Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki mały problem od paru dni śmierdzi mi przypaloną gumą w okolicy lewego tylnego koła, nadmienię że występuje też po spokojnej jeździe. Zdejmowałem koło oglądałem klocki tarcze i nic nie widzę nieprawidłowego, felga się też nie grzeje.

Znalazłem podobny problem w wątku z 2006r w E-36 ale tam też nie ma odpowiedzi

viewtopic.php?f=68&t=22121

Miał ktoś was taki problemem

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
Opony, zbieżność itp. są ok. Pierwsze skojarzenie to zablokowany ręczny ale on też ok. W linku który podałem problem występował u większej ilości osób ale też nikt nie określił konkretnej przyczyny jednym z pomysłów była wina tłumika ,a dokładniej jego gum mocujących

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • Zarejestrowani
Opublikowano
U mnie wystepuje to samo przy tym samym kole, tez mi w serwisie powiedzieli ze jak sie dpf wypala i tem wydechu jest duza to wieszaki gumowe maja prawo smierdolic

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
ja słyszałem że ten typ tak ma od wielu osób ... dziwne ale prawdziwe sam to miałem w e90 ale nie wiem czy to akurat z tylnego koła było no i dodam że dpf nie miałem i działo się to głównie w deszcz kiedy dtc musiało działać ponoć to też od tego różne w sumie wersje słyszałem Pozdr.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
kolega w X3 2008 2.0d tez narzeka na dziwny zapach gumy gdzieś przy tylnym kole

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
U mnie tez od czasu do czasu śmierdzi, na zagranicznych forach tez o tym wspominają. Dla mnie to żałosne...

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

A trase jakas ostatnio robiles, czy raczej miasto, albo krotkie odcinki.

Guma smierdzi w momencie jak DPF zaczynba regeneracje al enie ma odpowiednio duzo czasu,zeby ja zakonczyc.I za kazdym razem podczas kolejnej jazdy probuje to samo.

 

@Santa Cruz, nie napisze co zalosne, ale najpierw proponuje zaczerpnac troche wiedzy na temat silnika i samochodu jakim sie jezdzi, jak co i z czy sie je ;)

Opublikowano
U mnie tez tak czasem zalatuje,na jednym z zagranicznych forum doszli ze ma z tym cos wspolnego Dpf,jakis element tlumika lub zimowki :o No i faktycznie ja to czuje tylko na zimowkach :shock:
Opublikowano
A trase jakas ostatnio robiles, czy raczej miasto, albo krotkie odcinki.

Guma smierdzi w momencie jak DPF zaczynba regeneracje al enie ma odpowiednio duzo czasu,zeby ja zakonczyc.I za kazdym razem podczas kolejnej jazdy probuje to samo.

 

@Santa Cruz, nie napisze co zalosne, ale najpierw proponuje zaczerpnac troche wiedzy na temat silnika i samochodu jakim sie jezdzi, jak co i z czy sie je ;)

To jak wytlumaczysz fakt,ze sa liczne przypadki tego zjawiska i w autach bez DPF-a :roll: Jak chocby u kolegi MARKS2004

Opublikowano
@menior Byc moze opony sa slabej jakosci i jak zlapia wyzsza temperature to czuc rozgrzana gume ;) - nie wiem dokladnie jak to wytlumaczyc. Ale w Dieslach , jesli tylko czasem czuc , ten zapach to w 99% jest to PDF.
Opublikowano
A trase jakas ostatnio robiles, czy raczej miasto, albo krotkie odcinki.

Guma smierdzi w momencie jak DPF zaczynba regeneracje al enie ma odpowiednio duzo czasu,zeby ja zakonczyc.I za kazdym razem podczas kolejnej jazdy probuje to samo.

 

@Santa Cruz, nie napisze co zalosne, ale najpierw proponuje zaczerpnac troche wiedzy na temat silnika i samochodu jakim sie jezdzi, jak co i z czy sie je ;)

 

3/4 jeżdżę w trasie, samochód ma kiedy i gdzie wypalać DFP. Swąd czuję tylko na krótkich odcinkach w międzyczasie. Nadal twierdzisz, że to DPF?

Bo jeśli tak, to nadal żałosne jest to jak producent rozwiązał sprawę jego obsługi.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano
A trase jakas ostatnio robiles, czy raczej miasto, albo krotkie odcinki.

Guma smierdzi w momencie jak DPF zaczynba regeneracje al enie ma odpowiednio duzo czasu,zeby ja zakonczyc.I za kazdym razem podczas kolejnej jazdy probuje to samo.

 

@Santa Cruz, nie napisze co zalosne, ale najpierw proponuje zaczerpnac troche wiedzy na temat silnika i samochodu jakim sie jezdzi, jak co i z czy sie je ;)

 

3/4 jeżdżę w trasie, samochód ma kiedy i gdzie wypalać DFP. Swąd czuję tylko na krótkich odcinkach w międzyczasie. Nadal twierdzisz, że to DPF?

