymieniony na BMW w BMW i czesciami BMW. Dla dobra BMW i swoich kontaktow nie podam dokladnych cen :P

Szarpanie przy zmianie biegow ustalo, pozostalo szarpanie na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania miedzy 80-140km/h.

Wrocilem z programem do serii i obserwuje co dalej. Pierwsze wrazenia - auto "nie jedzie" (spadek mocy z 284KM do 218KM :)) - szarpania nie moge namierzyc.

 

Dam znaka co dalej jak zdiagnozuje.

 

Update 19-04-2012:

- olej w skrzyni wymieniony, jak wyzej..

- "zdjecie chipa" i powrot do fabrycznych 218KM nic nie daly, szarpania byly tylko jakby nieco mniejsze...

- powrot do ukochanych 284KM...

- padl "silnik sterujacy skrzynia rozdzielcza" - koszt AFAIR 2500 z wymiana.... - szarpania sa nadal

- padla rura od intercoolera (700zl w BMW nima zamiennika etc..) - szarpania pozostaly

- wycieki na skrzynie od gory wykryte = kolektor ssacy (2500-2700 w BMW - szarpania pozostaly ale musze jeszcze adaptacje skrzyni walnac bo brzydko zmienia biegi ;)

- wymiana swiec zarowych przy okazji wymiany kolektora (komplet okolo 500zl) (jedna martwa a na drugiej przedmuchy, czyszczenie gniazd)...

 

No i chyba tyle w kwietniu... Nie pytajcie o koszta i tak ja kocham....

Aha, przebieg 123 127 km :)

 

Chce ktos meskie rajtki (hihihi) ? :norty:

 

Update 24-04-2012

- zacial mi sie przy okazji szyberdach, tylna szybka stanela... Ktos z Was rzucil na mnie klatwe ? (docelowa naprawa 1800zl)

- mam juz 100% pewnosci,ze za szarpania odpowiada skrzynia rozdzielcza... Odlaczenie jej calkowite spowodowalo przyjemne zarzucanie dupska na zakretach oraz kompletny brak szarpania :D

 

Jezdze dalej ale szukam skrzyni rozdzielczej :(

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

czytałem twoje posty, bo mam ten sam problem z którym od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić. Takie samo auto , podobny przebieg , też po modyfikacji programu na 284 km i szarpanie przy pełnej mocy podczas przyspieszania , przy spokojnej jeździe usterka nie występuje. Jestem ciekaw czy po wymianie skrzyni rozdzielacza usterka ustała? Jakie koszty wymiany?

Opublikowano
Witam,

czytałem twoje posty, bo mam ten sam problem z którym od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić. Takie samo auto , podobny przebieg , też po modyfikacji programu na 284 km i szarpanie przy pełnej mocy podczas przyspieszania , przy spokojnej jeździe usterka nie występuje. Jestem ciekaw czy po wymianie skrzyni rozdzielacza usterka ustała? Jakie koszty wymiany?

 

Nie mam czasu pogrzebac w swojej skrzynce.. Koszt regeneracji miedzy 3500-4000zl i pol roku gwarancji (!). Bez regeneracji, sam koszt skrzynki to jakies 7.500 + koszty wymiany...

Generalnie mam lancuch do wymiany i przy okazji olej. Silniczek mam juz wymieniony w ASO (koszt 3.000 z robocizna).

Jesli to nie lancuch to bede zamawial lozyska :) W najgorszym razie bede musial nowa skrzynke kupic.

Opublikowano

A skąd takie ceny koledzy???

Znajomy w tamtym roku regenerację robił ( wymieniono łańcuch + coś tam jeszcze ) i zapłacił 2000 pln i dostał gwarancję na rok ale od tej pory nic się nie działo złego

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Żeby nie zaczynać nowego wątku, kontynuuję ten - czy po wymianie oleju w 6hp26x zaleca się robienie adaptacji? Jakie zdanie macie na ten temat? Czy ktoś z Was to robił?

Drugie pytanie to już o samą stricte adaptację - mam Inpę 5.0 i interfejs Viaken - wszystko działa, łącze się z poszczególnymi modułami itp. ale za cholerę nie mogę znaleźć żadnej funkcji, która by była związana z adaptacją skrzyni. Jak się połączę ze skrzynią to w ACTIVATE nie ma nic o adaptacji, a jak wejdę w funkcje specjalne (shift+F3) to jest niby adaptacja skrzyni MSG (to naszej skrzyni nie dotyczy) i sekwencyjnej SSG, ale i tak po wejściu w tę funkcję nie ma żadnej możliwości skasowania adaptacji skrzyni, a wyskakuje tylko, że test aborted.

Może nie ma możliwości wykonania adaptacji naszej skrzynki? Jest to możliwe?

 

Pozdrawiam i proszę o info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.