Skocz do zawartości

PASEK KLINOWY 316 `99 założenie, napinacz paska automatyczny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć

mam problem z założeniem paska klinowego. a dokładniej z poluźnieniem rolki automatycznego napinacza paska.

proszę o pomoc !

 

FR73347 e36 316i compact 1999 1.9

http://realoem.com/bmw/diagrams/m/o/12.png

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CS11&mospid=47452&btnr=11_2073&hg=11&fg=18

 

oto rozwiązanie problemu:

http://www.101projects.com/BMW/Projects/005/pics.htm

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Belt-Replacement/E36-Belt-Replacement.htm

 

 

powinienem założyć kolejny wątek, ale będę kontynuował tutaj:

 

zjebzło się coś jeszcze:

ostatnia rolka z lewej, nad rolką od motoru tą co napędza pasek.

nad tą rolką, rolka lekko lata w osi i założony pasek podczas pracy zawsze spada na dwa ostatnie rowki, i tak ledwo się trzyma krzywa w osi rolka prowadząca pod kątem pasek do reszty rolek.

http://desmond.imageshack.us/Himg190/scaled.php?server=190&filename=nokia201202007.jpg&res=medium

http://desmond.imageshack.us/Himg580/scaled.php?server=580&filename=nokia201202008.jpg&res=medium

że tak powiem, pytająco:

co zrobić żeby się nie narobić ??( z naciskiem na nie odwiedzać mechanika !!!!)

jakie naprawy mnie czekają ?

proszę o pomoc :(

pozdrawia (smutny kierowca z pasją)

 

__________________________________

dzień 3ci:

mój mechanik rzekł

"mówiłem że pompa dupnie, 500 złotych"

Opublikowano

Gdyby to była wina pompy wody,to przy takim luzie osiowym ,wyciekałby mocno płyn.Nic o tym nie piszesz.

Sprawdź samo koło napędzające pompę (to które nazywasz rolką),czy nie jest krzywe.

Opublikowano

a jak ściągniesz tą rolkę (koło pasowe) i poruszasz tym trzpieniem (chyba od pompy wody) to też masz na nim luz?

Może źle masz dokręcone to koło? Widzę że masz tam śrubę niedokręconą, ale to być może zdjęcie z montażu jest ?!

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
Ja na zdjęciu widzę że z pompy wody leje się jak z kranu . Ajesli jest luz na tym kole z którego zsuwa sie pasek to to jest pompa wody i jest ona do wymiany
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuje Panom.

poszło:

 

pasek wieloklinowy ___________90,00

pompa cieczy chłodzącej______ 230,00

koło pompy wody ____________100,00

płyn chłodzący ______________10,00x4

naprawa samochodu _________150,00 (w częściach pewnie 20%)

__________________________610,00

Opublikowano
Jak dla mnie za części przepłaciłeś pasek - 65 , poimpa wody -170 , koło pompy ; 70 , płyn ok. naprawa też ok.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

koledzy podepnę sie pod temat

pacjent jak w opisie m43 316i compact 1997

mam dwa pytania:

1.jak założyć napinacz (rolkę) od klimy; dokręcam ją na luzie (wówczas opada w dolne położenie) i potem dociągam go góry kluczem nasadkowym?

2.da się wymienić samą rolkę napinacza mechanicznego paska wielorowkowego (pasek od pozostałego osprzętu)? - czy trzeba wymieniać cały napinacz? jak samą rolkę by się dało to rozumiem, że trzeba ją jakoś zblokować (jak?) a jak cały napinacz to jest problem w dojściu? pompa od wspomagania tak jakby go trochę przysłaniała;

to jest moje pierwsze BMW i pomału odkrywam uroki samodzielnych napraw :P

i tak chciałbym ale ... brak doświadczenia

Opublikowano
panowie ja to rozwiazalem tak sciagnalem rolke napinacza i za rolka podstawke zeszlifowalem pod katem teraz obracajac ta podstawka moge regulowac latanie paska po rolkach
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.