Bo jeśli tak, to nadal żałosne jest to jak producent rozwiązał sprawę jego obsługi.

 

Na wypalanie DPFa ma wplytw wiele czynnikow.

Pierwszy to uzyskanie odpowiedniej temperatury minimum 75 st C - sprawdz, czy Twoj samochod jest ok i osiaga odpowiednie temperatury - czasem walniety jest termostat.

Drugi czynnik to dluzsza trasa minimum 30 km - tzw wypalanie natywne (warunek - patrz wyzej) .Niektorzy pisza,ze trzeba przejechac odcinek 15km z wysokimi obrotami co jest nie do konca prawda i lepiej dluzszy i obroty moga byc nawet w granicach 2.5 rpm.Oczywiscie ma znaczenie rowniez jak czesto robisz te trasy.

Piszesz,ze czujesz to na krtotkich odcinkach - to by sie zgadzalo,ze DPF zaczyna regeneracje, ale nie ma czasu jej skonczyc ;)

 

Jest rowniez tzw wypalanie wymuszone, gdzie jezdzac krotkie odcinki ,czy tez miasto samochod sam stwarza odpowiednie warunki do wypalenia DPFa, zwieksza dawkje paliwa a tym samym podnosi sie temperatura umozliwiajaca wypalenie.

Jesli przerwiesz ten proces to samochod znow sprobuje zrobic to za kolejnym razem.

 

Mozesz tez pojechac do serwisu i sprawdza, kiedy ostatni raz regeneracja miala miejsce.

 

PS praktycznie w wiekszosci samochodow tak jest rozwiazane wypallanie DPF'a ;)

Ciesz sie ,z enie masz Volvo to tam jest wiele gorzej ;)

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Powiem ci tak, mam laptopa w aucie daje aktywacje , uruchamiam auto i jade na obwodnice, po mniej wiecej 10 km utrzymywania silnika na 3 tys obrotow pokazuje napis procedure complete i tyle w trakcie jazdy auto lekko poszarpuje i delikatnie glosniej buczy wydech

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Ok , ale co jesli normalny uzytkownik nie ma lapa i nie aktywuje regeneracji?

 

to jeśli regeneracja będzie akurat potrzebna i przejedzie się szybciej autem to pewnie na regeneracje się załapie. Ale moim zdaniem mylna jest teoria, ze każde przegonienie auta może spowodować wypalanie się filtra. Jeśli w danym momencie filtr nie będzie potrzebował wymiany albo procedura regeneracji w sterowniku silnika nie będzie aktywna wtedy nici z wypalania.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

 

to jeśli regeneracja będzie akurat potrzebna i przejedzie się szybciej autem to pewnie na regeneracje się załapie. Ale moim zdaniem mylna jest teoria, ze każde przegonienie auta może spowodować wypalanie się filtra. Jeśli w danym momencie filtr nie będzie potrzebował wymiany albo procedura regeneracji w sterowniku silnika nie będzie aktywna wtedy nici z wypalania.

I o to mi wlasnie chodzi,zeby, to nastapilo to jak napisalem wyzej, potrzebna jest dluszsza trasa, i gonienie auta przez 10-15 km moze nie dac zadnego efektu w postaci wypalenia filtra.

Widze,ze sie zgadzamy ;)

Opublikowano
Jak to jest ze ja sie stresuje moim BMW zeby czasami go przegonic itp. :roll: A moj znajomy kupil sobie 3 lata temu Renault Mègana 1.5 dci tez z dpf-em(bo tylko takie byly) dojezdza do pracy po 5 km w jedna strone(czesto w korkach) a w weekendy najwyzej na zakupy.Odradzalem mu diesla przy tak malych przebiegach,chocby ze wzgledu na tego Dpf-a.I jak narazie zero problemow z wypalaniem tego ustrojstwa,zadnego przybywania oleju itp. :shock: To ja sie pytam czy RENAULT jest az tak bardzo do przodu w porownaniu z prestizowym BMW :?:
Opublikowano

jest do przodu, z tego co wiem Renault wypala filtr przy pomocy dodatkowego nisko ciśnieniowego wtryskiwacza w układzie wydechowym, omija to silnik i nie powoduje problemów z przybywaniem oleju. Jak dla mnie dodatkowy wtryskiwacz to jedyne rozsądne rozwiazanie. Chyb a jeszcze ktos to stosuje, nie wiem czy nie Toyota.

 

W BMW wyszli z założenia, że są tak zayebiści, że nie potrzebuja żadnego dodatkowego ustrojstwa i dodatkowych kosztów*, zrobią dobry program i bedzie gitara.

 

Więc informuje, że wcale nie sa tak zayebiści jak im się wydaje bo problemy z DPFem sie zdarzają, sam przez to przeszedłem a ...

* - dodatkowy koszt poniesie klient pewnie po gwarancji w ASO

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
No to ciekawe za co sie tyle placi kupujac BMW :lol: W cenie nowej 3-jki masz takie dwie Meganki i jeszcze by sie zostalo :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.