Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zastanawiam sie nad sensownoscia (oplacalnoscia) sprowadzenia E91 z silnikiem 2.5 z Niemiec. Czy to sie wogole oplaca? Ceny wystawowych egzemplarzy zaczynaja sie (z tego co udalo mi sie znalesc) od ok. 35KEUR

 

Poprawny link:

 

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=23&sprache=2&bereich=pkw&id=11111111185033861&

 

Co oznacza 'VAT reclaimable' - domyslalm sie ze mozliwosc odzyskania podatku vat, ale ile i jak?

 

Sorry za lamerstwo w temacie :roll:

 

Z jakimi kosztami musze sie liczyc?

Edytowane przez baton
Opublikowano

Podales Link do ogloszenia z BMW E46 kombi a w temacie napisales ze chodzi ci o model E91 czyli najnowsza 3 - kombi

 

Jesli jednak chodzilo ci o mode e91 to wydaje mi sie ze cena 35 tys eur z podatkiem vat niemieckim (16%) jest cena super atrakcyjna

 

Takie auto nowe w serwisie kosztuje okolo 200 tys zl

 

'VAT reclaimable' oznacza pewnie ze cena podana jest s Mstw 16% i mozesz sobie go odliczyn w niemieckich przepisach podatkowych

Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Opublikowano
Zastanawiam sie nad sensownoscia (oplacalnoscia) sprowadzenia E91 z silnikiem 2.5 z Niemiec. Czy to sie wogole oplaca? Ceny wystawowych egzemplarzy zaczynaja sie (z tego co udalo mi sie znalesc) od ok. 35KEUR

 

Nowy bedzie kosztowac dokladnie 177300 PLN brutto z tzw polskim standardem wyposazenia. Wejdz na strone BMW i sciagnij cennik. Co prawda ten z mobile ma lepszy standard ale

decyzja nalezy do Ciebie. Za okolo 15k PLN roznicy (biorac pod uwage wyposazenie) moim zdaniem sie nie oplaca szarpac ze sprowadzaniem bo w ogolnym rozliczeniu wyjdze jeszcze mniejsza roznica (dolicz koszty sprowadzenia)

 

Poprawny link:

 

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=23&sprache=2&bereich=pkw&id=11111111185033861&

 

Co oznacza 'VAT reclaimable' - domyslalm sie ze mozliwosc odzyskania podatku vat, ale ile i jak?

 

Ni mniej ni wiecej tylko ze mozliwosc zwrotu VAT. To skolei nasuwa pytanie czemu taka

adnotacja zostala umieszczona? Mi od razu sie to kojarzy z "Nur fur export" (tylko na export) co dyskwalifikuje takie samochod do kupna. Jednakze biorac pod uwage iz jest to FIRMOWY dealer to raczej nie powiniem robic przekretow.

 

Z jakimi kosztami musze sie liczyc?

 

Za http://motoryzacja.interia.pl/kalkulator

Jesli wysztko ma byc "legalnie" to oto koszty:

Zakup za granicą:

38900 EUR * 3,779 PLN = 147003,1 PLN

Tablice próbne: 150 EUR * 3,779 PLN = 566,85 PLN

Urząd Celny, akcyza: 13,6 % * 38900 EUR * 3,779 PLN = 19992,42 PLN

Urząd Celny, znaczki opłaty skarbowej: 11 PLN

Urząd Skarbowy, zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT: 150 PLN

Badanie Techniczne: 169 PLN

Tłumaczenie dokumentów: 90 PLN

Wydział Komunikacji, tablice: 131 PLN

Wydział Komunikacji, książka pojazdu: 534 PLN

Inne (np. naprawa):0 PLN

Razem: 168647,37 PLN

Pozdr.

K.

================================================

Cokolwiek robisz zrób to dzisiaj bo jutro może być za poźno

Opublikowano

Nie jest tak jak pisal kolega kjw

otoz kupujesz tam samochod w cenie brutto przywozac go do polski i placac u nas akcyze odbieraasz tam te 16% Vatu ale musisz go zaplacic u nas (22%) od tamtej ceny plus akcyzy. Nie ma mozliwosci nie placenia u nas VATu od nowego auta.

Opublikowano
Nie jest tak jak pisal kolega kjw

otoz kupujesz tam samochod w cenie brutto przywozac go do polski i placac u nas akcyze odbieraasz tam te 16% Vatu ale musisz go zaplacic u nas (22%) od tamtej ceny plus akcyzy. Nie ma mozliwosci nie placenia u nas VATu od nowego auta.

 

TO JEST SAMOCHOD UZYWANY w zwiazku z tym jesli kupujesz cos na terenie UE to masz do wyboru albo zaplacic VAT w tym przypadku niemiecki (16%) lub tez "prosic" o zwrot VAT'u niemieckiego i zaplacic polski (22%). Kazdy kto potrafi liczyc nie placi polskiego Vat'u. Podstawa jest przepis iz nie mozna opodatkowac towaru tym samym podatkiem kilka razy. I nie wiem czy czasem nie dotyczy to mowych samochodow przy indywidualnym zakupie ale sie nie kloce bo na 100% nie jestem pewien.

Pozdr.

K.

