Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

HISTORIA: mam bmw 520i 6cyl 12v i roczna instalacje II generacji. na poczatku spalanie =w miescie do 14l= =w trasie do 12l= wiec ok! po 8 miesiacach nastapil pierwszy i ostatni strzal bo zaraz po tym wymienilem swiece. tyle ze ten strzal byl tak mocny ze przeplywomierz w srodku sie pokrzywil (tyle ze naprwilem go dop.po 2 m-cach i przez ten czas odpalem na pb i strasznie mi auto kopcilo, normalnie benzyna unosila sie w powietrzu. no i spalanie gazu wzroslo do 22l w miescie a w trasie 20!!!!!!!)

teraz mam przeplywomierz ok( w sumie to na 10 mechanikow 5 mowi ze przeplywomierz ma wplyw na spalanie gazu a 5 ze nie! sic!!) ale ja wymienilem! kable i swiece nowe! w ciagu miesiaca instalacja byla regulowana 3 razy! a BMW jak palilo tak pali sobie 22 w miescie i 20 w trasie.

 

PYTANIE: gdzie lezy przyczyna tak wysokiego spalania skoro wszystko jest tak jak bylo na poczatku?

czy mozliwe ze podczas uzytkowania auta gdy przeplywomierz byl popsuty silnik byl zalewany pb i to uszkodzil sonde L na ktorej opiera sie ta generacja instalacji?? czy to wina parownika(membranki sie juz zuzyly?) ah jescze jedno, czy dziurawy tlumik koncowy(dos mocno) ma wplyw na spalanie? bo na osiagi bez watpienia- wiem po sobie.

 

Bede niezmiernie wdzieczny za jakiekolwiek sugestie! pozdro!!!

Opublikowano
Nie sądze by tu byly wrozki i ci odpowiedzaly na tak postawione pytanie. Najpierw bym doprowadzil samochod do takiego stanu, zeby nie bylo odczuwalnego spadku mocy bo prawdopodobnie przyczyna duzego spalania jest ta sama. A jak ze spalaniem na benzynie? Prawidlowe czy tez podwyzszone?? I co znaczy, ze naprawiles przeplywomierz?? Nie wiem jakich fachowcow pytales, ale wyjmij sobie w sprawnym samochodzie z gazem przeplywomierz, pojezdzij i sprawdz spalanie. Powinien palic kilka litrow wiecej, a zatem przeplywomierz wplywa na spalanie. Rozumiem, ze tak trywialne przyczyny jak filtry powietrza, gazu (przy okazji) czy membrane jesli to instalka drugiej generacji juz wymieniles/sprawdziles?
Opublikowano
swiece, kable, filtry i przeplywomierz-wszystko wymenione! silnik nie ubytkow w mocy, zdaje sie nawet ze lepiej jedzie na gazie niz na pb. spala ok 12-13 pb po miescie. (bardziej sie oplaca jezdzic na benzynie:) ale przeciez nie po to zakladalem gaz! :mad2: mowisz zebym sprawdzil membrane? myslalem ze one sa wytrzymalsze! ale zrobie jak podpowiadsz. dzieks! jutro jade do gazownika. pozdro!
Opublikowano
Jezeli strzal byl mocny mogl uszkodzic membrane reduktora i na 90 % szukalbym tam przyczyny duzego spalania, skoro piszesz ze na paliwie pali normalnie
Opublikowano
dzis bylem podlaczyc autko pod komputr i nie wykazal zadnych bledow. nie wiem dokladnie, nie jestem mechanikiem, ale czy w rekutorze sa jakies membrany? nie znajduja sie one w paroniku?
Opublikowano

Koledze chodzilo oczywiscie o membrane parownika, jak to w instalacji 2 generacji i faktycznie od strzalow i jezdzenia na zimnym sie psuja. Silniczek krokowy tez moglby pasc.

 

Galen

Opublikowano
co kilka dni jezdze do gazownika i podlaczaja instalacje ciagle pod komputer i krokowy dziala dobrze. dzis tez bylem, chcieli mi wstawic blaszke w mikser zeby zmiejszyc srednice dolotu ale sie nie zgodzilem, bo wiem czym to bedzie skutkowala jak bede jezdzil na pb. pozostalo mi wymienic membrany w parowniku. jak kupie zestaw naprawczy(70-80zl) to bede w stanie wymienic je samemu? czy jechac do nich, wtedy z wymiana zaplace ok 150-170zl? jak myslicie? duzo roboty jest przy wymianie? pozdrawiam
Opublikowano

W parownikach Lovato to robta na polgodziny z czyszczeniem calosci i w sumie jest prosta. Z tym, ze pewnie trza bedzie pozniej wyregulowac.

 

Galen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.