================================================

Cokolwiek robisz zrób to dzisiaj bo jutro może być za poźno

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten samochód jest używany jeśli faktycznie ma 6 tys. kilometrów przejechanych. Przepisy polskie mówią jasno- albo ponad 6 miesięcy od daty rejestracji albo 5 czy 6 tys. km (nie pamiętam w tej chwili a nie chce mi się szukać :mrgreen: ). Cena która tam figuruje jest ceną brutto. Nie rozumiem czemu jest wzmianka o zwrocie VATu skoro jest to rzecz używana :?: :?: Na rzeczy używane nie ma zwrotu VATu. VAT zostanie odliczony w przypadku auta nowego sprowadzonego do Polski ale jednocześnie do ceny netto zostanie doliczona akcyza (2 lub 13%) a od powiększonej o akcyzę wartości auta naliczony VAT 22%

W zeszłym roku rozważałem zakup auta nowego z Niemiec ale się nie opłacało. Zresztą np. e46 w Polsce była/jest sprzedawana w lepszym standardzie niż w Niemczech (tzw. Pakiet Polski lub Standard Polski w cennikach BMW)

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Ja myśle że przy tej wartości auta nie warto prób oszczędzania . Jak kupujesz nowe to wiesz co masz.Nie będzie żadnych niespodzianek :hand:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

to auto zostanie potraktowane przez nasz US jako auto nowe, poniewaz ma mniej niz pol roku. I kupujacy bedzie zobowiazany zaplacic 22% VAT-u od wartosci samochodu+akcyza

Ja bym się upierał przy swoim- jeśli ma ponad 6 tys. km to będzie używka. Spójrz tutaj:

http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/wydarzenia_biezace/komunikaty/microsoft_word_samochody_po_1v04r_naniesione_zmiany2.pdf

Edytowane przez Nurek

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Nabycie nowego samochodu:

Aby posługiwać sie tym terminem nalezy wiedziec ze pojecia "nowy" i "uzywany" w przepisach o VAT nabieraja innych znaczen niz potocznie. Ustawa, wzorem rozwiazan europejskich, wprowadza pojecie "nowego srodka transportu" (NŚT). W przypadku samochodow chodzi tu o pojazdy, ktore nie przejechaly wiecej niz 6 tys km lub od dnia ich pierwszej rejestracji minelo nie wiecej niz 6 miesiecy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro jest LUB to znaczy że wystarczy spełnić jeden z warunków by auto uznać na używane. W drugą stronę też to zadziała :duh: , więc najlepiej byłoby gdyby wypowiedział się w tej sprawie prawnik albo urząd skarbowy :twisted2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Nabycie nowego samochodu:

Aby posługiwać sie tym terminem nalezy wiedziec ze pojecia "nowy" i "uzywany" w przepisach o VAT nabieraja innych znaczen niz potocznie. Ustawa, wzorem rozwiazan europejskich, wprowadza pojecie "nowego srodka transportu" (NŚT). W przypadku samochodow chodzi tu o pojazdy, ktore nie przejechaly wiecej niz 6 tys km lub od dnia ich pierwszej rejestracji minelo nie wiecej niz 6 miesiecy

 

Więc wypowiada się prawnik:

 

interpretacja w/w przepisu: uzycie przez ustawodawce wyrażenia "Lub" stanowi tzw alternatywe łaczną, oznacza to, iz wystarczy spełnić jedną lub drugą przesłanę aby przepis tosowanie. Czyli: stwierdzenie , ze pojazd jest NŚT bedzie miało sens wtedy gdy:

1. pojazd przejchał 5999 km i mniej...

2. pojazd przejechał 5999 km i mniej i od daty dnia rejestracji upłynęło ponad 6 m-cy

3. od dnia rejestracji pojazdu, który posiada przebieg < niż 5999km, minęło mniej niż 6 m-cy

4.od dnia rejestracji pojazdu, który posiada przebieg powyżej 5999 km nie minęło więcej niż 6 m-cy

 

Ta są 4 przypadki- czyli 4 warianty gdy pojazd zostaje uznany za Nowy Środek Transportu.

Przedstawiłem tutaj wykładnie logiczną. Ważniejsza jest wykładnia funkcjonalna (czyniona pod katem tego, czemu ma słuzyć przepis) oraz wykładnia autonomiczna (czyniona przez ograny, które sa autorem tego prawa-które stanowią prawo). W zależoności od sytuacji stosuje się odpowiednia wykładnię. W tym przypadku nie będzie rozbieżności między wykładnią logiczna a funkcjonalną więc przedstawione przeze mnie rozważanie nalezy potraktować jako WŁAŚCIWE.

 

pozdrawiam, Paweł Łukajniuk

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli podsumowując mamy do czynienia w tym przypadku z NŚT :duh: :mad2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Spokojnie usystematyzujmy co jest samochodem nowym, a co używanym:

 

UWAGA!

 

W myśl nowych przepisów samochód nowy to samochód w wieku do 6 miesięcy lub o przebiegu mniejszym niż 6 tys. kilometrów.

 

Samochód używany to samochód w wieku ponad 6 miesięcy (liczone od dnia pierwszej rejestracji) lub o przebiegu wiekszym niż 6 tys. kilometrów.

 

a najlepiej zajrzyj pod ten link i sam sobie wszystko policz:

a swoją drogą fajna fura, jeśi sie zdecydujesz to niech Ci się dobrze jeździ:)

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.